Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pokuta

01. 10. 2008
4
10
1716

Strážmistr Pačes, konající obchůzku svého rajonu, měl oči slastně přivřeny a nechával se opájet vidinou půllitru plzeňského. Od proměny této představy ve skutečnost jej dělily ještě tři hodiny, přesto mimoděk přidával do kroku. Pochůzku tradičně končil u protipožární nádrže za městem, kde vždy obracel a na svoji obtloustlou postavu poměrně svižným krokem mířil zpět na strážnici. Už v duchu psal do hlášení strohou větu - během mé služby se nic zvláštního nestalo, když tu náhle, uprostřed nádrže, spatřil člověka kráčejícího po hladině.

„Hej, občane! Okamžitě ustaňte v provádění výtržnosti! Slyšíte? Pojďte sem. No vy, vy!“

Teprve teď se muž vytrhl ze zadumání. Poněkud zrozpačitěl a provinile se přišoural ke strážmistrovi.

„Člověče, tady se nemáte co procházet. Tohle není žádný chodník. To je hasičská nádrž!“

„Sešel jsem v zamyšlení z cesty. Omlouvám se. Vy jste hasič?“

„Ne. Policista!“

„Ach tak, odpusťte. Stále si pletu uniformy.“

„Nechte si ty řeči a předložte občanský průkaz! Jméno? Povolání?“

„Jsem Theophill Rumrád - básník.“

„Tak mluvte, vy… básníku!“ Muž se začervenal. Byl citlivé povahy. „Co vás vedlo ke spáchání přečinu?“

„Múza… mě políbila…“

„Je plnoletá? Bydliště…“

„Promiňte, vy mi nerozumíte,“ bránil se poeta, „myslím tím představu. Náhlou Inspiraci.“

„A pro vás je obtížné se té utkvělé představy zbavit, že? Byl jste u lékaře?“ snažil se pochopit strážník.

„Ach ne! Múza je naopak to, co potřebuji. Ta mě živí. Čtete básně?“

„Ne. Já čtu jenom trestní zákoník!“ odsekl policista.

„Ale to je velká škoda. Poezie člověka povznáší,“ začal poeta přecházet do ofenzívy.

„Dobrá, dobrá! Tak abychom to ukončili občane, tady vám vypíšu blok na zaplacení pořádkové pokuty. A dostanu pět set korun. Za porušení přírodních zákonů! A ať už se mně to víckrát neopakuje!“


10 názorů

MKbaby
25. 02. 2011
Dát tip
Má žena je opačného názoru. Jak už to ostatně u vlastních žen bývá...

Nebo málo chlastáš. ((-:

MKbaby
25. 02. 2011
Dát tip
Je divné, že mně se nic podobného ještě nestalo. A nebo jsem se špatně díval pod nohy :) *

FAE BOMB
27. 05. 2010
Dát tip
Super postřeh, avox! Umístit požární nádrž daleko za město do "měsíční krajiny" opuštěného a zpola zatopeného hnědouhelného dolu- tomu řikám nápad! :-)))

jestlipak ten polda četl Starý zákon? :o)

avox
02. 10. 2008
Dát tip
No tak, nenadávej si! Máš se mít rád i se svými chybkami a jsou i horší, než zbytečný kroužek na písmenku :-) I čtenáři tě časem objeví... Když budeš taky občas číst, je zvykem oplatit návštěvu :-)

To AVOX: To, že v tomhle pohádkovém městě mají velmi nešťastně umístěnou protipožární nádrž, bych nechal na jejich pohádkovém architektovi. Hrubá chyba ve slově múza se objevila proto, že jsem ignorant a pablb. Děkuji mnohokrát za upozornění. Naštěstěstí mě nečte tolik lidí, abych z toho měl nějakou významnější odtudu. Nicméně za upozornění mnohokrát děkuji.

avox
01. 10. 2008
Dát tip
Pobavilo, ale mám dvě výhrady - protipožárních nádrží jsem viděla v životě několik, ale žádnou za městem, všechny na návsích... a ta líbající je "múza", nikoli "můza" Je samozřejmě na tobě, jak s těmi přípodotky naložíš :-)))

ještě bych přitvrdil...Kristus by udivil poldu spoustou dalších nezákoností :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru