La ropa

Vaud

Budete možná překvapení, ale pár slov k nám proniklo zřejmě ze Španělštiny. Třeba čutat nebo bacha. Další španělská slova jsou významem odlišná, ale znějí stejně. Když náš Honzík volá na pláži v Barceloně na švagrovou "teta" vzbuzuje tím značný rozruch. "Teta" je méně oficiální výraz pro "prso". O víkendu se mi povedlo zaměnit jedno stejně znějící slovo a mělo to dopad skoro katastrofální.

Mám kajak. Mořský nafukovací kajak je sen každého malého kluka. Není divu, že mě k vodě doprovází pokaždé houf dětí. Lidé si mě  zpočátku i filmovali, když jsem se sápal na kajak a padaly mi plavky. Jak říká  moje kamarádka Silvie,  co mi poprvé nesla k vodě pádlo: „Vidět tě lézt na  kajak a nesmát se,  bylo jedním z nejtěžších zenových cvičení“.  Teď už jezdím denně a nejradši mám velké vlny.  Prostě frajer s nafukovacím kajakem.

O prodlouženém víkendu byla naše pláž plná windsurfařů. Schválně píšu windsurfařů, protože tu máme i surfaře, kteří vítr a plachtu tolik nepotřebují. Tento víkend ale foukalo hodně, byly velké vlny a silný proud zanášel všechny směrem ke skalám na pobřeží.  Díval jsem se z kajaku na pěknou slečnu, jak zápasí s plachtou kousek od skal. Vystrkovala na mě zadeček, což se mi zdálo -  na rozdíl od mých nezdarů na kajaku -  hodně sexy. Úplně jiný typ zenového cvičení. Po chvíli to vyčerpaná vzdala  a čekala na člun odvážející windsurfaře ze zálivu. Přijel jsem blíž na kajaku a prohodil něco o počasí a nabídl pomoc. Zblízka a zepředu byla ještě hezčí. Slečna zdvořile poděkovala a  trochu odměřeně mi sdělila, že čeká na člun.

Chvilku jsem pádloval nazdařbůh. Jel jsem se podívat, jestli Němec, co leží naznak,  jen odpočívá. Objel jsem bójku a vydal se zpátky. Všimnul jsem si, že „moje slečna“ je už  skoro u skal a člun na druhé straně zátoky.  A záchranáři na kafi. Teď přišel můj okamžik. Neohrožený plavčík z Pobřežní hlídky zachraňuje! Koupil jsem si  na kajak záchranné lano, protože mám v zásadě dobré srdce. A právě se mohlo hodit! Přijel jsem znovu ke slečně. Byla už dost vyděšená. Skoro narážela na skálu a přes vlny nebyla vidět.  Teď měl nastat můj hrdinský okamžik! Odvázal jsem lano a pronesl osudnou větu. Španělskou větu, která slečnu vyděsila víc, než hrozící smrt na skalách. Chtěl jsem navázat své lano na nějaký provaz, co měla na prkně. Anglicky se provaz řekne „rope“. Nějak jsem usoudil, že to bude podobné i ve španělštině – „la ropa“. Chyba! Tohle slovo znamená ve španělštině prádlo či oblečení. Moje věta „quita la ropa y pasa me la“,  pak zcela určitě neznamenala „odvaž provaz a podej mi ho“.  Řekl jsem totiž: „svlíkni si prádlo a podej mi ho“!!!  Vytřeštila na mě své čokoládové oči a začala velmi důrazně vrtět hlavou. Takový průběh záchranné akce neočekávala ani v nejhorším snu. Místo Davida Hasselhoffa - zvrhlík na nafukovacím kajaku!! Pár vteřin před smrtí jí chci svlíknout! El perverto en un kayak inflatable! Abych jí vysvětlil, oč běží, tak jsem ještě mával svým provazem. Moc mi to na důvěryhodnosti nepřidalo.  Ještě jsem asi dvakrát zopakoval v dobré víře, aby se svlíkla a rychle mi hodila prádlo, že nemáme moc času.

Pak se odněkud zjevil snědý kudrnatý záchranář. Zenové cvičení pro dámy.  Naložil slečnu pár centimetrů od skal. Dostalo se mu za to obdivného pohledu zachráněné i všech paní a dívek na pláži. Při odjezdu se slečna  ještě naposledy otočila. Rozpačitě jsem pádloval opodál. Když jsem rozpačitý, tak nevím, co s rukama. Na kajaku můžete pádlovat a nevypadá to tak trapně. Usmála se  a řekla mi španělsky: „Díky, ale možná někdy příště“. Pak mi zamávala z lodi a odjela zpátky na otevřené moře. Vytáhl jsem kajak na břeh a šel s  kámošem na pivo. Záchranář ze mně asi nebude…

85 názorů

19. 03. 2009
už to někdo psal, že jsem takový antihrdina :-))

Diana
19. 03. 2009
Zase výborné čtení. Oceňuji, žes odolal a nepřibarvil příběh trochu ve svůj prospěch. Takto vyznívá velmi autenticky a přesvědčivě. T****

01. 03. 2009
:-) kajak mám pořád někde v Barceloně ve skladu a už jsem včera koukal na Ljmat a zurišský jezero, že by tam šlo taky :-))

gemina
28. 02. 2009
upřímě mě to rozesmálo:o)

baronka
28. 11. 2008
Nedorozumění jsou vždy půvabná já jezdila nad Split k moři s bílou skálou ten rok jsem se kamarádila s velmi plachým chlapcem bydlel na hotelu jednou ráno přiběhl a vykřikoval slíkat Až jsem se naježila Slikat je fotit

28. 11. 2008
decentne? - kdybys me videla na kajaku :-))

baronka
Decentně kořeněno humorem líbí - T

19. 11. 2008
podle mych pratel se NASA nevyplati investovat do hledani Martanu, protoze beztak nejspis pristanou nekde v me blizkosti

Mistr humorné zkratky. "Na kajaku mě požahala medůza." To mezi řádky si barvitě domýšlím a opět mám záchvat. Smíchu.

19. 11. 2008
:-)) ted jsem jezdil v patek na kajaku a lehce jsem omrzal stejne me pozahala meduza, coz je podle mistnich znamka, ze voda neni zas tak studena :-))

Španělsky nemluvím, protože bych si nerozuměl. Ale zážitek je to snový.

28. 10. 2008
:-)) díkes

25. 10. 2008
tak to aspoň rovnou mořská panna ) přeju příjemné zážitky )

25. 10. 2008
vezmu dneska neopren a jdu na chvilku zas do vody - třeba připlave jiná :-)

25. 10. 2008
tak škoda, že uplavalalala.. )

25. 10. 2008
řádku - tak akorát na kajak :-)

25. 10. 2008
a byla ta slečna, co zepředu vypadala ještě líp, malá? )

Kytiii
16. 10. 2008
velmi vydařené :o) *

05. 10. 2008
Kacatko :-) diky moc! Musim si toho do Tebe vic precist, mas tam moc fajn veci.

Alojs
03. 10. 2008
tentokrát ne tak vybroušené... možná proto, že jsi se tentokrát opřel o jednu příhodu a jednu pointu... ale co - tvůj rukopis žeru. lehký, decentně vtipný... dostávají mě tvá přírovnání a vůbec... ale to bych se opakoval. máš ho mít. chytej!*

Milly
23. 09. 2008
Díky za pravidelné dobré počtení!

22. 09. 2008
diky za pravidelne ctenare :-)

Montrealer
22. 09. 2008
Tipuhodné, jako vždy.

Milly
21. 09. 2008
:-))) -t- (když mi bylo asi 7, tak jsem děsně ráda říkala "Čao!" :-)) *a taky se nedivim...

Markel

18. 09. 2008
Tak to se povedlo :-))) Pěkně a humorně napsané, TIP a díky

18. 09. 2008
Věřím, že si rád přečtu i díla zvrhlíka jiného času odjinud. :)

17. 09. 2008
dikes - ja zrejme brzy zvednu kotvy a pujdu mozna nacerpat inspiraci jinam :-))

17. 09. 2008
Vaud: Neboj, já přijdu, je málo míst, kam má v tomhle světě smysl chodit, ovšem díla zvrhlíka onoho času ze Španěl jsou rozhodně dobrá poutní místa. :)

17. 09. 2008
sparkie - dik - ale pisu jen povrchni a lehce podpovrchni veci - neco hlubsiho si necham asi pro jiny nick :-) (jeste jsem nevymyslel jaky)

vorono - ja vim, je to malo, ale delam co muzu :-)) - pozdravuj vindala

22 tipů..nerozumím:(

17. 09. 2008
diky za radu, ale uz takhle si na me davaji trochu pozor :-) vybavuje se mi vtip, jak prijde slepy pan na plaz a zacne nafukovat erotickou panu. Nejaka pani to nevydrzi a vystartuje na neho - Vim, ze jste skoro slepy, ale takhle pohorsovat na verejnosti! Vite, ze nafukujete erotickou panu? Coze?!? No, to je hruza! Jestli tohle je nafukovaci pana, tak to jsem pak celou zimu sukal kajak :-)) Tak asi tak :-)

Yeziiinka
17. 09. 2008
Záchranáře zvěčňují činy, ne nějaké řeči. Příště ji prostě musíš svléknout bez reptání a hlavně - urgentně :) *****!

16. 09. 2008
j_i_r_i_k_u,Sarrah, C_L : přijďte zas!!

Sarrah
kouzelný*

16. 09. 2008
:) A co se tady dá říct hlubšího? Přišel jsem bez úsměvu, odcházím s ním... Tak to jsem Ti ho asi odtud ukrad, co?

16. 09. 2008
asi bych byl dost prekvapenej a pokud bych mel klasicke kajak, tak bych se v nem zrejme na chvilku zapricil :-))

podezdívka
16. 09. 2008
:-D Mě by zajímalo, co bys dělal, kdyby tě poslechla a hodila po tobě plavky :-)) *

16. 09. 2008
Vindale - jak to delate - jeden klika a druhy si tuka na celo nebo listuje Vlastou? Cteni z jednoho monitoru utuzuje kolektiv :-)) asi si Te taky prectu - jestli to mel byt zamer

16. 09. 2008
mylenko diky - to neni umelec, kvuli jehoz nazoru bych nespal :-)

16. 09. 2008
Jistě, vindale...ty jsi totiž dramatický génius :-)))

16. 09. 2008
Klidně, vindálku :-))) dala jsem ti celkem asi tři, tak se nepotentuj :-)))

bože mylenko ty seš tak pitomá

16. 09. 2008
Ještě Ti něco poradm, Vaude. Jestli chceš přitáhnout i vindala, musíš si kajak pozvracet, na tu slečnu volat - krávo a taky bys mohl přejet delfína :-)) ...prostě trošku pravýho, hnusnýho života, doktůrku :-)))

klikal jsem na tebe a sledoval s úžasem reakce + byli jsme na to dva, to jsme si fakt ťukali na čelo.. mylenko s tebou je to stejné akorát jsme se nezasmáli ani jednou .. a nemluv o mě laskavě, nebo tě taky vyblokuju, tvoje tipy na má díla mě straší ve snech.. tůhle šoumenci, adieu

16. 09. 2008
...na moji Věrku si kliknul 13x :-)))

16. 09. 2008
vindal kliká rád :-) asi ho to baví a nebo má třes :-)))

16. 09. 2008
vindale - koukal jsem, ze sis moji povidku cetl / klikl na ni 20x :-) asi mas ten casopis rad :-) diky za cteni - dnes jsem vstaval hodne brzy, tak jsem byl rano na vode a byla to nadhera. Skoda, ze se bojim o fotak, ale ty barvy by mi stejne nikdo neveril :-)

prachbídný příspěvek do časopisu Žena a Život pro mě výběrovej antitip..

vždycky jsem měla ráda takový ty roztomilý antihrdiny :)

makros
* :-)M.

Pound
16. 09. 2008
Hehe, ty ses ctes dobre vzdycky, skoda, ze pises tak malo! :)

Maška
16. 09. 2008
podla mňa sa mala dať zachrániť tebou... síce takto je slávnejšia...je to potvora, tak ...

sidonia
:))))

bez jsem to precetla, myslela jsem si, ze mam tezkou depku... presvedcil jsi me, ze ne - uz se usmivam :-) tip

moorgaan
16. 09. 2008
po dlouhe dobe jsem si precetl neco malo prozy..a hned na ni menim sve pozy.-)) pobavil jsem se a trochu se zasnil.. uz vim , jak priste budu podavat pomocnou ruku.-))/***

Delahaye
16. 09. 2008
"Takový průběh záchranné akce neočekávala ani v nejhorším snu. Místo Davida Hasselhoffa - zvrhlík na nafukovacím kajaku!! " :-))) Pomalejší rozjezd, ale pointaq vynikající :-) T.

avox
16. 09. 2008
Pěkná pointa. A vidíš, dala ti ještě šanci, třeba to příště ani nemusí být na vodě :-)) */

opovaž se!!! :-)

Zdroj Valencie

16. 09. 2008
mylenko - si tě škrtám z fun clubu :-) ostatním díky - jdu na presso a pak se snad dokopu k ranní projížďce, ale je tam ještě tma

LaMouette
16. 09. 2008
ja bych se nawopak vubets nedifila.. dyby se slikla..:-)) pak by ale bylo desne tezky se wod ni wodtrhnout.. pac by evidentne krom toho, ze se nestydi.. ji nechybjel ni smysl pro humor. A takovejch bab je malo..)) Ofsem.. f tom by f Tobje mela desne veikyho konkurenta.. pac ten Tvuj.. je proste uzasnej.. :-)) ehm.. humor.. samoze.. ;-)))*

Maeslo
16. 09. 2008
Opět úžasné dílo. Pointa i zpracování. Zenové cvičení a padající plavky úsměv. Zvrhlík na kajaku chechotavý výbuch. Muchas gracias, el perverto : ))

15. 09. 2008
Se nedivím, že se nesvlíkla :-))))

Zdroj Valencie

15. 09. 2008
já jsem kajak dnes nestihl :-( už mám absťák!! díky

15. 09. 2008
Jo a neštvi mě...jsme dnes museli zatopit, jaká tu byla zima!

15. 09. 2008
Chápu...toto nešlo nezpracovat, zvrhlíku! :-)))