Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když není důvod...

06. 06. 2008
0
2
389
Autor
inna

KDYŽ NENÍ DŮVOD…

 

Roh místnosti..sedím sama a snažím se nemyslet. Slzy mi tečou proudem. Možná už mám na tvářích rýhy.

A nejsi tu, aby ses  mohl usmát a říct, ať nechám smutek odejít...život je přece příliš krátký.

Tvůj život byl příliš krátký...chybíš mi. Pocit bezpečí odešel s tvým posledním výdechem.

Odjížděl jsi tenkrát na sál a chytil jsi mě za ruku. Studené prsty...cítím ten dotyk ještě teď...

,,V životě je jedinou jistotou smrt, pokud to tak má být, nemůžu tomu zabránit." Sestra strčila do lehátka  a ty jsi zmizel. Jedno křídlo dveří ještě chvíli poletovalo směrem, kterým tě odvezla. Ode mě, k tobě, od tebe, ke mě. Byla mi hrozná zima, věděla jsem, že už tě neuvidím. Bez tebe teď nejsem nic...

Kdo ví, jak dlouho jsem čekala...ve sterilní bílé chodbě na plastovém sedátku...byly tam stovky plastových sedátek....pro lidi jako jsem já. Čekala jsem na smrt a pozorovala spáry mezi dlaždicemi na podlaze.

Všechny se spojují a jsou bez konce...kdyby tak lidský život plynul stejně...

Seděla jsem bez pohybu možná několik hodin, možná několik dní...pak přišel tvůj doktor.

Z temné chodby vedoucí k operačnímu sálu se vynořil do bílého světla zoufalců, modlících se za své milované.

Prošel proskleným vchodem, za kterým jsi se ztratil...ale...křídlo těch dveří už se ani nehnulo...jako tvé srdce.

Věděla jsem, co mi jdou říct...vím to už dlouho...snad od té doby co tě znám...bylo 23:05...

................................................................................................................................................................................................................................................................

Roh místnosti. Promiň mi to. Nechci vypadat jako slaboch, ale ten třes v rukou nemůžu zastavit.

Přitisknu kolena k bradě a tváří se opřu o ledovou zeď. Šeptám naši písničku....vždycky sis ji potichu broukal, když jsi mě hladil po vlasech.

Otevřu ústa a kov zazvoní o zuby...cvakne pojistka.

Ta melodie mi stále zní v hlavě..snad se potkáme lásko.

Nechám smutek odejít...ale půjdu sním...

Cítím jen škubnutí, když zmáčknu spoušť.

Je 23:05....


2 názory

inna
08. 06. 2008
Dát tip
díky, kritiku vítám. V některých věcech jsi ale trochu mimo. Píšu už poměrně dlouho, takže začátečnická určitě není. smrt blízkého, metafora o životě - no dobře, to je trochu klišé, ale o osudové lásce ani slovo...pouze v tu chvíli nedokážeš najednou bez určitého člověka být, to neznamená, že je to osudová láska...a zásah shůry? pokud tam je, tak jsi objevil něco, co jsem tam já nenašla :)..ale zamyslím se nad svým neoriginálním námětem :)

Winter
07. 06. 2008
Dát tip
Ach jo, klasická písmácká povídka pro začátečníky, přesto si myslím, že by i na samých začátcích stálo za to hledat originálnější náměty - už jen proto, aby člověk věděl, nakolik si dokáže popustit fantazii a vypořádat se s neobvyklostí (nebudeme si nic nalhávat, na začátku vždy pohoří -a le tím se i učí). Tohle mi přijde jako snůška všech možných frází: je tam "osudová láska", "smrt blízkéo", "metafora o živtě", "sterilní prostředí, v němž hlavní hrdinka čeká na zásah shůry" a samozřejmě "sebevražda"...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru