Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malý Korax - pracující, ležící, spící

10. 01. 2009
0
0
276

Názvem a počtem písmen může náš malý pokračovací příběhový útvar připomínat dětskou knihu Malý Bobeš, nepředpokládáme ale, že by tento drobný literární pokus dosáhl takového ohlasu nebo kvalit. Přesto ale doufáme, že vás příhody malého Koraxe pobaví a budete se k nim, snad, rádi vracet. Nejedná se o nic rozsáhlého, příběhy jsou nenáročně strukturované a jednoduše vnímatelné, a to i když jsou vám předčítány na jako pohádky na dobrou noc. Jsou to náhodně i nenáhodně zvolené příhody z velkého žovota malého Koraxe a jeho přátel, známých, lidí a úžasností vůbec. Nejsou jasně dějově ani dobově ukotveny a podobnost s jakýmikoli postavami, žijícími či mrtvými je čistě náhodná; nic v těchto příbězích není pravda, vše se skutečně stalo... Pohodlně se usaďte, děti, pohádka začíná...

Byla sobota a už od rána s přestávkami chumelilo, sněžilo a svítilo slunko. Z cest byla klouzačka a krajina za oknem se možná podobala kýčovité zimní pohádce.

Malý Korax byl doma sám, jen s babičkou, a pravděpodobně se u svého počítače trápil (nebo možná bavil) nad svým oblíbeným časopisem nebo přípravou přednášek na Koprcon; nebojte, děti, to není sprosté slovo, to je jenom taková příjemná přátelská sešlost.

Nevím přesně, co se toho dne dělo, jestli se malý Korax díval často z oken nebo ne, ale myslím, že když jo, říkal si něco jako: to je ale dobře, že jsem nikam nejel, fuj, sněží tam tak hnüsně a vůbec; nebo: debilní, debilní sníh a pak se mu zamlžily brýlky, protože byl možná tak trochu smutný, ale to nemůžu říct jistě, nevím. Třeba to bylo všechno úplně jinak a on se radoval z úspěšně provedeného eskymáckého tance sněhu…

Někdo mu taky poradil, aby si užíval tepla domova a udělal si dobrý den - dal si šálku kolem krku, uvařil si velmi silné kakao a zalezl do peřin, ale přitom by nebyl nemocný!, odkud by pak mohl sledovat pěknou pohádku s dobrým koncem, nebo oblíbenou epizodu oblíbeného seriálu. No, hádejte, co si asi malý Korax vybral?

K obědu mu pak babička uvařila dobrou rajskou máčku, ó, to si jistě pochutnal a oblizoval se. A co bylo dál? Ach nevím, ale myslím, že toho dne si po obědě nezdřímnul..

A sněžilo dál a víc, krajina se temněla, vítr foukal…

Někdy kolem čtyř hodin měl malý Korax telefonní hovor, na který odpověděl i přesto, že mu rodiče vždy vštěpovali, aby se nebavil s cizími lidmi…no, snad to nebylo tak nejhorší, ale možná se i bál, že by to individuum mohlo volat znovu, byl ale tak statečný, že mobil nosil stále u sebe a nevypnutý, připraven čelit všem nebezpečenstvím a všem divným nepřátelským hlasům…

Pak samozřejmě pilně a uvědoměle pracoval na časopise i přátelském setkání, poslouchal své oblíbené písničky a liboval si, že nemusí být v tom oškliváckém počasí za oknem. Určitě i večeřel, ale o tom, co to bylo a jak tepelně upravené, nemáme žádné zprávy. Víme jen, že pak ještě jednou, o mnoho a mnohou hodin později, večeřel před spaním.

Navečer na něj padla nálada a zpíval, on totiž malý Korax rád zpívá, i když se občas ostýchá před lidmi. Před kočkami, Sárou a Mínou se ale zpívat nebojí. Totiž milují ho tyto dvě kočičí dámy, lísají se k němu, v jeho přítomnosti spokojeně vrní, v jeho nepřítomnosti zkoušejí kočičí triky na jeho špinavé prádlo, prostě…ach ano, láska. I ten den poslouchaly jeho zpěv s velkým zaujetím…

Pak si ještě vyžehlil košilky a kamizolky a jako odměnu po dobře vykonané práci si otevřel, ano děti, malý Korax sám, láhev vína, aby mu nebylo tak smutno…mohl být třeba v kině nebo kdovíkde…a ve víně je prý pravda…tak ji snad našel.

Toho večera byl doma sám, jen s babičkou, venku pořád hustě sněžilo, mrzlo až praštělo a nebylo to tam vůbec příjemné, doma je totiž doma. Toho sobotního večera mluvil divnou počítačovou řečí a šel spát velmi pozdě, vlastně možná až ráno a kdoví, co všechno mu vířilo hlavou – spal sám ve svém startrekovském pokojiku s plyšovou kočkou pod polštářem, a jednou až dvěma živými pod postelí, a snil své malé koraxí sny. Malý Korax, ležící, spící, snící…

A když se ráno probudil? První, co spatřil, byla kočka Mína, tak po ní hodil ponožkou a spal dál - ve zcela jiné poloze. Druhé, co spatřil, byl strop oblepený spoustou papírů, tak se otočil a spal dál - opět ve zcela nové poloze. Třetí, co spatřil, byla stěna…a tehdy malý Korax vstal do nového dne…

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru