Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ohlédnutí za povídkami - seznam nezapomenutelných

18. 07. 2008
4
0
2077
Autor
Lakrov

 


 

Literatura umožňuje nejen sdělovat, ale také uchovávat. Písmák je shromaždištěm artefaktů převážně literárního charakteru. Tempo, jakým stárnou zde uložené příspěvky, připomíná spíše denní tisk: Přečíst (napsat) a zahodit; dál spěchat vpřed a neohlížet se. I tady se však najdou díla, na něž si čtenáři po létech vzpomenou. Zaměřím se teď především (spíš výhradně) na povídky, kterým vzhledem k pracnosti jejich vzniku zmíněný nedostatek pozornosti škodí nejvíc.

Napadne vás občas ohlédnout se, jaké povídky byly na Písmáku čteny, obdivovány, komentovány (a zatracovány) třeba před půlrokem či delší dobou? Nebo máte dokonce pocit, že to z přečteného, na co si vzpomenete s větším časovým odstupem, je možná to hodnotnější.


 

Množství a struktura písmáckých dat podobnému ohlížení příliš nenapomáhá. Domníváte se, že by některá zdejší díla neměla být zapomenuta? Třeba proto, aby se o nich mohli dozvědět náhodní návštěvníci. Nebo proto, aby noví členové měli možnost ocenit, kam vstupují. Nebo jen proto, abychom si díla mohli znovu (někteří prvně) přečíst. Vybavíte si povídky, které jste četli před delším časem? Zkusme z nich sestavit seznam nezapomenutelných a podělit se s ostatními o dojem z přečteného.

Jak? Navrhněte povídku a svůj návrh uveďte v komentáři pod tímto příspěvkem. Za časový odstup stanovme třeba půlrok. Pokud si na žádnou povídku z minulosti nevzpomínáte, není vyloučeno navrhnout i vlastní (doporučuji alespoň jednou ji znovou přečíst a opravit přýpadné chyby).


 

Aby mohl být váš návrh zařazen do seznamu nezapomenutelných, uveďte plný název povídky a jméno autora nebo nejlépe URL (odkaz na povídku ve fomátu http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=1234). Do seznamu budou zařazeny pouze povídky, navržné nejméně 5 měsíců po svém zveřejnění. Výsledný seznam by mohl obsahovat řádově jednotky povídek za každý měsíc z minulosti. Předpokládám, že seznam bude (i mým přičiněním) doplňován s přibližně měsíční periodicitou. V případě velkého přívalu návrhů (jejž neočekávám) bude při měsíčních aktualizacích zařazováno po jednom návrhu od každého navrhujícího a to především na povídky, na které si vzpomenou alespoň dva navrhující.


 

Následující seznam může být rozšířen i vaším přičiněním.


 


 

Ohlédnutí za povídkami

seznam aktualizovaný 22.10.2008

————————————————


 

prosinec 2001

Yfča - Dělej (návrh od Lakrov)


 

únor 2002

horák - Deník a čekání na Světlanu - první úryvek (návrh od danka.)


 

srpen 2004

crayfish - Třetí přání (návrh od Lakrov)


 

březen 2005

Havranka5 - ZÁPOČET Z PITVY MLADÉ DÍVKY (návrh od Lakrov)


 

duben 2005

Havranka5 - SKAUTSKÁ HRA NA ŠEST (návrh od těša)


 

červen 2005

pozorovatel - Moje sestra (návrh od raja a Lakrov)


 

prosinec 2005

a2a2a - Harmonikář (návrh od Lakrov)

Mezon - SMRTIBRÁCHA (návrh od Lakrov)


 

leden 2006

Vihar - Sex z lásky od třináctileté plavovlásky (návrh od Lakrov)


 

květen 2006

Horavin - POST SCRIPTUM DARIE (návrh od Lakrov)


 

srpen 2006

Pavel_Vot - Březový háj (návrh od Lakrov)


 

září 2006

maartin - přeskok (návrh od Lakrov)


 

leden 2007

Jolana19 - Pět minut něhy denně (návrh od Lakrov)

Kotoslav Zdymadlo - Dům (návrh od Winter)


 

březen 2007

Korála - Že by zázrak? (návrh od Lakrov)


 

duben 2007

reka - Hry na nerozumění (Z deníku) (návrh od Lakrov)

Lakrov - Sto roků překážek (návrh od Johana Baesil)


 

červenec 2007

Harry_axe - Cink (návrh od Winter)

miniw - Tam, kde kukurice nerastú (návrh od nepotrebujem)

Dero - Silver Mahler (14. 3. 2011 - návrh od těša)


 

srpen 2007

nepotrebujem - Šalát (návrh od Winter)


 

říjen 2007

Oduševnělost - Chybějící vlaštovka (návrh od Lakrov)

CamperCZ - Cena za sen (návrh od anla16)


 

listopad 2007

Lakejja - sbírka Třináctý anděl (návrh od anula16)

FLO - Psaní je zvládnutá schizofrenie (návrh od anula16 a Lakrov)


 

prosinec 2007

domin.go - přejezd (návrh od Lakrov)

tatko - Zdroj (návrh od Laura Eleonora)


 

leden 2008

Kandelabr - Ve skelných očích mrtvého lze jasně spatřit oboje (návrh od Lakrov)


 

únor 2008

Elyon - Prečo sa nezabiť (návrh od Lakrov)

ChameleonX63 - Obraz na zdi (návrh od Lakrov)

SantiE - Valentýnka a půl kila slunce (návrh od Lakrov)


 

květen 2008

Edmund Elat - Edmundov šialený mystery príbeh (o čajníku ani nehovoriac!) (návrh od Johana Baesil)


 

červenec 2008

Winter - Park (návrh od Johana Baesil)

DaNdÝ - 3 příběhy o smrti + 1 navíc: Příběh třetí - Rodinej/Rakovinovej (- návrh od Johana Baesil)


 


 


 


 

A na závěr ujištění pro kritiky a karatele (KaK): Nejde o soutěž nebo o hodnocení umělecké úrovně; spíš jen o vzpomínku či určitou prověrku časem. Seznam nezapomenutelných je vlastně jakýmsi sdíleným seznamem oblíbených povídek. Ani srovnání se Zlatým výběrem není na místě. Zlatý výběr není provázen zmíněným utkvěním v paměti (stejně tak kluby) a dohledáním v archivu (tj. ohlédnutím). Navíc postrádá možnost omezit se na povídky.



Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru