Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bajka o dvourybě

24. 01. 2009
4
4
343
Autor
n.ga

Bajka o dvourybě

Dříve byla všechna moře klidná. Žádné bouře, které by srážely lodě, žádné víry hltající kolemploucí a žádné přílivy a odlivy smývající stopy bosých nohou v písku. Dříve totiž neplavaly v tom nejhlubším oceánu, hluboko ve tmě tmoucí nejtmoutmější, dvě ryby. Dvě ryby, co jim v matčině lůně srostly ocasy a narodili se odsouzené k věčnému souboji. Jedna chce tam a druhá tam. Nikdy nebyla ani jedna z nich silnější. A tak už od svého zrodu bojují na stejném místě, na dně všech moří. Zprvu jim ploutve vířily vodu jen nepatrně. Jenže oni začaly sílit a růst. Dorostly velikosti velkých kaprů, pak delfína, pak byly velké jako velryby a krmily se delfíny. Pak přerostly i největší stvůry hlubokých oceánských temn. Od této doby svým každodenním soubojem bouří moře, potápějí lodě, roztáčejí víry a pohánějí proudy. Ale nastane den, kdy jejich velikost a běsnění zblázní všechny oceány, které začnou potápět pevniny, obrátí tok všech řek, ve kterých poteče mořská voda a bude se vylévat z koryt a spolkne zbytek světa. Pak dvě ryby konečně přestanou. Přestanou protože nebude mít smysl se přít kam plout. Kam ve světě zatopeném? Ve světě bez výjimek a rozdílů? Už nebudou mít o co bojovat. Potom tedy usnou a uhynou a nechají moře ustoupit aby se země mohly zase nadechnout.


4 názory

n.ga
26. 01. 2009
Dát tip
Jojo, já nejsem člověk kterej dokáže přemejšlet moc o pointách, vžycky mi to prchá a já se na to nemůžu soustředit. Nenám se unášet obrazem, pocit nějakého pohybu či gesta a pak slovy.díky za vše

DaNdÝ
26. 01. 2009
Dát tip
nu jo, jak řikám zvláštní fantazie a ta je kk vocenění. Lákavě název, taky výhra... bajka, no nevím esli to mlo vyloženě nějaký poselství nebo hlubčí myšlenku, snad ne, víc se mi to líbí jako hezká hříčka s fantazií a slovama

Flavia
24. 01. 2009
Dát tip
I mě se líbí, jen bych tu blížící se pohromu nesváděla na ubohé siamské ryby, když si za to asi můžem celkem sami :-)

hunllef
24. 01. 2009
Dát tip
Bacha na interpunkci, člověče... Originální nápad, taky zajímavá práce se slovy (kolemploucí, nejtmoutmější...), asi se mi líbí... A jo, dám Ti ho *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru