Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dnes..

12. 11. 2008
1
19
1285
Autor
ellita
zurčiaci potok,
čo tak rád slnku spieval -
dnes stíchol.

19 názorů

ellita
16. 11. 2008
Dát tip
to malo byť to skryté,čo to má v tebe vyvolať..:))) no jo..no..mizéééria..:)))

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
Jako že by zamrznul celý až ke zdroji? Jinak v textu žádný odkaz na mráz nebo na zimu není.

ellita
16. 11. 2008
Dát tip
mrááááááááááááááz...:)))

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
Tohle vůbec ne:) Druhý verš je úplně mimo haiku. Jinak si nedokáži představit, co by zapříčinilo ztichnutí potoka.

možno by to trocha spravilo čo toľko slnku spieval... alebo dačo také :o)

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
inak..sklaňam sa...tvoja tvorba na pismakovi..a obzvlášť haiku... asi som ho inde prehliadla..ak tam bolo..:))

Deepness
12. 11. 2008
Dát tip
:-)

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
jeeeeeeeej...Rusalkaaaaaaaa..:))) známa tvár..:)))

Deepness
12. 11. 2008
Dát tip
Ahoj Ellie :-) Teší ma, že si sa dala na cestu hľadania haiku. Držím Ti palce. Rusalka

Petrusha
12. 11. 2008
Dát tip
:)

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
petrush..práve mi bolo vysvetlene,že ani ja..:))) ale tak..ber to ako slovenské takmer haiku..:)))

Petrusha
12. 11. 2008
Dát tip
jo haiku heh keď ja hajkom nerozumiem :(

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
ja viem...aj ja sa to snažim.. ale doteraz som poetizovala v skrytom význame..do básni som ukrývala svoje pocity,aj ked som písala o strome..vetre..koľaji.. bude s tým kapanek problem,ale tak..proč ne..:))) mna na haiku upútalo to,že fakt troma riadkami povie vela.. a tak možno nebudem písať haiku..ale toto si ponecháam.. a k tomu slnku.. potok je ticho, pretože smúti za slnkom..nemusi ani zamrznúť..ale..ak už zamrzne,tak už je velmi zle.. vtedy slnko nie je za mrakom..na moment..vtedy je slnko uplne niekde inde..a na veľmi dlhú dobu.. v prenesenom význame..:)))

Paulart
12. 11. 2008
Dát tip
Tak on zamrzl. Proč ne? Ale ze tvého dílka to moc jasné není, neboť sluníčko může svítit (a za mraky zacházet) v zimě i v létě. Těžko už ale v haiku můžeš vnímat potok jako symbol sebe samotné. "Subjektivní padělek", tak nazývá podobná dílka zakladatel haiku Bašó. Haiku se právě snaží "já" vymazat.

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
no..ten potok rád žil..odrazu nežije..presne preto..slnko nesvieti..prišiel mráz..potok utícha.. - tak som to myslela.. a samozrejme, potok je potok..v tomto ponímaní som potokom ja..:)))

Paulart
12. 11. 2008
Dát tip
Potok je potok. To je právě umění haiku: popíšeš prvoplánově potok, ale v tom prvním plánu je ještě nějaké další sdělení. Tady je zvláštní, že "dnes" potok utichl. Proč? Přestal téci? Nebo jeho šum (úmyslně nepíšu zpěv) byl opravdu určen jen sluníčku a to dnes nesvítí? V tomto ohledu je tvé dílko opravdu zajímavé. Ale toto vše nemůže činit potok "rád".

panslav
12. 11. 2008
Dát tip
poznám jeden taký potok, potočisko.....v Jánskej doline sa v ňom rinie krásna, priezračná ľadovostudená voda v širokom koryte.....a...zrazu a potom stráca, prepadá sa pod zem...aj slnko ostalo prekvapené...no pointa je inde...asi po cca 2 km sa znovu objavude vytekajúc spod skalného brala v celej svojej nádhere...na radosť všetkých....:-)

ellita
12. 11. 2008
Dát tip
no..Paulart..učím sa.. čítam teoriu a zisťujem,že kde - co - kdy..:))) ale tak..asociačku ja pri tom mám...potok nie je myslený prvoplánovo..v haiku sa to nesmie?..:))

Paulart
12. 11. 2008
Dát tip
Připomíná mi to trochu haiku jorela odtud: Voňavá louko, škoda, že dnes nemám čas, býti tvým hostem. U těchto dílek člověk kráčí po tenkém ledě. Jde o personifikaci, které užíval Issa. Jorel oslovil louku, ty bys mohla (mohl) oslovit ten potok. Asi tu bude trochu na překážku to klišé "slunci zpívajícího potoka". To už je na haiku příliš. Těžko může něco dělat potok "rád".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru