Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)spravedlnost

13. 01. 2009
2
8
563
Autor
TragEdy_
Zmučený strachem sedí,
Zírá vzhůru - hleď!
Co nevidí, to představí si,
Trest vezdejší přišel právě teď.

Ta zlá dáma v brnění,
Zrezlém a plném vad,
Vybírá daň svou přehnanou,
Nikoliv za křivdy, ale že měl rád.

Nezkroušen tím příliš,
Řekl by zvyknut spíše.
Skrývá hlavu, neboť...

Čeká, co přijde příště.

8 názorů

Miroslawek
13. 01. 2009
Dát tip
Abych dal průchod také něčemu konstruktivnímu - zákonitostem rýmů tě učit nebudu, na to tady nemám prostor ani chuť, takže jen krátký exkurs k rytmu: X... přízvučná slabika, x... nepřízvučná Zmučený strachem sedí, Xxx Xx Xx = daktyl, trochej, trochej Zírá vzhůru - hleď! Xx Xx X = trochej, trochej, neukončený trochej Co nevidí, to představí si, x Xxx x Xxx x = předrážka, čtyřstopý trochej Trest vezdejší přišel právě teď. x Xxx Xx Xx X = předrážka, daktyl, třístopý trochej Ta zlá dáma v brnění, X x Xx Xxx = trochej, trochej, daktyl Zrezlém a plném vad, Xx x Xx X = daktyl, trochej, neukončený trochej Vybírá daň svou přehnanou, Xxx X x Xxx = daktyl trochej, daktyl Nikoliv za křivdy, ale že měl rád. Xxx Xxx Xx X x X = daktyl, daktyl, trochej, trochej, neukončený trochej Nezkroušen tím příliš, Xxx x Xx = třístopý trochej Řekl by zvyknut spíše. Xx x Xx Xx = daktyl, trochej, trochej Skrývá hlavu, neboť... Xx Xx Xx = třístopý trochej Čeká, co přijde příště. Xx x Xx Xx = daktyl, trochej, trochej => rytmus tedy sedí pouze v poslední sloce. Nicméně i tam - vzhledem k tomu, že se ti rýmují pouze sudé verše, nezdá se mi jediný neúplný rým (sp)íše/(př)íště dostatečně kvalitní na to, aby strofu zvukově udržel pohromadě.

Miroslawek
13. 01. 2009
Dát tip
Tak to máš blbý... tedy po lopatě: rytmus na piču a rýmy na hovno. O podstatě obrazů, jazykové vybavenosti a dalších věcech raději nemluvě, neb to bych to až příliš rozmazával.

TragEdy_
13. 01. 2009
Dát tip
Mně ne.

Miroslawek
13. 01. 2009
Dát tip
to není zřejmé?

pavli
13. 01. 2009
Dát tip
The best mas tip sefe

TragEdy_
13. 01. 2009
Dát tip
Jak moc hluboká ironie to byla? ^^

Miroslawek
13. 01. 2009
Dát tip
šlaka, třeskuté rýmy... ;o)))

Honzyk
13. 01. 2009
Dát tip
..no bať...P

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru