Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Antikoncepce, neplodnost a znetvořené ryby

30. 05. 2008
5
50
3187
Autor
Swětelnice

Jeden z mých amatérských článečků do místního obecního plátku. Otravuji spoluobčany svými agitátorskými sklony. Velmi mě zaujala jedna reakce osoby na jiném serveru. Možná její zveřejnění vyvolá ještě větší rozruch, možná nevyvolá nic a možná má reakce přispěje k pochopení ...něčeho. To je na vás. bashelamba: já zase kroutím hlavou nad tímhle článkem. to v nějakých novinách opravdu vyšlo? nejsem ani biolog, ani chemik, žádnej expert, ale připadá mi, že to ženeš do extrémů neuvěřitelným způsobem. celkově na mě ten článek působí dojmem, že sis šla něco poslechnout na přednášku a oslněna proslovem tamního řečníka jsi napsala tenhle článek, aniž by ses o téma zajímala víc. působí to opravdu zfanatizovaně - zrovna ve středu mi nějaká jehovistka dala letáček Proč číst Bibli, newbo tak něco, a způsob vyjadřování byl velice podobný. co se týče obsahu jako takového: nesouhlasím. pochybuju o tom, že ve vodě, která projde čističkou odpadních vod, kterou ve městě zcela určitě máte, jestliže berete vodu z řeky, do které vypouštíte splašky, zůstávají hormony, které se mohou dostat zase až k nám, když si natočíme vodu z kohoutku. dále se mi nezdá, že by dnešní problémy s plodností obyvatel měly hlavní příčinu tam, kde ji nastiňuješ. faktorů tohle ovlivňujících je mnohem víc. pokud bych se měla vyjádřit přímo k článku... uspěla jsi v tom, že dokáže rozpoutat diskuzi. pro mě to ale není seriózní publicistika, ale projev člověka, který se pro něco nadchl, aniž by to předtím poznal víc do hloubky Má reakce na to byla: Klaním se. Zfanatizovaně to zní, to je pravda. Dokonce máš i pravdu v tom, že jsem se o tuto problematiku před besedou do detailů nezabývala, ale jak i v článku zmiňuji, tak jsem z osobních důvodů byla proti ní. Po besedě jsem byla opravdu oslněna tím vším, co jsem vyslechla a zhlédla. A tak jsem nad tím začala bádat. Dokonce jsem zjistila, že už to úplně není skryté téma a že už o tom bylo natočeno pár pořadů a napsaných článků, dokonce i před relativně dávnou dobou. Ano, je opravdu těžké přijmout možnost, že by čističky nefiltrovaly na 100procent to, co do nich příjde, ale je dobré to i prozkoumat. Také říci přesnou příčinu neplodnosti v současnosti je opravdu risk a nadsázka. Nicméně sama si naznala, že tuto možnost jen nastiňuji. Co se týče tvé poznámky, jestli to v nějakých novinách vyšlo. Ano ale napůl. Nejsou to noviny, kde by probíhala cenzura či velmi hustě protkaná síť přes kterou by se ledacos- třeba i ten můj výtvor neprocpal. Jde o místní plátek malého městečka a je to zařazené pod občanskou sondu. Nejsem seriozní publicistka. Kalím velmi často vodu. Rozpoutání diskuze bylo hlavním důvodem, proč jsem svůj výplod vypustila mezi ostatní. Ráda se podělím o něco, co mě zneklidní. Tedy pokud se potom někdo začne o danou problematiku více zajímat a nebude jen tak bezrozmyslu polykat hormonální antikoncepci, budu to brát jako malý úspěch. Nicméně jsem člověk dost instinktivní což na serioznosti v kulturní společnosti nepřidá. Děkuji ti tedy za tvůj rozbor.

 

            Za chvíli bude devět. Venku tma a uvnitř zima. Netopím, šetřím energií zachumlaná pod dekou. Přišla jsem před chvílí ze zajímavé besedy, která se konala v malých prostorách základny NESEHNUTÍ (NEzávislé Sociálně Ekologické HNUTÍ). Název: Environmentální dopady antikoncepce mě totiž den předtím upoutal natolik, že jsem se přes svou obavu z cizího prostředí rozhodla prozkoumat i toto mnou neprobádané téma.

            Na programu byla diskuze s paní gynekoložkou Helenou Máslovou a film – Hormonální akvárium od Terezy Tary, který bude uveden na mnoha místech v ČR v rámci festivalu JEDEN SVĚT, jehož program naleznete na www.jedensvet.cz , film mimo jiné získal 1.cenu v mezinárodní soutěži na téma lidských práv s názvem „Všichni lidé se rodí svobodni a rovni“. Co jsem se během besedy dozvěděla, mě velmi znepokojilo. Ačkoliv sama hormonální antikoncepci neuznávám, tato zkušenost mi otevřela další velká „NE“, proč by ženy měly vypustit z jídelníčku tyto „hormonální lahůdky“.

            Prof. Jaroslav Petr popsal, co se děje dále s močí žen, které hormonální antikoncepci užívají: „...putuje odpadními vodami do čističek. Tam jsou organické sloučeniny různou měrou metabolizovány bakteriemi. Hormony částečně procházejí nezměněny a částečně se mění na látky s různě silnými hormonálními účinky. Některé jsou na určité skupiny organismů ještě účinnější než původní hormony z antikoncepčních pilulek.“( Petr, 2007)

A jaký je výsledek? Překvapený výraz hydrobiologa, který při pitvání rybího samečka nalezne v jeho útrobách jikry, tedy samičí pohlavní buňky. Ano, je tomu tak – tyto hormony mohou způsobit neplodnost rybích samečků a následnou tvorbu vajíček. A jaká je spojitost s vámi, čtenáři Jemnických listů? Nejen že denně všichni pijeme vodu se syntetickými hormony z hormonální antikoncepce, ale také, jak už je nám známo z nižších ročníků základní školy: malá rybička je pojídána větší rybičkou a ta ještě větší,až skončí na talíři nějakého pána, který se už dlouhou dobu neúspěšně snaží oplodnit svoji samičku. Pokud vám tedy až tak moc nevadí neschopnost zplodit robátko, snad vám nebude po chuti vyhynutí ryb!

Dámy a pánové - žijete sexuálně? A bere vaše samička hormonální antikoncepci? Za pár let už snad ani nebude muset. Při současném stavu, kdy je každý šestý pár neplodný, nebude kdo by vás přirozenou cestou zanedlouho oplodnil! 

                Závěrem by bylo vhodné říci, jak se v poslední době doktoři nestačí divit, když 20 let stará slečna prodělá plicní embolii, díky nevhodně předepsané antikoncepci! Ale o tom všem se, „antikoncepční ženy“, můžete dozvědět na příbalových letáčcích. Přeji: Dobrou chuť!


50 názorů

Puzzle
30. 12. 2009
Dát tip
Uff...tak to byl tedy masakr ...jak dílko, tak celá následující diskuze... Můj názor je takový: Hormonální antikoncepci neberu a ani brát nehodlám...je to nepřirozené svinstvo, které nepříznivě zasahuje do organismu každé ženy, která si myslí, že má tu moc rozhodovat o tom, kdy bude mít dítě...Myslím, že následky mohou být přesně takové: uměle řízená plodnost a místo dětí roboti...přirozená schopnost otěhotnění u ženy značně klesá... Děti by se měly rodit tehdy, když Příroda nebo Bůh dá...když je to přirozené...ne tehdy, když se nám to hodí ( až si vybudujeme kariéru, vyděláme dostatek peněz na to, abychom si TO mohli dovolit...phuj...z toho se mi prostě zvedá kufr...) Existuje taková praktická gumová věc, kterou si každý muž chtivý soulože může nasadit na svůj pohlavní úd...a je to vyřešeno:-) sice to není ono, ale co už...když už chceme šukat a nechceme mít děti;-)

Vaud
09. 03. 2009
Dát tip
tedy, pokud chce nekdo otehotnet, tak by nemel jist ryby, protoze maji antikoncepcni ucinek? a kdybych chtel pocit dite, tak bych mel jist hodne masa z argentinskych byku Angus, protoze maji vysoke serove koncentrace testosteronu, ktery by ale timpadem mel byt i v mase? Je steak afrodiziakum? maji vubec ryby stejny pohlavni hormony jako lidi?

Anuschka
03. 12. 2008
Dát tip
jako daleko větší problém k řešení bych brala drogy. Ono, neříkej mi, že tyhle svinstva se do těla vstřebaj úplně a že se nic nevylučuje...?? Že to nemá daleko zhoubnější následky pro lidstvo, že nezamezujou možnostem početí ??? Nic o těhle studiích jsem v životě neslyšela, a to jsem toho o HA zkoumala hodně. Nicméně díky, zjistím si o tom, co budu moct.

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
Avi posílám kvůli změněnému úvodu. Omluva, pokud tím někoho otrávím ještě více.

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
Neříkám, že je se mnou vše v pořádku. Jak já se správně chytla toho nejchatrnějšího, tak i ty. Zasazovat se o zrušení jedné- ignoruješ, co ti odpovídám, nebo to píšu špatně? Utíkám do přírody? Kdy? Kde? Jak? Sleduješ mě? Máš rád spravedlnost?

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
Tak to ano. Děkuji za upozornění. Beru si to k tomu, co mi tluče někde nalevo. A bez ironie.

No ano byla to narážka na tvůj způsob přesvědčování, rozumnými argumenty už mě spousta lidí o lecčemž přesvědčila...

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
6.řádek...které by neměly lepší a efektivnější náhradu... Vysvětlení.

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
Ano...to bude skvělé, až všichni zhyneme na neplodnost...jako ti paraziti, jak říkáš. Jen bohužel vymřeme i s těmi, na kterých parazitujeme. Je spousta problému, které by se měly řešit. Podstata ? O jak filosoficky nadnesené. Tak pojďme do toho! Pojďme to řešit. Nejsem si teď přesně jistá, ale máš pocit, že by se zakázaly někdy v minulosti léky, které by neměly ještě lepší a efektivnější účinky? Sama nemohu potvrdit. Ale podle mě je utopie celosvětový zákaz antikoncepce. Proto upozorňuji ve svém dílku nahoře na čistírny odpadních vod. Tak proto jsem v mnohém případě nepochopila jak brčálově zelenou, tak i tebe. Otázky, které jsem ti položila byly zcestné, ale zajímalo mě, jak zareaguješ.

Swětelnice
01. 06. 2008
Dát tip
To nebyly argumentace. To bylo zjednodušené okomentování těch tvých zmíněných dalších problémů, které mi nepřišly adekvátní. Děkuji, že mě házíš do jednoho pytle se zelenými radikály. Až takového postu, že se mi dostane, to bych si snad nikdy ani nevysnila. Pokud to byla narážka na mou osobu, že se mnou budou buď lidé souhlasit, či nesouhlasit, ale že nikoho nepřesvědčím, tak budiž- mohu se snad přes to nějak překousat, ale jestli jsi jen obecně naznala, že nikoho nemůže nikdo přesvědčit, tak to nesouhlasím.

Jen jednu poznámku - kouřit se dá dost těžko, abys s tím neotravovala okolí, někam ten kouř dycky vypustit musíš. Jinak - bez urážky, myslím, že přesně takovéhle výlevy a "argumentace" jsou důvod, proč má řada lidí na enviromentalisty a greenpeace a nevim co ještě takovej názor, jakej mají... Pokud chceš, aby se někdo zamýšlel, tohle není cesta - buď s tebou budou lidi souhlasit, nebo nebudou, ale nikoho nepřesvědčíš. Takže jo, zbytečně vynaložená energie.

Swětelnice
31. 05. 2008
Dát tip
Ejhle...Co by se pane Toník řešit mělo? Velmi by mě to zajímalo. Myslíš, že jako vidím jen ty prášky,potraty, sex apod.? Myslíš, že zbytečně tedy plýtvám energií, papírem a časem na napsání toho nahoře? Myslíš si, že spousta lidí neudělá nic, protože se lekne toho všeho, co by se mělo? Myslíš si, že v případě, že je ohroženo celopopulační rozmnožování je na místě se bavit o potratu? Myslíš si, že hlavním účelem čistým a neposkvrněným je to, co ty tvrdíš na 97procent? Myslíš si, že to holkám někdo dává na ochutnávačce zdarma? Myslíš si, že to ty dívky nějak neovlivňuje? Neobáváš se toho velkýho množství žen, se kterýma se najednou může něco stát? Nebo těch mužů se kterými by se také mohlo něco stát? ááájoo...že by dítě ze zkumavky? Nebo kloneček? Ajajaj...Vzhůru do degenerace. Končím. Omluva za výlev. Nešlo to jinak.

Swětelnice
31. 05. 2008
Dát tip
Vlastně se přiznám, že jsem tě nepochopila. Ale to by mohlo být způsobené těmi klapkami, jak říkáš. Nicméně s tebou souhlasím, že kázat vodu a pít víno je dost nepatřičné. Asi jsem skryla svůj záměr až moc hluboko. Pokud žiješ ve světě menšího a většího zla, je dost těžké ti asi něco vysvětlit, ani bych to snad i nedokázala. Ale nedá mi to alespoň v něčem- alkohol- zjednodušeně- piju ho já, zdraví si tím ničím své- pokud samozřejmě nemlátím někoho kolem či netýrám tak psychicky své blízké. antibiotika- to už je větší oříšek, tím se dá ohrozit už větší dávka populace. Počítač- ano zmínila jsem šetření energií, taky jsem ušetřila, mohlo to být se zapnutým topením horší a kdybych neměla počítač zapnutý, těžko by ses o něčem podobném dočetla. Ponechme stranou tvou vtipnou poznámku o veselém pojídání večerní dávky syntetických hormůnků. Mé oči- močím tak do vody nějaký svinstva? Kouření- jsou to tvoje plíce, pokud tím neotravuješ okolí. Zeleninu hnojenou buh ví čím???? Zjisti si čím a zjisti si taky, než začneš být paranoidní něco o tom, jak zeleninu potřebuješ i přes to buhvičímhnojení. Každopádně děkuji za tvůj čas a tu energii, kterou jsi svým příspěvkem upotřebila ...panečku.

Jo a ještě mě tak napadlo - není to trochu paradox, že se o tom, jak netopíš a šetříš energií, dočtu zrovna na netu? Kolik energie spotřeboval počítač? A co na to říkají oči? Jen by mě zajímalo, jak daleko se dívají ti, co tak zasvěceně ostatním kážou. Občas mám dojem, že ty klapky na očích jsou ještě větší, jen mají jinou barvu...

Možná jsou ty slečny jenom proti potratům a nechtějí spoléhat na to, že zrovna jim se ten kondom neprotrhne... Když jsem se hlásila na vysokou, měla jsem větší šanci, že otěhotním při sexu s kondomem, než že mě vezmou :) Přijde mi legrační, že ve světě, kde se kouří a chlastá a jíme zeleninu hnojenou a postřikovanou bůhví čím, někdo tohle řeší. Antibiotika, antikoncepce, chemoterapie... všechno to je svinstvo, ale já je vnímám jako menší zlo. A holka, co bere antikoncepci je podle mě zodpovědnější, než ta co jde na potrat. Nechtěné děti jsou téma samo pro sebe. No, škoda, že jsem tohle nečetla večer, mohla jsem článek vesele zajíst antikoncepční pilulkou.

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
Mi přišlo, že tohle se netýká milované osoby, ale spíš sexu na jednu noc.

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Ano, v tom zamyšlení se shodneme. Pochopit některé lidské chování je někdy tvrdý oříšek. Neházíme teď ale po někom kamenem, nebo snad...? Ale co by přece člověk pro svou milovanou osobu neudělal? Ještě když to prý zlepšuje pleť!

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
Máš pravdu, ale přijde mi, že ti nedochází jedna věc. Ano, muž nechce spát s holkou, která nebere prášky, jeho volba. Co nutí tu holku spát s takovým kreténem? Vida, že by námět k zamyšlení?

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Tak to teda nevíme! Spousta mužů se mi "svěřilo", že by s ženou, která nebere antik. nespali. Nebudu teď rozebírat jejich rozumovou vyspělost, ale tak to podle mého názoru je u většiny mužů. Kolik pánů bere prášky? Nebudu rozebírat, jestli se to více mužům libí s nebo bez prezervativu, to nemohu posoudit, ale nemyslím si, že jsou radostí bez sebe...Ale netahám do toho jen partnery! Je to volba i rodičů těch dívek. Pro některý je prostě pohodlný vzít dcerušku k doktorovi, který zařídí, aby v 16 neotěhotněla.

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
Nechápu, proč do toho taháš partnerky. Je to jejich volba. Antikoncepce tu není kvůli mužům, ale kvůli ženským, víme?

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Samozřejmě. Nemusí. Neberu už nikomu pochybování. Je to dobrá cesta k tomu, aby tě nikdo nezmanipuloval. Ale je dobrý mít i nějaký podněty k pochybování. Pro tebe by to mohl být právě tento článeček. Možná už potom nebude tak příjemný a pohodlný pro muže, když jejich partnerka zajistí ten přirozený sled sexuálních hrátek bez žádných omezování... možná se i zamyslí.

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
To furt nemusí nic znamenat:)

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Na to ti snad mohu jen říct: Kdo hledá, ten by mohl i najít. Prof. Jaroslav Petr by mohl být jedním z vodítek.

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
Rád bych viděl tu studii. Tohle může být stejně seriózní problém jako nějaké fanatické brojení proti satanům vědy.

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Myslím si, že je ta horm.antikoncepce ještě trošku v plenkách. Oni by si nemohli dovolit, aby to nefungovalo, takže dávají tolik, aby to zabíralo na většinu. Každá žena je jedno velký individum. Nicméně je celkem nepravděpodobné, že by všechny ženy přestaly ty pilule brát, jde tedy větší měrou o čističky, který by měly vrazit finance do filtrování a zneškodňování těch hormonků. Kdo dá, to je otázka. Žeby fondy EU?

StvN
30. 05. 2008
Dát tip
Mně by logika radila, že ta "chémie" v pilulkách, je použita, tudíž by mě opravdu zajímal nějaký seriozní výzkum, který by prokázal, kolik procent "síly" pilulky je použito v těle a kolik je vyloučeno. Mi to trochu přijde jako plýtvání, což mi při současném stavu hlubokého kapitalismu nejde do hlavy.

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
JJ, jsem tajemný muž mnoha překvapení ... budu držet palce aby vydržel

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Překvapuješ...Ano založila. Ale nejsem si jistá, jak to půjde dál. Snad tento obor vydrží.

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Překvapuješ...Ano založila. Ale nejsem si jistá, jak to půjde dál. Snad tento obor vydrží.

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
Co s tím včíl? No nic, ne? :-)))) Humánní environmentalistika ... to je to co založila na MU Librová?

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Aj! Tak a teď nevím co s tím:) U Veselíčka to prošpikovaný nemám...spíš u řeky v chatové oblasti... jsem na ty černý skládky u naší chatky. A ve SH mám významné přátele.

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
Swětlice: nevytratilo ... vidím to 3x :-)))))) Do toho Hobzí jsem jezdil už jako praktikant ... ale stejně to tam bylo báječné, zvlášť ty tábory, co jsme si sami stavěli u rybníka kousek od Veselíčka (znáš to tam?)

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Zvláštní...Už jsem ti odpověděla, ale někam se to vytratilo. Tedy znovu: Staré Hobzí a letní tábory..To je záviděníhodné! Tuto oblast mám prošpikovanou. I když mi byly letní i zimní tábory odepřeny, jistila to každé prázdniny chata na Vranovské přehradě, sestřenice a bratranec. Tam jsem si mohla hrát na zbrojnoše, námořníky, objevitele, stavitele, indiány. Jen ne princezny prosím... ( maximálně čarodejnice). Disciplínu při užívání slov. To si zapíši. Snažila jsem se zjednodušit, jak jsem mohla. Nicméně neoplývám širokou slovní zásobou, abych mohla obšírně a lidsky vysvětlit danou problematiku. Časovaná bomba...asociace s radioaktivním odpadem na dně oceánů... Problematika hormonální antikoncepce mi příjde dost paradoxní. Ženy nechtějí být oplodněny, ale nakonec to schytají ti, kteří žádné pilule nejedí. I když v některých případech jsou horm. antikoncepce předepisováný ze zdravotních důvodů.

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Tak to ses jistě poměl. Staré Hobzí je věru krásné. Nicméně já neměla to "štěstí" kdy jezdit ne letní ani zimní tábory. Nicméně chata na Vranovské přehradě se setřenicemi a bratrancem to jistila. Tam jsem se mohla bezestrachu převtělit do zbrojnošů, indiánů, stavitelů, námořníků...jen ne do princezen prosím (maximálně čarodejnic a kuchařek)! Discíplína při užívání slov...hm!! To si zapíši. Nicméně jsem to zjednodušila, jak jsem mohla. Nemám tak širokou slovní zásobu na to, abych to mohla objasnit...a to si říkám studentka na vysoké škole- co nás tam učí?? Časovaná bomba...asociace s radioaktivním odpadem na dně oceánů... S hormonální antikoncepcí mi to příjde dosti paradoxní až tragikomické. Ženy se snaží být neplodné, ale "schytají" to ti, co žádné pilule neberou...

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Tak to ses jistě poměl. Staré Hobzí je věru krásné. Nicméně já neměla to "štěstí" kdy jezdit ne letní ani zimní tábory. Nicméně chata na Vranovské přehradě se setřenicemi a bratrancem to jistila. Tam jsem se mohla bezestrachu převtělit do zbrojnošů, indiánů, stavitelů, námořníků...jen ne do princezen prosím (maximálně čarodejnic a kuchařek)! Discíplína při užívání slov...hm!! To si zapíši. Nicméně jsem to zjednodušila, jak jsem mohla. Nemám tak širokou slovní zásobu na to, abych to mohla objasnit...a to si říkám studentka na vysoké škole- co nás tam učí?? Časovaná bomba...asociace s radioaktivním odpadem na dně oceánů... S hormonální antikoncepcí mi to příjde dosti paradoxní až tragikomické. Ženy se snaží být neplodné, ale "schytají" to ti, co žádné pilule neberou...

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
jj, znám ... jezdil jsem na tábory do Starého Hobzí :-))) To není o podceňování čtenářů, ale o větší disciplíně při užívání slov. Btw. taky jsem o tom nedávno kdesi četl a je to hrozné, časovaná bomba

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Nehledě na to, že jsi obeznámen s Jemnicí, což mě těší, máš pravdu s tou komplikovanosti.Nicméně jsem si nemohla pomoci.A nerada bych podceňovala!! Odezvy...jedna osobní, kdy se mě paní zeptala, jak to tedy řeším já a že byl můj článek poslední kapkou k tomu, aby antikoncepci přestala užívat...druhá asi dosti pobouřená...prý, co to mám za zcestný názory- ale to nemohu potvrdit - jedna paní totiž povídala.

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Otázka dosti namístě. Nicméně nemohu odpovědět. Každopádně jim příjdu asi v dosti ohledech praštěná a nevyznají se ve mně, takže se mě asi bojí!!:) Zvláštní je, že jsem taky odešla do Phy...ale bohužel jen na rok. Teď jsem v Brně a ...jako doma:) Děkuji Ti velice za hodnocení. Ráda si vyslechnu tvé vysvětlení na - byt zplodil -

Honzyk
30. 05. 2008
Dát tip
.,a-_-sorac--

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
Sorry, opravují: NENÍ vesnice :-))))

Honzyk
30. 05. 2008
Dát tip
ok.

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
Honzyk: Jemnice nejsou vesnice !!! Na Jemnické listy se mi to zdá překomplikované. Máš nějaké reakce čtenářů?

Swětelnice
30. 05. 2008
Dát tip
Otázka dosti namístě. Nicméně nemohu odpovědět. Každopádně jim příjdu asi v dosti ohledech praštěná a nevyznají se ve mně, takže se mě asi bojí!!:) Zvláštní je, že jsem taky odešla do Phy...ale bohužel jen na rok. Teď jsem v Brně a ...jako doma:) Děkuji Ti velice za hodnocení. Ráda si vyslechnu tvé vysvětlení na - byt zplodil -

Honzyk
30. 05. 2008
Dát tip
...ja dale neplodim, byt zplodil, _ a znovu osloven:))...tobe treba vysvetlim ve zprave, avsak prvni, co me napada: MAJI TE U VAS NA VESNICI RADI?:))... ...vis, ja jsem Prazak., Zizkovak, ale maturoval jsem v Chebu, nez sel jsem do Phy na skolu, takze jsem, jak pise klasik, porad STEJNE ja ten KRUPAN, po kterym stejka ta mestska vomacka jen to fikn----e.). .......verim ti kazdy slovo a mas my sympatie, to je cely----***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru