Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anjel

01. 10. 2008
5
9
1588
Autor
Hydron

...

 

Zhasol som

tvoju svätožiaru

vínom vytečeným zo stigmát

už dávno nie si

tou železnou pannou

stojacou vo vitríne

nechápala si

keď som ťa zostrelil

z piedestálu

a tvoje porcelánové prsty

sa rozliali

v  mojich dotykoch

na prahu včerajška

som si ťa zhmotnil

zo slastí a slín

rozviazaná

so zlepenými krídlami

si pre mňa spálila

nebesá  

 


9 názorů

Hydron
03. 10. 2010
Dát tip
vdaka táto je fakt dosť stará... ale potešilo to... :)

Deepness
03. 10. 2010
Dát tip
výborné verše *

Hydron
14. 08. 2010
Dát tip
díky moc jaro....:))

Eriu Crann
01. 10. 2008
Dát tip
Poezie ve slovenštině zní výborně - lahodí sluchu a její rytmika je podmanivá. Heč, máme jí, myslím, v letním semestru, a pokud mě do té doby nevylejí, tak se jí dočkám. Jeden ze světlých bodů Českého jazyka a literatury na PF :-) První tři verše mají jistý rytmus, který se nabízí zopakovat v dalších řádcích, a když k tomu nedojde, je to pro čtenáře poněkud zarážející - jako když čekáš scho a on tam není, místo logického pokračování šestého verše začínáš v sedmém souvislostně jiný celek. Možná by pomohla tato úprava: Zhasol som tvoju svätožiaru vínom vytečeným zo stigmát Už dávno nie si tou železnou pannou stojacou vo vitríne Nechápala si keď som ťa zostrelil z piedestálu a tvoje porcelánové prsty sa rozliali v mojich dotykoch Na prahu včerajška som si ťa zhmotnil zo slastí a slín Rozviazaná so zlepenými krídlami si pre mňa spálila nebesá nebo Zhasol som tvoju svätožiaru vínom vytečeným zo stigmát už dávno nie si tou železnou pannou stojacou vo vitríne nechápala si keď som ťa zostrelil z piedestálu a tvoje porcelánové prsty sa rozliali v mojich dotykoch na prahu včerajška som si ťa zhmotnil zo slastí a slín rozviazaná so zlepenými krídlami si pre mňa spálila nebesá Jde o srozumitelnost pro čtenáře. Pěkné zpracování tématu, byť, pravda, s poněkud obvyklými metaforami (mám na mysli poslední tři verše a svatozář na začátku).

Háber
01. 10. 2008
Dát tip
no toto - výborné*

adrift
01. 10. 2008
Dát tip
ve Vašem jazyce to zní ještě lépe :-)

grafo
01. 10. 2008
Dát tip
zaciatok najviac, koniec neviem . nieco ine by som chcel asi :)

6aztec
01. 10. 2008
Dát tip
O_O jednoznačný tip, už dlho som tu niečo takéto nečítal

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru