Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fialka

28. 05. 2008
5
18
3300
Autor
nepotrebujem

Nikdy som si nemyslel, že obyčajný kvet – fialka – ovplyvnil toľko životov.

***

- Pozri na tú fialku. Tak rád by som ju zničil!

            - Prečo?

            - Pripomína mi Ju.

            - Ju?

            - Hej.

            - A čím ti ju pripomína?

            - Je rovnako krásna.

***

- Tejto fialke vďačím za to, čím som dnes.

            - A to už ako?

            - Vďaka nej som vyštudoval filozofiu. Zaujímalo ma, prečo sa volá fialka, keď listy má zelené a kvety ružové. Človek by si myslel, podľa jej názvu, že to bude mať čosi spoločné s fialovou farbou.

            - Tak to ja jej zas vďačím za priateľa.

            - Ako to?

            - Keby si bol vyštudoval normálnu školu, bol by si teraz v práci a ja by som sa nemal s kým rozprávať.

***

- Považuješ ma za zodpovedného človeka?

            - V podstate áno.

            - A rozumného a rozvážneho?

            - Hej.

            - A môže za to obyčajná fialka. Pravidelne som ju polieval a tým som sa naučil, že o veci sa treba starať. Raz som jej dal ale viac vody, aby som jej ukázal, že na nej nechcem šetriť, a následne zomrela. Naučil som sa, že i dobrého veľa škodí a taktiež som pochopil, že i s dobrým úmyslom môžeme druhým ublížiť.

***

- Vieš, vtedy, čo som chcel skočiť pod vlak...

            - Dúfam, že ťa to zas nechytá.

            - Nie, neboj sa.

            - To som rád.

            - Vieš, prečo som vtedy pod ten vlak neskočil?

            - Nie.

            - V strede koľajnice som uvidel rásť fialku. Pozrel som na ňu a pochopil som, že život nemôže byť až taký zlý a že sa oplatí žiť.

***

- Vieš, aký som jej dal darček?

            - Kvet?

            - Áno, fialku. Povedala, že je to najkrajší darček, aký kedy dostala a dala mi pusu.

***

A tak som sa rozhodol kúpiť si fialku.


18 názorů

ani náhodou.

pozorovatel
29. 05. 2008
Dát tip
to je ta povídka, co má vysvětlit tvojí filosofii?

Winter
29. 05. 2008
Dát tip
No já nevím, co Malého prince tomu podle mě chybí kus nevinnosti a dětské naivity, která bydovolovala moudra vyvozovat jaksi "bočně". Tady mi spíš přijde, že daná moudra jsou textem oběstavěna, tudíž nemají prostor se rozvinout a zůstávají v té rovině, kterou leckterý může považovat za povrchní. Ale jinak bych to viděl jako Norbert.

Godfrey
28. 05. 2008
Dát tip
Líbí. V některých částech mi to připomíná myšlénky z Malého prince. *

Godfrey
28. 05. 2008
Dát tip
Líbí. V některých částech mi to připomíná myšlénky z Malého prince. *

Oldjerry
28. 05. 2008
Dát tip
Trocha sentimentu neuškodí - třeba i jako srovnávací vzorek. Kdo sám nepoznal sentiment je v každém případě citově ochuzený...

Janina6
28. 05. 2008
Dát tip
dojáky nee... aspoň ne od tebe :-)

Rabb
28. 05. 2008
Dát tip
bez posledního řádku.. ..a ne jako povídku.. :-)

Mno, takové od ničeho k ničemu... Ani to, proč se teda tej kytce říká fialka, jsme se nedozvěděli.

Ako rieka, ktorá plynie... väčšinou úvahy na 1-3 strany.

grafo
28. 05. 2008
Dát tip
neškodí*

Amelia
28. 05. 2008
Dát tip
mne sa to páči.. Hlavne to ohľadom prehnaného "starania sa".. Veľa dobrého škodí.. aj ked ti niekto kazdu minútu hovorí ze ta lubi.. je to presne tak:)

tak moja úcta. napísal som to včera večer, dve hodiny predtým som čítal coelha.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru