Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Něco o víře

03. 01. 2009
5
20
1668
Autor
jistě

Je třeba věřit?Zase jsme vedle!Ostatní jazyky mají striktně dáno - musíš a je třeba.My nic.Musím,nebo je třeba?Není třeba víry?Jsou musismy mimo nás?Není jich moc?V okamžicích prozření už je nám občas jedno,že jsme měli věřit.I v nevíře je nejpodstatnější část víry.Že si můžeme vybrat-někdy.Ve stínu božích příkazů a božího původu volby.Pod bičem času jen občas slyšíme jeho svištění.Ale jen jeho rány nám dávají jistotu, že ještě žijeme. P.S.Nevím,co je to poezie.Vím jen to,že se něco občas rýmuje a něco ne.Asi má většinou co říct a já ji teď za to pořádně ublížím.Ať se taky občas rozbrečí.Ostatně myslím,že brečí ráda....A mě neberte vážně.Vážně...

    Nevěřím a nevěřím......

      a proto tady jsem.

Řeklas to vážně

   a já se trochu schoulil.

Jak při úderu křídel(a to tu nikde není, ten s rozhořeným mečem!)

   Mlčíme spolu

    a hodně proti sobě.

Něřek to Řek a nebylo to hloupé?

    Nemysli na něj!

Na to, co už bylo...( někdy se sejdou i ohavnější hříchy.)

  Nevěřím,nevěřím,nevěřím a dost!

    A naše děti?

    A co ty jejich děti?

   To už jsi zapomněla?

Zaťaté nehty ve zpocené šíji?(je vášeň měřitelná v jizvách nebo joulech?)

        Pojď budem si vyprávět o tom co tu zbylo!

                     A řekni,vážně,je to ještě láska?(a nebo jen ten najhloupější a nejzlostnější zvyk....)

              

 

          


20 názorů

jistě
15. 01. 2009
Dát tip
Díky-tvoje slova jsou bez povýšenosti.A to se mi tady od kritika stalo po prve.Pardon-po druhé.Zapomněl jsem na Brrr.Ale tam jsem si to musel vybojovat.Ono to moje psaní poezie je v mém případě absolutní úlet.Já to neberu ani trochu vážně a nemyslím si, že bych v tom mohl být dobrý.Jen si hraju.Něco jiného je to u prózy.Tam už čtenáře a komunikaci mám.Na Seniortipu.Ale vlastně taky to je jen úlet.Asi jako když běhám.Dělá mi to dobře.Zde je Vesuvanka moje dobrá víla.Odpověd a2a2a.

jistě
15. 01. 2009
Dát tip
Ne!Jen hra se slovy....bez činů.

Robinia
15. 01. 2009
Dát tip
Vážně?

a2a2a
08. 01. 2009
Dát tip
Jiří, hezká báseň. Svým obsahem, ale vcelku i provedením. Přesto si za sebe dovolím upozornit na malinkaté nedostatky, a sice: ...s rozhořeným... ten výraz mi přijde trochu neobratný, lépe by bylo třeba s rozpáleným nebo hořícím. Slovo rozhořený vnucuje podvědomě otázku, proč se rozhořel, zatímco hořícím nabízí prostý fakt něčeho silného. Pak také, ...a co ty jejich děti... tam by čiastě kvůli důrazu bylo lépe napsat jen ...a co ty jejich?... Stejně pak vzápětí jen prostě ze stejného důvodu ...zapomělas?... Podobně ze stejných důvodů, navíc jsme na konci básně, kde to graduje, namísto docela obligátního ..Pojď, budeme si vyprávět.. pouze ...Co tu zbylo?!... V posledním řádku bych vypustil ...jen ten... Líbí se mi to o těch jizvách nebou joulech, oživující je i použití 2x stupňovaně ...nevěřím. Neber můj názor jako určující, jen jako zpětnou vazbu, jiný úhel pohledu, nic víc.

jistě
05. 01. 2009
Dát tip
No jo, ono to nejde.Zase jsem poučenější.Tak nic.Budu se tiše červenat.Třeba bude rychleji tát sníh.

jistě
05. 01. 2009
Dát tip
Jani, prolog smažu.Je dost hloupý a ukecaný.A o té víře....To že věřím, že nevěřím je vlastně obrovský protimluv.Je to jen otázka úhlu pohledu.Celý život jsme nuceni věřit.Na ledacos.Neboť život je tak krátký, že nelze všechno ověřit, prověřit a zkusit.Víra je základ přežití všech živočichů.Jdině tím, že věříme těm kterým můžeme věřit, přežíváme.Je to funkce předávání citu a informací z rodičů na děti atd. Nevím jestli jsem to přesně vysvětlil.Ono těch aspektů je víc.Ale asi tak nějak jsem to myslel:o))

vesuvanka
05. 01. 2009
Dát tip
To je dobře, že jsi změnil kategorii, já ty "indispozice" nemám ráda, protože po odkliknutí kritiky text není vidět, takže nevím, zda odešel. Včera jsem totiž k dílku napsala komentář, mezitím mi uteklo přihlášení a po odkliknutí se nezobrazila pod dílem ani kolonka na psaní kritik. Báseň se mi líbí, jenom jsem se trochu ztrácela v prologu - nějak jsem nepochopila větu "I v nevíře je nejpodstatnější část víry." TIP a díky

jistě
04. 01. 2009
Dát tip
To neřešte,to byl pokus o fór.Stejně jako pokus o indispozici.Myslím, že mi bylo doporučeno, abych to tady nebral vážně.Tak neberu.Co bych taky ve svém věku vlastně měl brát vážně.Vše už bylo...

Dero
04. 01. 2009
Dát tip
B.brr, je snad zřejmé, že před přesunem bylo toto dílo v kategorii "Srazy, Akce".

jistě
04. 01. 2009
Dát tip
Byl jsi rychlejší a už je změněno.Srážet se má jinde, pravda,že...

Dero
04. 01. 2009
Dát tip
No nic, budu to muset přesunout já.

řádek
03. 01. 2009
Dát tip
Já bych si s dovolením také vzal.

i já bych to změnil...

Bíša
03. 01. 2009
Dát tip
Také bych to změnil...

Dero
03. 01. 2009
Dát tip
Změň prosím kategorii, "Srazy, Akce" se zobrazují na hlavní straně serveru.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru