Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otrok ?

25. 07. 2001
1
1
1385
Autor
Petulka

Takovy myšlenky mě napadaly když jsem musela vysávat a utírat prach, což opravdu nemusím.

Řeknete si. Jo to je ten negr, co tam dře a maká. Vězeň zase, to my zde ve vězení jsme jak otroci....atd....

Dobrá, jsou tito lidé otroky, ale možná jsou svobodni duchem.

Vlastně kdo z nás otrok není ? Jeden otročí své chamtivosti, druhý ctižádosti, jiný vychloubačnosti, lakotě či strachu.....

Žádné otroctví není tak směšné ,jako otroctví dobrovolné!


1 názor

Milly
02. 12. 2004
Dát tip
Otázka je, co se míní tím otroctvím- viz. Gastarbajtr.. :o)

Drakkan
21. 08. 2001
Dát tip
0/5 ten pocit mám poslední dobou taky a dost často. Protože musím taky furt uklízet, vysávat a kdovíco ještě. Samozřejmě že si jako otrok připadám. Ale ve skutečnosti to tak není. Alespoň pokud bych se nezahloubal úplně, protože pak by znamenalo, že otrok jsi vlastně po celý život, když každý den pro nějaký účel vstáváš, pro nějaký účel vlastně někam jdeš atd... Dokonce i v lásce, protože jsi otrokem tomu druhému. Takže jediné řešení by bylo nebýt. Což asi moc nejde, nejsem typ člověka co by si nějak cílevědomě ublížil... Alespoň tedy doufám, že po smrti se dostanu někam kde nebudu muset nic...

Krišpína
25. 07. 2001
Dát tip
Stačila by ta poslední věta...Žádné otroctví není tak směšné..., ta je dobrá, výstižná - jenom...

Naso
25. 07. 2001
Dát tip
Áno, posledná veta! Hoci aj tá sa dá spocybniť, veď byť dobrovoľným otrokom lásky je pekné...

Diana
25. 07. 2001
Dát tip
Petulka a Naso mi navodili otázku: může vůbec být otrokem ten, kdo se vzdá svobody DOBROVOLNĚ? Já myslím, že ne!

Gastarbajtr
25. 07. 2001
Dát tip
ne, nemůže, to je pak pěknej subík............:-))))))))))))))))))))))

Čmelák
25. 07. 2001
Dát tip
Člověk, který se stane dobrovolně otrokem samozřejmě sám sobě směšný není, snad mu otroctví minutu, hodinu či roky vyhovuje, ale - co potom - nemůže-li se vykoupit? Poslední větu považuji za skvělý citát - ovšem bez spojení s tak "přízemní činností" jako je prach a vysavač

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru