Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vidím Tě

21. 01. 2009
1
12
1168
Autor
Milan.Miló

 

 

 

 

 

 

Vidím Tě lásko

jsi jako hedvábí

a já černý mour.


12 názorů

Milan.Miló
25. 01. 2009
Dát tip
Odpověď.: Paulart.: Ano snad docela tomu rozumím, budu se snažit na objekt dívat objektivně tak, že všechny své subjektivní postoje podřídím tomu co vidím. A bez jakéhokoli fantazírování budu se snažit vidět věci realisticky. No už teď vím, že mi to dá dost práce.

Paulart
25. 01. 2009
Dát tip
Dívej se a piš to, co vidíš, nic k tomu nepřidávej. Tady leží umění haiku. Subjektivní postoj je ukryt v tobě, tam si vytváříš svůj vnitřní svět, který ale do haiku nepatří. Ve tvém dílku je to proto právě jen "hedvábí" a "mour", které zpozoruješ a zachytíš, ne ovšem jako metaforu, přirovnání, jak to užíváš ty, ale musí jít o skutečné hedvábí a mour. Hedvábí je hedvábí a mour je mour, ne "jako"...

Milan.Miló
23. 01. 2009
Dát tip
Odpověď.: Paulart.: Ano přesně tak myslel konkrétní osobu. Ale nějak mi unikl můj vlastní subjektivní názor. Ale, když se tak nad tím, tak za myslím jak bych měl koukat objektivně a psát objektivně, když vše vychází ze subjektivního postoje jednotlivce…

Paulart
23. 01. 2009
Dát tip
Jak můžeš vidět "lásku"? Nebo myslíš nějakou osobu? Ale to, že jí říkáš "lásko", je tvoje kritérium. Subjektivní pohled do haiku nepatří. Jen to, co opravdu vidíš, co je, jaké je, strohé, konkrétní, jedinečné, přesahující... Tedy zde "hedvábí" a "mour". :-)

Milan.Miló
22. 01. 2009
Dát tip
Odpověď.: A.H..: Děkuji za podporu.

A.H.
22. 01. 2009
Dát tip
Vidím, že slabika se nevydařila :) Ale i tak je to myslím si povedené

Milan.Miló
22. 01. 2009
Dát tip
Odpověď.: Zvrhlík.: Toto vyjádření o mouru, mělo právě vyzdvihnout krásu onoho bělostného hedvábí. K vyjádření a opaku mouru. Neboli čistotě citu.

Zvrhlík
22. 01. 2009
Dát tip
Není snad mour vždy černý? Pak by to bylo naprosto zbytečné opakování.

Milan.Miló
21. 01. 2009
Dát tip
Odpověď.: moorgaan.: Já vím všechno má svou formu a ta forma by se neměla narušovat. Moc děkuji za vaši reakci potěšilo mě to, že se to líbí.

moorgaan
21. 01. 2009
Dát tip
v tom je prave to umeni, mit 5-7-5, ovsem neni to az takovy prohresek, proste je to momentka, kontrast tam je znat a poetika je skryta.. me se to libi../*

Milan.Miló
21. 01. 2009
Dát tip
Odpověď A.H.: Já vím ta jedna slabika 5-7-5 se mi nevydařila. Ale nevěděl jsem co tam mám nakomponovat. A tak to se mi to líbilo.

A.H.
21. 01. 2009
Dát tip
5-6-5 am.. černý jak mour? Zajímavé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru