Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kouzelné zrcadlo

09. 11. 1999
3
0
2775
Autor
Merle

Konečně mě vřera pokousala můza a nejen, že jsem napsal dvě nový, ale dopsal ještě tři starší. tohle je ta nejstarší z nich. Základ byl napsán před 4 roky...

Koupil jsem zrcadlo s kouzelnou mocí, a sedl si k němu hned první noci. "Pověz mi zrcadlo co ve mně vidíš, co na mně nacházíš, když po mně slídíš?" "Pověz mi zrcadlo o mojí kráse, že nejsem ošklivý jak jiným zdá se!" "Pověz mi zrcadlo o mojí duši. Pověz mi jak moc mi dneska to sluší." Nakonec ozval se ze vnitřku hlas: "Co chceš to dostaneš. Přišel tvůj čas!" Nejprve mi ukázalo mý skutečný tělo. Vytřeštil jsem oči hrůzou! Brečet se mi chtělo. Šlo to hloub a já uviděl v nahotě svou duši... Našli mě až příští ráno, jak do střepů buším. Sedm let neštěstí... Špatně to dopadlo. Ještě dnes třesu se, když vidím zrcadlo.
Prokletí
10. 10. 2000
Dát tip
*Kouzelné zrcadlo: myslím, že Tě lze pochválit, věnoval jsi zrcadlu hodně péče ... přihodím jednu věc: poslední dobou mám občas stavy, kdy se (nejčastěji po koupeli) přestávám poznávat v zrcadle, prostě civím na obraz člověka, který mi je úplně cizí ... má visuální projekce se prostě neshoduje s projekcí duševní, nevim...recept: přestanu se mýt!!!o) De Gra: dle mýho je Dorian Gray čitelnej jen ze začátku a na konci...prostředek mi připadal jako zbytečná omáčka... Tyndo: lepší nežli dušli - je míti svou mušli...promiň 8c) Bibi: zrcadla se zakrývají v domě, v němž je mrtvý člověk... Bambi: proč to wow???...pláču (:o(...lživost zrcadla záleží i na tom, jak zešikma se na něj díváme, ne? Tímto zakládám iniciativu na ochranu zrcadel...hahahahaha všem doporučuju knihu od Leonida Andrejeva (nejlepší ruskej symbolistní prozaik) Fixní idea ... tam je v jedný kapitole popsán krásnej souboj člověka se zrcadlem... m.

Anonym
27. 04. 2000
Dát tip
To je super, Merle, s tymi zelaniami je to fakt pravda, ked sa splnia, zistime, ze si to uz ani nezelame. Super basen Zlatovlasok

mike
18. 04. 2000
Dát tip
Taky je nemám rád - víš, jsem taková citlivější povaha, všechno mě hnedka dojme, a ty psychický stavy... kolikrát už jsem se málem zhroutil.

Bambulka
10. 04. 2000
Dát tip
wow, to je dobrýýý! Ale pozor, i zrcadlo lže (a tohle lhalo víc než dost:o)), všechno je to jenom zdání a zdání klame:-) Vždyť Ty se přece znáš, tak se nemusíš ptát!

Merle
29. 11. 1999
Dát tip
Bibšo, dle mého skromného názoru, ty to potřebuješ ze všech nejmíň.

Bibša
27. 11. 1999
Dát tip
Znovu oceňuji, a raději jsem doma zakryla všechna zrcadla.

IVANOL
16. 11. 1999
Dát tip
Básničkám moc nerozumim nebo je někdy nechápu a tak si netroufám hodnotit řemeslnost. Ale zpracování té myšlenky takhle jasně a srozumitelně, to je o něčem !
Jenom ... je to spíš varování nebo spíš lákání?

Bibša
15. 11. 1999
Dát tip
Skvělá práce, nechceš jich dokončit víc? "Tipuji", že to bude stát za to !!!

Pavol
13. 11. 1999
Dát tip
Jo, tohle asi znám :)

kačka
10. 11. 1999
Dát tip
Ale sebral ses z toho, ne ? Po čase a s odstupem taky odstupuji, zpovzdálí to tak detailně nevynikne naše chyby (jsem hrdě nedokonalá) u vnitřku je to ještě horší, tam to posoudí nejčastěji jiní - k naší smůle přísněji - to my jsme na sebe medově shovívaví, no tak si ještě chvilku polež, poshov, netrap se dušičko moje, nemusíš hned řezat žíly - jinejm...tím zrcadlem jsi zabodoval Merlíku, nahota v duši - jak ti to sluší /i císařovi krásy neubylo bez šatů se skvělo dílo !!! obnažit se sobě není na škodu tak dík !!! neoplatím, stydím se, ještě se červenám...nepolíbeně../kecy/

Print
10. 11. 1999
Dát tip
Merlíku...!
*

Lampář
10. 11. 1999
Dát tip
Osloven...

Tynic
10. 11. 1999
Dát tip
Lepší mít dušli nežli vzhled ( i když, nejlépe mít obojí ) :o)

Pěkné rýmy...zkrátka to odsýpá tak ja má !
Dobře, že se svrátil se vší parádou...těším se na další Tvoje lahůdky !

Kate
09. 11. 1999
Dát tip
pro někoho znamenají střepy štěstí, nač hned věřit na pověry
ale jinak ta báseň je na tip
povedlo se ti to
opravdu

DeGra
09. 11. 1999
Dát tip
Obraz Doriana Graye - asi to jméno píšu blbě, ale každopádně to je moje oblíbený dílo... Tvoje báseň mi ho opět oprášila - proto dík. Pohled do zrcadla je u každýho člověka hrůznej - ještě štěstí, že tam už nemusíme vidět sebe. Hned se dýchá líp resp. hned se dýchá...

AHED
09. 11. 1999
Dát tip
Merle tak jsme na tom občas asi všichni...možná ne občas...

Merle
09. 11. 1999
Dát tip
Díky.
Zapoměl jsem připsat motto:
Dejte si pozor na svá přání, mohla by se totiž splnit!

Špuntík
09. 11. 1999
Dát tip
Nenechávám jako obvykle velký komentáře, budiž ti TIP

Hannah
09. 11. 1999
Dát tip
Úsměvná báseň, díky

B.Ezejmenij
09. 11. 1999
Dát tip
lesklé plochy obcházím.....už dávno. :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru