Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kde hľadať slová..

01. 09. 2008
2
9
748
Autor
pointa

s vánkom vetra

ukrývam tiché slová

do listov brezy


9 názorů

Zvrhlík
08. 09. 2008
Dát tip
Já bych řek, že ještě víc.

pointa
08. 09. 2008
Dát tip
Dik za link...a možno by bolo fajn mať na výber kategoriu "kvazihiku",aby som to tam mohla zaradiť:) A som presvedčená,že aj 70 % sem píšucich kvazihaikistov:))

Zvrhlík
08. 09. 2008
Dát tip
Některé prvky haiku splňovat nemusí, některé naopak ano: Chybí-li kigo je to haiku netradiční. Nemá-li 17 slabik je to free-form haiku. Jsou to prvky, které nejsou plně přenositelné z jednoho jazyka, z jedné kultury do druhé. Což o duplicitě, jak jsi použila ty apod. neplatí. Kigo musí být v tradičním haiku, v netradičním být nemusí. Jukni sem: www.haiku.bloguje.cz a dozvíš se víc. Tady se teoretické zásady haiku rozebírají víc do hloubky než ve zdroji, ze kterého vycházíš ty.

pointa
07. 09. 2008
Dát tip
Dobrá otázka...takže prečo to kvazihaiku je..pôvodná japonská forma mala veľmi prísne pravidlá. V iných jazykoch ešte nepanuje všeobecná zhoda ohľadom toho, čo presne sa môže kvalifikovať ako haiku. Zvyčajne sa adoptuje určitá podmnožina tradičných japonských pravidiel, v snahe zachovať „ducha haiku“.. Každá báseň pozostáva z troch riadkov, ktoré majú 5, 7 a 5 slabík. Keďže slabiky v japončine sú všeobecne kratšie ako v západných jazykoch, nasledovaním tohto pravidla by sme získali príliš dlhý útvar. Preto ne-japonskí poeti zvyčajne tvoria svoje miniatúry pomocou troch alebo aj menej riadkov, pričom celková dĺžka nepresiahne 17 slabík. V básni by sa malo nachádzať takzvané kigo – slovo určujúce ročné obdobie, v ktorom sa udalosť stala. Kigo môže byť priame, ako napríklad „jesenné vetry“ či „letná noc“. Častejšie sa však používa forma náznaku: „kvitnúca čerešna“ znamená jar, „komáre“ nás štípu v lete a v zime si zae omotávame okolo krku „šál“. Haiku by sa nemalo rýmovať, nemá názov a nepoužíva prirovnania ani iné poetické nástroje, ktoré sú bežné v iných formách. Haiku je poetickým ekvivalentom malého obrázka či fotky, ktorý vzišiel z priamej skúsenosti, náhleho „okamihu údivu“. Najlepšie haiku zvyčajne obsahujú dva elementy. skombinované jedinečným, nezvyčajným spôsobom...

Zvrhlík
05. 09. 2008
Dát tip
Proč to není haiku? Protože: 1) duplicita s vánkom větra 2) neskutečné vyjádření ne-reality ukrývam tiché slová do listov brezy Navíc nevidím kireji ani protiklad.

pointa
02. 09. 2008
Dát tip
veternú vaňu:)

Houmeles
02. 09. 2008
Dát tip
Vánek větru? Vítr vánku? Průvan vanu?

pointa
01. 09. 2008
Dát tip
Vánok ich rozprskne..jednoduché:)

Paulart
01. 09. 2008
Dát tip
Jak lze ukrývat slova do listů břízy?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru