Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úsměv princezny M.

11. 07. 2008
1
4
740
Autor
Mercuccio

Sonet o tom, když žena dokáže změnit realitu tak, že si připadnete jako v pohádce a neodoláte jedné z jejich "zbraní".

Sleduji nezbedný zázrak užasle.
K životu probouzí úsměv princezny M.
plamen na knotu svíce dávno vyhaslé.
Sám se stávám tím plamenem.

Úsměv s čarokrásnou mocí,
ten září víc než úplněk v noci.
Okolní tma tomu jevu nerozumí,
jak její pousmání procitnout plamen umí.

Chci svítit, dávat naději, hřát,
psát, být příjemný, nezhasnout, se smát, ...
To vše kvůli věčnému úsměvu.

Nechci hořet do tmy pro nic za nic.
Chci plát pro úsměv z Hranic,
díky němuž je mi i do zpěvu.


4 názory

Mercuccio
06. 01. 2009
Dát tip
Díky za kritiku. Pravdou je, že pro tuhle básničku mám zvláštní slabost a i přes názory/nenázory ostatních se mi líbí, protože vyjadřuje kus mě. Možná škoda, že se nestarám víc o techniku skládání veršů. Popravdě když to ze mě leze, počítám, že to bude kostrbaté než dokonale uhlazené.

No pokus onú erotiku so slovami tu začínam nachádzať, ale zatiaľ je jej nedostatok. Zmena spôsobu rýmovania počas rozbehnutej básne nie je najšťastnejšia. V prvom verši si použil klasicky spôsob Viazaného prechodového veršu A-B-A-B, ale v druhom verši si už použil, klasický viazaný neprechodový verš A-A-B-B a aby toho nebolo málo, aby čitateľ sa mohol ešte viacej nesústrediť tak v tretie a štvrté súveršie, akurát že rozdelené medzerou si zostavil dokonca z neviazaného - teda volného veršu A-A-B-C-C-B.

Technická. Víš do je to rým nebo si z nás děláš srandu? *********netip***********

Diana
12. 07. 2008
Dát tip
Ach! Moc hezké!A ten závěr! T************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru