Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O bolesti

25. 08. 2008
8
15
1891
Autor
Debbi

Já Bolest jsem, jsem tvoje sestra
a ty jsi bratr můj -  jsi Žal
Mě nevyčítej, že jsem krutá
To tys mě tady zanechal
pokyny psané rudou krví
kdo smí být před tebou
kdo prvý


Já jdu jen tiše ve tvém stínu
a když ty stoupáš výš, já hynu

 

Čím víc je tvoje hloubka bdělá

tím více já jsem otupělá

Však bez druhého jsme jen půl

 

Buď šťasten, kdo nás nepotkal

 

Já Bolest jsem - a nejdu sama

Přede mnou kráčí bratr Žal…          

 


15 názorů

Debbi
04. 09. 2008
Dát tip
Snídal jsi vtipnou kaši, že jo? :-)))

Miroslawek
04. 09. 2008
Dát tip
Debbi: kdepak, to byl Jarek Nohavica ;-D

Debbi
02. 09. 2008
Dát tip
:-) to má logiku :-))

NePoe_ta
02. 09. 2008
Dát tip
Debbi, nejde přeci o to líbí, nelíbí. Milióny jiných poloh pro děvče stejně jako pro báseň by okouzlila. Nakonec ta tvá byla konečkem nitě, ze které navinuté Ariadnino klubíčko. V zpomínkách se teď již nebudu bát stát před žádným z labyrintů světa, ni v sedle Persea nezbloudím. Pravda, upoutávají divné texty. Právě ty se jeví jako nejlepší kandidádi posouvající hranici myšlenkového a pocitového horizontu. Leckdo zde krasojízdní s brilancí krasojezdkyně na hřbetě houpacího šimla. Ale to z nás neodjímá naléhavější potřebu ptát se co za tím, líbivým. Když za tím prostá lidská účast, oslovení, signál sdělnosti, projev respektu, ne-li úcty ... je to obrovské osvobození! :)

Debbi
30. 08. 2008
Dát tip
:-) krásně se vyjadřuješ... no - poeta :-) Ne že ne. A vůbec nevadí, že tobě se má slova nelíbí... mě ta tvá moc :-) Díky.

NePoe_ta
29. 08. 2008
Dát tip
Samotná básnička z těch na které zapomenu, ale je to jak když člověk na těle najde zbloudilou nitku; tahá, tahá, a čím dál víc, tím naléhavěji chce přijít nitce na kloub, nebo na konec, a najednou se podiví že mu chybí půl vesty :) ... zkrátka svým alegorickým zpracováním čtenaříka vtáhla do vzpomínky na procházku barokní zahradou u špitálu milosrdných bratří v Kuksu. Cyklus 12 neřestí a 12 cností. Tak mne napadlo, jak by Mikoláš Braun ztvárnil sourozence, Bolest a Žal, kdyby ... . Ale on je pravděpodobně nikdy nepoznal, neměl na ně čas, pro horoucí zanícení. Nebo je před námi záměrně utajoval, by nám neskřížili cestu? :)

Debbi
27. 08. 2008
Dát tip
Ano, já o bolesti nepochybuji... já vím, že existuje.

NePoe_ta
27. 08. 2008
Dát tip
Personifikace mi dosti vzdálená. Přesto bolest považuji za jeden z nejnezpochynitelnějších pocitů, který nám dává příležitost poznat sebe sama ...

Debbi
27. 08. 2008
Dát tip
... ach jo, řekl Vševěd Narcis...

Miroslawek
27. 08. 2008
Dát tip
Děvenka Štěstí a mládenec Žal, ach jo ;o)

Debbi
26. 08. 2008
Dát tip
:-)

A.H.
26. 08. 2008
Dát tip
"Čím víc je tvoje hloubka bdělá tím více já jsem otupělá" - to je moc pěkné

Debbi
26. 08. 2008
Dát tip
:-) děkuji za hezká slova... teď to budu zkoušet znova :-))

moorgaan
26. 08. 2008
Dát tip
tak to jsem si pochutnal.. precetl to jednim dechem neb psano je majstr-cechem ne pomalu a ne spechem ma to silu, riz i napad a je dobre ze te napad!.../*****************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru