Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chorály

07. 02. 2009
21
56
2877

Pomerik je zábavný literární poetický útvar, u jehož vzniku stál písmácký básník Květoň Zahájský. Pomerik se vyznačuje tříveršovými strofami, které se rýmují podle schématu: AAA BBB CCC. Hrozí li avitaminóza tak i DDD EEE... až po Železo, Železo, Železo.

Zpívali jsme chorály 
neslo se to do dáli 
dívky touhou vzdychaly 

Žádná dodnes netuší 
že jsme všichni eunuši 
na těle i na duši 

Přesto s velkým elánem 
v podvečer i nad ránem 
zpíváme. Leč - sopránem.


56 názorů

pobavila :-)

A.H.
05. 11. 2009
Dát tip
opravdu jednoduché

Děkuji za nahlédnutí... (tam i tam).Až mi dáš souhlas k použití tvých veršů, tantiemy se jen pohrnou.Ale do té doby to bude v šupleti...a u táboráku.

Tak to je paráda! Napíšu ti do zpráv, kam máš posílat tantiémy! A hned se mrknu na tvé práce.

Jó,skvělé- tak tohle je moje krevní skupina.Hned jsem si to zhudebnil..."T" pro tebe.

Na pomerik jsem úplně zapomněl. Už jsem dlouho nic nezaveřšotepal.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
a v ouška nových lásek pěl něžně jeho hlásek tenký jak dětský vlásek - tak, a teď si připadám fakt jak debil :o)))))) To tvé je mnohem zdařilejší, takže: "Pomerik for ever!!!" *T

Dík Darylle. Rovněž s eunuchy sympatizuji.

Daryll.x
04. 05. 2009
Dát tip
sympatické :)

Neuraž se, ale až zase potkáš přítele Plíhala, požádej ho, aby si zakouřil, popel ti věnoval a ty si pak tento nasyp na hlavu. On to totiž nedělá "podobně", alébrž chytře, vtipně a češtinsky přímo vymazleně.

Víš Pišto, tenhle nešvar laciného veršování mám od té doby co jezdím po koncertech. Tedy hrát. Mezi písničkama je potřeba občas něco utrousit a v té krátké chvilce tě prostě sonet nenapadne. Podobně to dělá i přítel Karel Plíhal a docela ce mu to osvědčilo.

Mně vždycky zamrzí, když je text postaven na laciném fóru. Tahle veršovánka je sice o vous lepší než ta předchozí (z pohledu čtenáře, z tvého je spíš následující), ale stejně je to zbytečné plýtvání písmenky. Prolog opět excelentní.

Sarinka
26. 02. 2009
Dát tip
Veď je to len zbožné prianie eunuchovo. Dopraj mu snívať, ak na nič iné, určite narazia na nesúlad vo vierovyznaní ;) Nuž neboj, tvoj pomerik sa nezvrhne.

Sarinko, tohle je cudný humor. Nedělej mi z toho Pomerotik!

Sarinka
26. 02. 2009
Dát tip
Pohádku čtu o Květoňovém pomeriku. Eunuch song v ní zpívá spod orange křiku. Poměr by rád s Erikou - jeptiškou v hábitu.

Já už taky. Tak nazdar!

no a už su doma :o)

no to já už se moc netoulám... hezký zbytek dne :o)

Hlavně se nezapomeň z toho světa vrátit, kobylko mořská.

tak za tohle ti dík - s porcí těchdle vitamínů se mi dnes půjde líp do světa :o)

Nevykládej si to špatně. Mně by stačila i jedna závorka. Ovšem otevřená.

macecha
12. 02. 2009
Dát tip
oprava: sluší a patří

macecha
12. 02. 2009
Dát tip
Tak dobře, vločky máš jako TIP a dvojtečku,malé o a závorky,že mě to pobavilo, ostatně jako většina Tvých děl. Podruhé si dám pozor a napíšu komentář, jak se služí a patří.

Díky Macecho za řádku vloček, dvojtečku, malé o i za obě závorky. Cením si toho!

macecha
12. 02. 2009
Dát tip
***:o))

papouch
11. 02. 2009
Dát tip
Jo. A navíc každý řádek musí mít jiný počet slabik. :)

Papoucherik by ovšem, podle toho schématu, byl podobný verši nevázanému. Tedy rozpustlému až rozvernému. Na to se těším.

papouch
11. 02. 2009
Dát tip
Bóží. Zkusím vymyslet papoucherik. Nebo lépe papoucholerik. Ten se bude rýmovat podle schématu ABCDEFGHI..Ž. :-)

Greperik je v pohodě. Nezdravě zní až Breberik a Hysterik.

čučenka
09. 02. 2009
Dát tip
Pomerik je bomba :-). Ještě máme grep, nedal by se využít také? Ovšem greperik - to by znělo spíš jako choroba, co?

Vaud
08. 02. 2009
Dát tip
taková pěkná náborová hra

No jo. A votom to je.

Bíša
08. 02. 2009
Dát tip
Eunochů sbory mečí ženy v úžasu klečí vykleštěné šourky nachází sklesle a dotčeně odchází...

Ferry
07. 02. 2009
Dát tip
Lausanne je bezva, akorát moc do kopečka a bylo horké léto. Tak jsem předstírala nadšení pro sport a setrvala u Olympijských vejborů nad jezerem...

Vaud
07. 02. 2009
Dát tip
já jsem si koupil bílé z kantonu Vaud a jediné dva Budvary jsem odevzdal včera na návštěvě v Lausanne taky jsem tam vyměnil s jednou dobrou ženou slunečník, co jsem vozil v autě za geniální škrabku a smetáček na sníh :-))

Cholerik by byl zajímavý útvar. Tam by mohlo být i nahodilé střídání rýmů.

Ty nezpíváš sopránem? Možná by stačil i alt.

Vaud
07. 02. 2009
Dát tip
Já budu stát u zrodu lyrického útvaru "cholerik"

Vaud
07. 02. 2009
Dát tip
Sopranos :-)) Tak nevím, jestli se se svým džembe přidám k Ahamay :-)) Bigu - dost závidím - můžeš se hezky "zplznit".

Sakra, navštívit v jednom dni, dvě hlavní města piva autem, to by mě taky štvalo. No, potěš.

Hezké od vás, přátelé, že jste nakoukli. Pravda, žádnej Nezval ani Šrámek, ale mimické svaly je potřeba taky procvičit.

Diana
07. 02. 2009
Dát tip
hahaha, :-)*

gut


Gig Georgi ty žiješ? Už jsem se skoro bál, že tě pohltil svět. Dík za návštěvu. To já se jen tak bavím, než mě napadne něco rozumného.

Ferry, jsa eunuchem, téměř jistě nepomátnul. Ledaže by její rozměry přesahovaly možnosti mé fantazie. Pohádkářská květeno, pomerančová, nejsi nemocná? Nějak tvé komentáře postrádají krvelačnost. A to jsem ti chtěl udělat vynálezem nového útvaru radost. Nemluvě o názvu přímo evokujícím pomeranče.

Ferry
07. 02. 2009
Dát tip
Jak ten soprán krásně zní uchu dívky obézní Nepomátnul by ses z ní? t ***

No a? Tady je ti Wikipedie na prd že? Když mě ten Limerik připadal tak zoufale osamocený.

damaxy
07. 02. 2009
Dát tip
:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru