Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chlapec z hvězd

16. 06. 2008
3
7
1972
Autor
Anuschka

Taky v tom vidíte malého prince ? Aneb... jedna z prvních.

Stmívá se. Na obloze se objevují první hvězdy a na město klesá tíživý závoj tmy. Ten, kdo píše tuhle zprávu ještě před pár dny seděl na zemi svého podkrovního pokoje a přemýšlel, co na tomhle světě- sám, bez nikoho- vlastně pohledává. Když po hodinách přemýšlení na nic nepřišel, vzal svůj těžký, tmavý plášť a bez jediného ohlédnutí odešel – rozhodnutý, že už se nevrátí…

Tak jak je možné, že teď sedím u svého dubového stolu a píšu, říkáte si možná- Tím důvodem je příhoda, která se mi stala při mé cestě vstříc smrti.

Moje tmavá postava kráčela opuštěnou ulicí jako stín. Šel jsem k vysokým útesům, do nichž narážely mohutné vlny rozbouřeného moře. Jejich bílé pěnové čepičky se tříštily o ostré hrany útesu. Posadil jsem se na svůj oblíbený kámen, ze kterého jsem vždy pozoroval vodu a přemýšlel jsem, jaká asi bude smrt v jejím náručí.

Seděl jsem a přemýšlel. Pozoroval jsem zářící hvězdy na obloze, když se vedle mě posadil malý chlapec. Napadlo mě, co tu v tuhle- pozdně večerní hodinu dělá., ale nic jsem neříkal. Chvíli jen mlčky seděl a když viděl, že já se ptát nebudu, začal mluvit sám. Díval se na oblohu  a mluvil o hvězdách. Dokázal pojmenovat všechna souhvězdí i hvězdy samotné, jakoby z nich snad pocházel.  Poslouchal jsem pozorně jeho vyprávění a rázem jsem zapomněl na svůj původní úmysl. Prozradil mi snad všechna tajemství vesmíru  a když skončil, zadíval se na mě očima plnýma vděku.  Poté vstal a pronesl slova, na která nikdy nezapomenu : „Děkuji, že jsi mě poslouchal, velmi jsi mi tím pomohl – teď už se konečně můžu vrátit domů…Sbohem.“  Otočil se a bez jediného slova navíc odešel.

Ještě dlouho po tom, co jeho silueta zmizela za obzorem jsem seděl a přemýšlel, pozorujíce moře v místě, kde se setkává s tmavou oblohou. Přemýšlel  jsem o hvězdách a o chlapci, který přišel neznámo odkud a neznámo kam také odešel. (Snad ke hvězdám zářícím v temném nekonečnu, snad někam jinam…) O chlapci, který o hvězdách věděl víc, než kterýkoliv učený hvězdář.O chlapci, který mi do rukou svěřil tajemství vesmíru. Tajemství, které musím sdělit světu… A tak jsem se zvedl a mlčky odešel domů…Teď tu sedím u svého dubového stolu a píši. A může za to chlapec, díky kterému jsem pochopil to nejdůležitější: že mohu být užitečný i tím, že budu jen naslouchat… a že každý člověk má svůj účel, který musí splnit. Já teď musím předat světu tajemství jednoho chlapce. Chlapce, o kterém jsem už nikdy nic neslyšel. Ale když večer usínám, mám před očima ještě stále hvězdný třpyt v jeho očích…


7 názorů

Matti
07. 05. 2010
Dát tip
Rozhodně výborně vyprávěné. Myslím, že kvality Malého prince jsou však poněkud jinde. Totiž v dialogu samotném. A ten mi tu poněkud chybí. Takže s s malým princem bych to nesrovnával... Téma jednoduché, zápletka strohá, závěr nepřekvapující. Ale jak jsem již zmínil - talent k vyprávění. Matti

Matti
07. 05. 2010
Dát tip
Rozhodně výborně vyprávěné. Myslím, že kvality Malého prince jsou však poněkud jinde. Totiž v dialogu samotném. A ten mi tu poněkud chybí. Takže s s malým princem bych to nesrovnával... Téma jednoduché, zápletka strohá, závěr nepřekvapující. Ale jak jsem již zmínil - talent k vyprávění. Matti

akakipi
19. 12. 2009
Dát tip
Malého prince to trochu připomíná... Ale je to tvé originální dílko:-)

Je to dost přejatý z Malýho prince, ale mně se to moc líbilo. Je v tom tajemství a je to i pěkně napsaný..škoda jen, že myšlenka neni tvoje, bylo by to krásný

Anuschka
18. 06. 2008
Dát tip
Děkuji, děkuji...

DaNdÝ
18. 06. 2008
Dát tip
Já nevim, třeba je to až moc podobný tomu slavnýmu a malýmu princi, na kterýho sem furt eště neměl čas, ale i tak se mi to líbilo vlastně,... takovou jednoduchou citovost sem v tom našel, a nějak mě furt takovýhle věci přitahujou

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru