Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Panfágia

25. 02. 2009
1
2
893
Autor
joesatriani

- Na, oni ešte udržia v ruke drobné.

  Zosilňovať priliehavý výraz rozšírením jedného oka, a potom aj druhého a určite práve touto stareckou augmentáciou a zároveň aj argumentáciou nútiť susedu, Posteľ číslo 26, doliečovák II, vystrieť kŕčom znetvorené prsty a prijať ...Dofrasa ! Ako dlho sa toho učili ?! Zdramatizované posraté drobáky do automatu na vodovú kávu.

A následne ničím zaujímavý pohľad na ňu, vyvalenú krížom cez posteľ ( číslo 26, doliečovák II )...

...capol ju a v predstieranom hneve ju sotil krížom cez posteľ. Chvíľočku sa klbčili. Čochvíľa A podľahla sile J de P, ktorú prijímala. Och J ! Mám pocit, že umriem !...

...cez sterilnú posteľ číslo 25, doliečovák II, trocha na boku a trocha aj na bruchu. ( Pozoruješ detaily ). ...Jedine ak by tá prelievavá, prepiatymi grimasami rozpohybovaná tvár natočená teraz k oknu s výhľadom na...veď nič nevidno. Pre stromy. Tá tvár pripomínajúca kmitanie krídel, skrucovanie, zmršťovanie a vyprskovanie a nie a nie a nie...nie, už ani tá nie. Ničím zaujímavá baba. Babka. Nositeľka systému plôch oslabenej súdržnosti. Debilovina. Po toľkých rokoch od skončenia výšky a neprestábva mi ... Morálny kódex štátneho zamestnanca.

- A to ste v kuchyni museli zvesiť ten kríž a jebnúť tam hodiny ?!

  Tá za chrbtom má morálny kódex u riti, keď ,  vlastne celkom komplexne, hodnotí rekonštrukciu svojho "bývalého" domu. Z huby jej padá prézla a ja sa tu seriem s jedným vulgarizmom...slovom jak neprestáva mi ...nevytlačím a nevytlačím.

- Žujte !

 Frustrovaný, frustrovaný, bé, bé, bé ale mi je zle, zajko Bobček jajká v plači, že ho...

A kopať do obedára pod stoličkou ( to už mi nechýba nič, len utierať dlážku po invázii slivkového kompótu ).

A mám zákerný nápad, že jej ho nedám.

A baba ( babka ) žuje. Poctivo, pahltne prevracia sústa. Bezzubá tlama lamentuje mľaskavé tirády na origoš domáce žrádlo ( zo školskej jedálne a svetlo večné nech mu svieti... ).

A čaká, kým sa obrátim. A nech čaká.

  A ona ( Posteľ číslo 26, doliečovák II ) trasie drobnými a tiež len čaká, kým oni ( posteľ číslo 27, doliečovák II )dožujú včerajšie vyprážané kura od nevesty, čo sa im kurví so švagrom, z ktorého ich aj mohli ponúknuť. Pospolitosť, nepospolitosť. Žer sám a o obed a večeru sa ti postará skleróza. Baby nenažraté. Babky.

- Tak mi to pripadá, že mi zas uhynulo kus tkaniva. Potom mi vyšetria šelesty vnútri hrudníka a nezabudnú pripomenúť, že mi kázali len bez cukru. Svine.

 Chrchlavo, sipavo, skackavo stackáva sa z postele ( posteľ číslo 27, doliečovák II ). Opatrnosť na mieste. Navidomoči vníma pohyby striel v tráviacom trakte a ich možný dištanc od posteľnej plachty pri sede.

Nevyšlóóó tóóó...

- Ociachovali ste.

  Hľaďmeže aký primeraný spôsob zveličenia vážneho. Baba sa poserie a až tu stojí konzílium postelí ( 25 a 26 ) s distingvovane nahnutým trupom, s rukou s drobákmi založenou na chrbtom, nad abstraktne zdobenou drapériou raňajšej, čerstvej plachty, ktorú sestrička s bohovaním ledva pozakladala. A hodnotí výtvor. 

Dadaizmus tretieho veku.

- Ako fakír.

- Čoby. Jasný pes.

  Nedrístajú. Obmedzujú sa na číre opísanie faktu, bez vysvetľujúcej analýzy, aby ešte chvíľu, fanaticky vášnivo, zaujato, presvedčivo oddane, sledovali zatiaľ len mierne sa meniaci fakt. Našťastie sestričky počas návštevných hodín nechodia. Vernisáž pokračuje.

- Ju tu necháme  ( posteľ číslo 24, doliečovák II ) ? Keď príde "briketka", môže ju aj zabiť.

- Od dvanástej tu tá cigánčina nebola. Iba jej hrnce.

- Fakír.

Opätovná, detinská, už nudná, fascinovanosť vlhkým favoritom.

- Budete strážiť, alebo idú na tú kávu ?

- Je to pes.

Myká okom.

Vtedy verím, že by bolo "náda znať", ktorý svätý má v kompetencii dvíhanie sa báb na lakťoch a dýchanie mi do tváre.

 

EPILÓG: Vždy v sobotu medzi 14,00 - 16,30 spolu počítame nebožtíkov. Niekedy aj inokedy, keď je viac času. Raz tvrdí, že baby ( babky ) mrú a na druhý deň sa jej zdá, že mrú viac chlapi. Ako hovorieval náš bratranec Lojzo Žáčik : "Takí mrú, čo nikdy ešte neumreli."

 

 


2 názory

joesatriani
26. 02. 2009
Dát tip
cha ! Prvých 6 častí asi 4krát, zvyšných desať len raz...indiáni ma moc nebrali...ale tento citát mám z poviedkovej knižky Milky Zimkovej ( ona ho tam "premiestnila" z Golonovcov, ja od nej...Hold ANGELIKA je večnáááá )

neříkej žes četl angeliku! :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru