Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dům s dvojí tváří

08. 01. 2009
3
68
2276
Autor
Marťa.nka

V mém snu. Ve starém domě....

Dům s dvojí tváří

 

 

Dům s dvojí tváří

 

    ,,Pojď tam se mnou, prosím,“ žadonil Marek, když skončilo vyučování.

    ,,Ty ses zbláznil, ne? Nevíš, co se stalo tomu klukovi?“ štěkla po něm Lucie po pár minutách jeho přesvědčování.

    ,,To je blbost, žádný kluk tam nikdy nebyl,“ pokyvoval rozhodně hlavou.

    ,,Jak to víš?“

    ,,A jak ty to víš?“ oplatil Lucii otázku.

    ,,Všichni to přece říkají.“

    ,,To jsou jen žvásty, navíc se mnou se ti přece nic nestane,“ mrknul na ni šibalsky.

    ,,Tak dobře, no. Vždycky mě překecáš, vždycky,“ šťouchla do Marka.

Spolužáci se hned po škole vydali na průzkum starého, opuštěného domu, opředeného mnohými tajemstvími.

    ,,Co myslíš, že tam najdeme?“ pípla Lucie, protože začínala mít strach.

    ,,Starou zříceninu, nic víc,“ zasmál se Marek.

    ,,Jen aby,“ polkla Lucie nasucho.

    ,,Vždyť máš na zádech batoh, takže kdyby něco, všechny příšery zmlátíš do bezvědomí,“ zasmál se Marek.

    ,,Fajn, ale pomůžeš mi bojovat,“ přikyvovala Lucie přísně.

    ,,Jasně,“ pousmál se na ni.

Zanedlouho došli ke starému domu. Zvenku vypadal obyčejně. Místy mu odpadávala omítka a ve střeše měl pár děr.

    ,,Tak vidíš, že tady nestraší,“ šťouchnul Marek Lucii.

    ,,Třeba to začne, až vejdeme dovnitř,“ pokrčila Lucie rameny.

Ani uvnitř domu však nebylo nic zvláštního. Koupelna byla téměř za vstupními dveřmi, takže se do ní Marek šel hned zvědavě podívat.

    ,,Nic,“ nahlásil Lucii, stále stojící u vstupních dveří, tedy u toho, co z nich zbylo- dvě desky ohryzané červotoči.

Po levé straně malé podlouhlé chodby se o kousek dál nacházel vstup do ložnice. Naproti se vstupovalo do obýváku, z něj pak do kuchyně.   

    ,,Tak jdeme dál,“ mávnul Marek na Lucii. Zvědavě nahlédnul do další místnosti, tedy do ložnice. Uprostřed stálo torzo dřevěné postele, s něčím, co kdysi bývala nebesa nad postelí. Hned vedle stál polorozpadlý dřevěný noční stolek. Ze stropu koukalo pár drátů, pod nimiž ležel rozbitý skleněný lustr.

    ,,Zase nic,“ informoval Lucii, kterou měl v patách.

    ,,Ale vypadá to tady dost strašidelně,“ zakuňkala Lucie a očima těkala po pokoji. Věřila historce o zmizelém chlapci, který se z tohoto domu nevrátil.

    ,,Co že? Co je strašidelného na starých rozbitých věcech?“ zasmál se Marek.

Lucie se jen ušklíbla, ale už nic neřekla.

Ani v obýváku nebylo nic moc zajímavého. Zaprášená dřevěná židle stojící pod oknem byla jediná v celé místnosti.

    ,,Tam asi sedával nějaký stařík nebo stařenka a čučeli ven na holuby,“ ukázal Marek se smíchem směrem k židli.

    ,,Nejspíš,“ uculila se Lucie.

Než stihnuli vejít do poslední místnosti, kterou byla kuchyně, v domě to začalo podivně šustit. Pak praskat a dětem se zdálo, že slyší cupitání několika párů nohou.

Lucie se vystrašeně schovala za Markovy záda a pevně se chytila jeho batohu.

    ,,To budou jen kočky,“ mávnul Marek nevzrušeně rukou.

V tu ránu se dovnitř domu nahrnula tma, i když před chvílí do něj svítilo slunce skrze okna a děravou střechu. Teď to tady vypadalo mnohem zchátraleji a taky strašidelněji, než před chvílí.

    ,,Už se odsud nedostaneme, stejně jako ten kluk,“ začala hystericky křičet.

    ,,Dostaneme, pojď,“ táhnul ji Marek zavěšenou na zádech.

Před nimi se něco mihlo. malý, šedý stín.

    ,,Co to bylo, viděl jsi to?“ vykřikla vyplašeně Lucie.

    ,,Viděl,“ odpověděl Marek ztlumeným hlasem.

Po chvilce se jich kolem začalo probíhat víc. Při bližším pohledu děti zjistily, že to nejsou jen stíny. Byli to šedí znetvoření mužíci. Jejich malá bystrá očka děti bedlivě pozorovala. Ať se mužíci pohnuli napravo či nalevo, jejich očka se z dětí ani na chvíli neodtrhla.

    ,,Oni nás sežerou,“ vypískla Lucie strachy.

Jedna příšerka se k dětem nebezpečně blížila. Měla tak pokřivenou páteř, že se musela opírat dlaněmi o zem, aby vůbec mohla chodit po krátkých a vratkých nohou..Pod její světle šedou kůží, byly vidět všechny kosti. Plešaté hlavě dominovala obrovská ústa plná maličkých špičatých zubů. Místo nosu měla jen dvě škvírky a místo uší dírky do hlavy.

    ,,Neboj se, zvládneme to,“ zašeptal Marek a vzal kus kovové tyče, ležící na zemi. ,,Vezmi si taky něco,“ vybídl Lucii.

    ,,To ne, já nemůžu,“ začala plakat.

    ,,Tady máš cihlu,“ vrazil jí ji Marek do ruky. ,,A nebreč, já tě ochráním, jak jsem slíbil,“ snažil se ji utěšit, ale sám měl co dělat, aby mu nevyhrkly slzy.

Příšery na děti začaly útočit. Kousaly a chtěly do nich zarýt své zkřivené pařáty se zatažitelnými drápy. Marek dva udeřil do hlavy a mužíci se rozplynuli jako duchové.

    Do domu se opět začalo vlévat denní světlo. Vyděšená Lucie se nemohla strachy skoro hýbat.  Marek ji proto musel dotáhnout za ruku ke dveřím, ale ven se už nedostali. Dům se opět ponořil do šera. Lucie se schoulila za roh do koupelny a zůstala tam, zatímco Marek statečně odrážel útoky. Jeden mužík ho ošklivě pokousal, až Markovi bolest podlomila kolena.

    Lucie měla takový strach, že se neodvažovala pohnout, v temném koutku měla pocit, že ji tam žádná příšera nenajde. V duchu si zpívala svou oblíbenou písničku. Po tvářích se jí valily slzy a žaludek se jí svíral až se í z toho zkřivila tvář bolestí.

    V domě to začalo být jako na horské dráze. Chvíli světlo, hned na to šero. Marek začínal mít halucinace. Už nevěděl, co je pravda a co blud. Jen slepě odrážel stále silnější útoky znetvořených mužíků. Už to vypadalo, že se jich zbavil, když v tom jednu zahlédl v koupelně. Krčila se v koutku. Ta malá šedá bestie. Chtěla na něj vyskočit z pozarohu. Marek ji bez milosti umlátil železnou tyčí a dům se opět změnil v prosvícenou ruinu.

    ,,To ne, to snad ne,“ zařval když si uvědomil, že poslední příšerou byla vlastně Lucie. Schoulená v rohu koupelny s tváří pokřivenou bolestí.

 

   

 

 

 


68 názorů

Marťa.nka
09. 02. 2009
Dát tip
Nepřišla jsem na to, jak mám dílo přihlásit do arény, poradíš? Děkuju:)

Marťa.nka
07. 02. 2009
Dát tip
Tak jooo, ale eště si to aspoň třikrát přečtu, ty chyby, mršky jedny...:D

Marťa.nka
06. 02. 2009
Dát tip
Děkuju moc, povzbudil jsi mě:) Už se na tuhle povídku znova dívám a vidím chyb jak máku, ale už v ní nebudou, to je hlavní:D Jen doufám, že vychytám všechny. Do arény si ale stejně netroufám:)

Marťa.nka
06. 02. 2009
Dát tip
Děkuju, určo se k tomuto příběhu eště vrátím a rozepíšu..Já nic do arény nedávala. Aspoň ím:Do tom nev

Marťa.nka
30. 01. 2009
Dát tip
Takže přece jen máš dva. Hezké dílko,a le v takovém se moc chyb nadělat nedá, že. V delším textu ty chyby vždycky líp unikají...

Marťa.nka
30. 01. 2009
Dát tip
Zajímalo by mě, cos napsala, hvězdo!? Ale nejspíš se pochlubit nechceš, viď, jinak by ses neskrývala pod druhým nickem...

Marťa.nka
30. 01. 2009
Dát tip
Už tady mám i vztah, to teda čumím:D Heslem oko za oko se rozhodně neřídíš NJN, Tys začala se sprostými nadávkami jako první.

NJN, jakou zkopírovanou větu máš na mysli ? krom toho, i kdyby ona věta byla špatně, měla by ses zdržet podobných prohlášení, protože takhle to vypadá, že mozek bys měl zapřáhnout ty :-) jsi jistě velice oduševnělá dívka s hospodským slovník. nikdo není dokonalý :-) ty říkáš, že se řídíš heslem "oko za oko, zub za zub", u mě jsi ale buran bez vychování.

Marťa.nka
28. 01. 2009
Dát tip
Beru zpět, teď už mi ho to našlo, zas tu maj trooocchuu bordýlek:D

Marťa.nka
28. 01. 2009
Dát tip
Jseš si jistý, že se to píše takhle? Takový nick tady není:(

nejsi, je to správně :-) a když budeš mít čas, mrkni na nick deckart :-)

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Někdy i vyspat:D Kritika jedné osoby, navíc takhle vlgární mě nemůže znechutit. Navíc, když většině lidí se to líbí:) Děkuju za pomůcky, těmi se řídím- vrazil jí (ženě) ji (cihlu) do ruky, podle mě je to správně a nebo jsem fakt upe blbá:D

NJN, opravdu mě překvapuje, že jsi žena, takovýhle slovník bych čekal v hospodě nevalné úrovně. avízo jsi dostala, neb jsem reagoval i na tebe a považuji za slušnost tě o to zpravit. Vrazil jí ji do ruky... nebudu tě zdržovat výkladem, dovolím si jen malou pomůcku: pokud nahrazuješ podstatné jméno zájmenem, pomáhej si slovem tu. Kupř. Viděl jsem ji. (ženu, tu). Dal jsem jí to. (Ženě, té, proto jí). Vrazil ji (cihlu, tu), jí (ženě, té). ústav pro jazyk český nabízí zajímavou příručku, která je volně přístupná na internetu. z textových editorů ti mohu doporučit to, co jsem doporučoval chabalovi, word 2007, jenž nabízí kvalitní kontrolu pravopisu a gramatiky. piš dál a nenech se znechutit lidmi typu njn. píšeš hezky, jen se potřebuješ vypsat.

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Chlapi se ke mě chovají hnusně, když je odmítnu. To pak padne sprostých slov. Takže psychologa by měli vyhledat oni.

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Kdybys hned napsala- oprav si chyby, bylo by vše jasné a ušetřily bysme si nepříjemnosti. Tečka.

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Souhlasím, ale je blbé někomu něco napsat a pořádně to nevysvětlit, že!? To se púk taky špatně hýbe z místa...

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Takže pravopis. Vím, že dělám chyby a taky vím, že je někdy pžehlídnu, ale to se snad stane každému, ne? Fajn, budu to víc kontrolovat. Vrazil jí ji Marek do ruky. Jí ji vadí? Proč? Jen jsem jméno nahradila zájmenem. Dobře, každému vadí něco jiného. Děkovat teda nebudu. A piluju denně, protože chci být lepší a lepší.

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Ta první ne, až ta druhá a třetí a na tu jsem se taky ozvala. Takže mi neporadíš, co? To jsem si myslela...

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Když jsi teda ta úžasná a chytrá češtinářka, nechceš mi poradit, co dělám tak strašně? Pravopisné chyby, styl psaní? Pořád to něchápu. Ono to jde říct i slušně, když už mi budeš chtít odepsat. Dík

Marťa.nka
27. 01. 2009
Dát tip
Ty jsi ženksá? Ty jo.... Takhle se ke mě většinou chovají chlapi, no neva... Já si s urážkama nezačala, já se jen bránila, ale nač něco vysvětlovat někomu jako ty, že!?:D Taky mě nezajímá, co si o mě zrovna ty myslíš! Podle jiných psát umím a m oje dílka se jim líbí, takže jsem v pohodě:)

Marťa.nka
26. 01. 2009
Dát tip
/ro Tvé krásné oči jsem tu teda něvo nového dala, ale troooššku to jdu upravit a pak tu, možná dám aji pokračování..

Marťa.nka
26. 01. 2009
Dát tip
Mě přihlaš:P

Marťa.nka
26. 01. 2009
Dát tip
Nepotřebuju být chválena, ale od debilů, co jsou vulgární si prostě z kritiky nevezmu ani mrť:P

tak jsem si krom tohoto veledíla přečetl i diskuze... pravdu má teta jozef, a má ji i njn. ovšem njn je asi docela na hlavu, když marťance nadává jen proto, že nechce přijmout jeho kritiku, co njn ??? ještě že je intenet anonymní... a co se týká tebe, marťanko, je to, jak psal jozef > vezmi si z ktitiky čo sa ti hodí, alebo to ignoruj úplne < ne každý, kdo ti nechválí dílo, to s tebou myslí špatně :-)

tak to bylo hodně očekávatelné :-( a raději si to po sobě několikrát přečti. ale zase tak špatné to nebylo :-) p.s.: vyskočit z pozarohu je úžasná fráze, tu budu používat :-D

Marťa.nka
12. 01. 2009
Dát tip
Takové kecy si odpusť, nejsem zvědavá na chudáčky, co chodí a uráží druhé, aniž by o nich cokoliv věděli!!!

Marťa.nka
12. 01. 2009
Dát tip
Děláš, jakobys mě znal:P Ale ono nestačí jen psát, člověk MUSÍ HLAVNĚ ČÍST!!!

Marťa.nka
12. 01. 2009
Dát tip
To je možné, ale mě se to líbí:)

Marťa.nka
11. 01. 2009
Dát tip
Jeee, jsem se překlikla, měla to být kategorie povídka:D díky:) Snad to nezažil nikdo, to bych nikomu nepřáůa:P

Kaja.darlie
11. 01. 2009
Dát tip
spíš horor než pohádka:-)Ale líbí se mi prolog - mohlo by být skutečně hodně zajímavé psát o tom co se nám zdá(vá). Ale námět skutečně zajímavý. Kolik asi lidí prožilo něco podobného...

Marťa.nka
11. 01. 2009
Dát tip
Takovou barabiznu určo někde najdeš, přeju Ti hodně štěstí:D

Marťa.nka
09. 01. 2009
Dát tip
Asi jo, kuwa:D Tak to smažu, bo to je fakt blbost. Jo, jednu, ale taakkk se mi líbil, že jsem si ho oblíbila a navíc ty filmy....:)

Marťa.nka
08. 01. 2009
Dát tip
Batohy měly, protože šli rovnou ze školy. Jaké baterky?? O těch jsem tam nikde nic nepsala:) Jasně, všude se dá vždycky něco vylepšit a člověk sám to někdy nevidí- já jsem zrovna ten případ, takže dík:) Od Kinga jsem četla jen jednu knížku- O psaní, další jsem nedočetla- Mlhu, ale viděla jsem ji v bedně a ještě Zelenou míli jsem viděla. Nápady má dobré, no:)

neroušek
08. 01. 2009
Dát tip
No vidíš. PS. Jo básnířka,píšící pohádky a povídky, dí neroušek.*******

Marťa.nka
08. 01. 2009
Dát tip
Nad tím jsem taky přemýšlela:D Tak joooo, zmenším:) Básnířko??:D

neroušek
08. 01. 2009
Dát tip
Tak ho alespoň zmenši,básnířko tvrdohlavá.****

Marťa.nka
08. 01. 2009
Dát tip
Hmmm.. ale mě se líbí, dokresluje to atmosféru:)

neroušek
08. 01. 2009
Dát tip
Ten obrázek je možná zbytečný,vypadá to s ním přeplácaně.****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru