Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průvodce Surrealismem

03. 02. 2009
1
24
819
Když čas se vleče,
jak když voda teče,
spousty divných básní,
v nich dva lidé krásní,
myslí z jednoho místa,
na co rozum přijít se chystá.

Spousty divných lidí v bázni,
co chovají se jako blázni,
v nádherných peklech,
ve zlých rájích,
v horoucích lednech,
v chladných májích.

Slova jak sekyra na krk dopadají,
jak těžké kroky, co do nebes se propadají.
Tajemná vůle, na co čeká?
Čeká, jak vstoupit do člověka.
Jak nadechnout se lidské vůně,  
jak vstoupit do průzračné tůně.
Jak obout si každou botu jinou,
Jak vyskočit nad nášlapnou minou.
Jak udeřit se a zakopnout,
Jak ve veselý pláč propuknout.
Jak na mrtvém poli probudit se,
Jak z vlaku za letu odrazit se.
Tak těžké je žít život pozpátku,
To je jak nasadit si oprátku.
Jít surrealismem bez tebe,
Je jak světlo pekel pro nebe.

24 názorů

Já jsem sobec. Píšu pro sebe. Tohle je jediná báseň s věnováním a ten pro koho je to pochopil. Sice ne, že je pro něho, ale význam je myslím jednoduchý, rozumíš mu ty? Ale možná máš pravdu, měl to být průvodce něčím jiným, ale nenašla jsem odpovídající název. Jistěže se chci zlepšit. To každý.

Jistě, plní účel, jsi první, komu se nelíbila.

jen jednou, blbne to.

"tudíš" je síla zvyku. Nikdo neřek, že to jsou znalci surrealismu, ale aspoň jeden z nich studoval výtvarku, kde je surrealismus zahrnut. Stojím o kritiku od těch, kteří pochopí aspoň název, ale zdá se, že ty jsi to nepochopil. Ani báseň.

"tudíš" je síla zvyku. Nikdo neřek, že to jsou znalci surrealismu, ale aspoň jeden z nich studoval výtvarku, kde je surrealismus zahrnut. Stojím o kritiku od těch, kteří pochopí aspoň název, ale zdá se, že ty jsi to nepochopil. Ani báseň.

Za 1. To druhe proč tam byt nemá, me se to jen nechtělo zobrazit, tak sem myslela, že to tam není. Za 2. Nejsem kluk! Za 3. Nikdo neříkal, že ta báseň je surrealistická, ona se jmenuje PRŮVODCE SURREALISMEM, ne SURREALISMUS. Je to tudíš o bytosti. Za 4. Pokud se držíš ňákých pravidel, které přesně vymezují co je a co není surrealismus, tak já teda ne. Surrealismus se dá chápat různě a je jen na jednotlivci jak ho pochopí. Četli ji i lidé kteří o surrealismu něco ví a ti si nijak nestěžovali. Otázky?

Proč?

Proč?

Průvodce Surrealismem není tím, čím se zdá být.

Vždy mě opouští...

Pak to asi nepoznal ten zprávný.

Třeba ten komu je věnovaná to jednou pozná.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru