Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NETYPICKÉ HLEDÁNÍ KEŠÍ-3

21. 08. 2009
0
0
1466
Autor
fungus2

Část třetí

 

Po pádu do sklepních prostor kostela jsem v nich poněkud ztratil orientaci, což vyústilo v moje vniknutí do jakési místnosti. V ní jsem se nějakým řízením osudu zamotal do podivného oblečení, které bylo na věšáku. A o něco později jsem vyvrávoral z místnosti, načež následoval náraz do něčeho, co připomínalo kazatelnu.
„Co to tady vyvádíte v mém rezervním farářském obleku!“ vyhrkl užasle farář, přičemž to zašumělo mezi lidmi v lavicích.
„Dobrý den přeji vám všem. Budiž pochválen ten nahoře!“ vysoukal jsem ze sebe za mávání křížem, který jsem ke svému překvapení svíral v pravé ruce.
„Co to plácáte?“ zeptal se zkoprněle farář.
„Já už budu mlčet jako ten hrob!“
„Co tady vlastně děláte!?“
„Já jsem šel extremně blízko kolem kostela a omylem jsem zapadl do jeho útrob.“
„Nejste náhodou zloděj!?“
„To ještě teda nejsem. Já jsem hledač keší.“
„Aha. Tak to jsme kolegové,“ vyhrkl farář.
„Vy hledáte svaté keše?“
„Nikoliv. Hledám stejné jako vy. A já vím, kterou vy přesně hledáte.“
„A už jste jí našel?“
„Já jsem ten, kdo jí tam ukryl!“
„A kde je ukrytá?“
„Já vám napovím. Je tam, kde je ten, co trpěl.“
„V minulosti trpělo strašně moc lidí.“
„Tohohle určitě poznáte. Je na něčem.“
„Aha. Tak tu keš najdu u toho, co je na něčem. Přeji vám příjemnou mši. Ámen!“ vyhrkl jsem, a když jsem se zbavil farářského oděvu, tak jsem rychle vyběhl z kostela. 
  Po chvíli se má pozornost soustředila na sochu Ježíše Krista a já jsem usoudil, že je to ten na něčem. A tak jsem záhy měl snahu nenápadně onu sochu prohlížet a hledat keš. Nějak se mi však nepodařilo být nenápadný, protože se u sochy objevila dvojice starších žen.
„Co na té soše děláte! Okamžitě slezte!“ rozkřikla se jedna z nich.
„Já tady něco na ní hledám,“ sdělil jsem jí.
„Vy nemáte žádnou úctu k našemu spasiteli!“ vykřikla druhá žena a konec její hole začal dopadat na mne. Druhá žena se také přidala a já jsem začal trpět. Zároveň se kříž počal naklánět ze strany na stranu, načež jsem z něho spadl. A za okamžik jsem o pár modřin bohatší utíkal od rozkřičených dam pryč s pocitem, že hledání keší může také bolet. Ale od hledání jiných krabiček, mne to neodradilo.

KONEC TŘETÍ ČÁSTI 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru