Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..depeše z hlubokého vesmíru..

Výběr: Max Hutar
09. 09. 2008
24
19
3208

(..kdyby to tu třeba někomu chybělo..) I'm so scared of being fragile, I've seen the future, we get shattered and shattered, you and me, and spread for miles, for miles, for miles and miles.. -fear of fragility; to my boy; messages(2007)




po nocích procházet se po prstencích černých planet..

   chodidly drtit kamínky..          ta krev?  to se tak přeci někdy  stane..

      drahý pane    cítíte to?     s papírovými deštníky skákat do černých děr

        až za horizonty událostí   

        / ..trocha masa, trocha kostí,

         o štěstí a o sytosti pěl havran dívčím hlasem

        na palubě letadlové lodi ztracené v bouři,

 zatímco se jeho operační svaz pomalu ploužil  mou hvězdnou soustavou..

teď..  donekonečna plout      pod potrhanými vlajkami.

  cuchanými slunečními větry

 

a toho jsem se tehdy tolik bál..  že roztrhnou nás

na světelné dekády a kilometry a kilometry od sebe ..

jako souhvězdí bez ladu a skladu být rozházeni na nebe,

bezmocně  nechat se unášet prastarými proudy do opačných stran

vprostřed flotil skřípajících vraků a zpívajících vran..

sám, sám, sám..


¨              


/ když jsem byl ještě malý princ,

věřil jsem,  že dospět znamená třeba

                           zvát cizí slečny na sklenky a mít vždycky šest es v rukávu,

nebo umět si lehnout a ve vteřině  spát,

všechny domněnky  obrátil  někdo na hlavu

a na prahu dospělosti už se asi nesmí       ..bát se přestat bát..

                                                                

 

 

 

 

 

 

        

         


19 názorů

Trošku jsem se v průběhu čtení ztratil, asi budu muset znovu a pořádněji. Místy mi to hodně něco připomíná, ale neptej se - nevím co.

Narriel
16. 02. 2009
Dát tip
Sunmoon: Jen slova, Sanmůn, slova... slova. Moc slov. Moc slov, moc lží. Ale každopádně jsem díky Tobě přišla na jeden otisk prstu... díky.

Sunmoon
12. 02. 2009
Dát tip
"jako souhvězdí bez ladu a skladu být rozházeni na nebe" t* Narriel: krásná kritika... :)

Safián
23. 11. 2008
Dát tip
Konečně vidím, jak zlý větry mohou jít od řiti. v jejich ofucích jsem našel na písmáku asi třetího nebo čtvrtého básníka.

Anis
12. 10. 2008
Dát tip
Velmi moc ...

zdjr1976
23. 09. 2008
Dát tip
Hezký ... :o) *

Kuchot
22. 09. 2008
Dát tip
vesmírná chuťovka*

Houmeles
21. 09. 2008
Dát tip
"o štěstí a o sytosti pěl havran dívčím hlasem na palubě letadlové lodi ztracené v bouři, bezmocně nechat se unášet prastarými proudy do opačných stran vprostřed flotil skřípajících vraků a zpívajících vran.. sám, sám, sám.." Moc pěkné a působivé verše.

Eileen
18. 09. 2008
Dát tip
co mám ještě říkat? brní mi z toho srdce... je mi smutno

Patcheesa
15. 09. 2008
Dát tip
za toho malého prince...*

premisil
15. 09. 2008
Dát tip
konečně něco čemu rozumím, angličtinu umím stejně jako čínštinu..T*

Tallmayer
14. 09. 2008
Dát tip
hmmm...***

Narriel
11. 09. 2008
Dát tip
.../ když jsem byl ještě malý princ, věřil jsem, že dospět znamená třeba (...) nebo umět si lehnout a ve vteřině spát, (...) a na prahu dospělosti už se asi nesmí ..bát se přestat bát.. Ty to víš. Víš, že bych Ti sem napsala spoustu věcí, pochval, domněnek a tak, víš to, viď?? Ale k čemu by to bylo... Když mi byly čtyři roky (ano, když jsem ještě dokázala usnout, jen jsem se hlavou dotkla polštáře - to je jediná věc, kterou chci tvé básni vytknout - tuhle schopnost mají totiž jenom Ti, co místo buřinek vidí hroznýše, co spolkli slony, a čím jsi starší, tím tuhle dovednost víc zapomínáš)... Možná čtyři a půl... S dětskou zarputilostí jsem se snažila dohrát každou (předem) ztracenou partii šachu s dědečkem. Oceňoval mou houževnatost, ale také mi říkal, že bojovat v očividně marné bitvě se považuje za neúctu k soupeři... A to poslední, co bych chtěla, by bylo být k Tobě neuctivá. T., mimochodem. Je vážně skvělá...

Honzyk
10. 09. 2008
Dát tip
...ja zase jsem si myslel, ze si budu chnodit do Apolla v Chebu, kdy se mi zachce....a tancovat, ja rad tancuju, ze pojedu do Prahy...a symbol dospelosti pro me byl, nekecam, nabrezi Vltavy, ktery mi posilala babicka: ze se prochazim po tom nabrezi s nekym, koho miluju:)).....jejejeje ***..............mne jeden kluk vocad napsal, jak boboval s kamosem...a pak se s nim schazel a ve dvaceti si rikali, ze uz jsou "za zenitem", ze detstvi je v prdeli...)...jo, pamatuju, kdy jsem treba k vojinovi vzhlizel, jak je dospelej...a ze ma malem pul zivota za sebou.... hezky , intimni a na ctenare prenosny putovani casem...

nonamebeast
10. 09. 2008
Dát tip
věci, co na mně z toho nejvíc zapůsobily.. to se tak přeci někdy stane drahý pane, cítíte to? a toho jsem se tehdy tolik bál..že roztrhnou nás když jsem byl ještě malý princ... hej...moc Tě neznám, ale z atohle Tě mám rádo, měj fajn den a sni

..jako tulák po hvězdách* libofka

Water Lily
09. 09. 2008
Dát tip
T*:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru