Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva a dva rovná se čtyři?- očima Kláry a Anny

25. 03. 2009
0
2
360
Autor
Felis-terka

"Anni, pojď dolů! " Klára vzrušeně zavolala na svou nejlepší kamarádku. Anna, věčná pohodářka,

pomalu sjela ze zábradlí školních schodů. "Co blbneš Anni, vidět tě Žabí oko, seš poškole 3 hodiny!

Koukni se na tohle."  Klára ukázala Anně mobil. "Petr konečně zabral! Koukni se na tohle!"

KLÁRI, NECHCEŠ SE MNOU JÍT PO ŠKOLE DO

CUKRÁRNY? STAVIL BYCH SE PRO TEBE PO

OBĚDĚ U ŠATEN. JESTLI CHCEŠ, NAPIŠ MI. AHOJ!

                                                                                              PETR

"Co mu mám odepsat? " Anna jí na to jednoduše odpověděla: "Improvizuj, né?! Já bych mu to napsala

takhle: Půjdu s tebou, Petře. Tak po obědě. Pá! Klára"

"Díky!" Klára skočila Anně kolem krku. "Za to tě vezmu taky do cukrárny, ale až zítra!Tak pá!"

Anna musela běžet na autobus a Klára šla na oběd. Obě dvě doufali, že Klářino rande s Petrem vydaří.

 

 


2 názory

DaNdÝ
27. 03. 2009
Dát tip
Ajaja, jako první říkám, pozor na název! Jak sama asi vidíš, tohle dílko bylo totálně přehlížený po tři dni, což sice já beru jako docela nefér od ostatních, ale autor musí čtenářům vycházet vstříc a to i lákavým názvem. Tohle odkazuje právě k těmdívčím románům, což někteří berou jako sprostý slovo, a navíc rovnou upřímnej nápis první kapitola říká, že jich bude víc a to taky úplně neláká. lidi tu maj radši krátký ucelený dílka, možná b nebylo špatné právě jedno takové sem dát a v něm ukázat jak umíš psát. Ale to přímo neříkám, že v téhle započaté práci nemáš pokračovat. Popravdě tohle není dobrý úvod. Není tam ani nejmenší špetka originality, ale je to tak krátký že to se nedá objektivně posoudit. Proto radím, esli to má být příběh o randění, lásce atd, musí bejt něčím obzvláštněnej, bu´d humor, nbo nějaká zvláštní situace, něco co ho odliší od tý haldy podobnejch příběhů. První dobrej krůček je individualizace a napsat to jaksi přirozeně s určitým vystuhnutím té které věkové skupiny. ti sjetí ze schodů a nějaký ta žabí přezdívka nejsou špatnej začátek k tomu .Ale řeč musí bejt celkově přirozená, odposlouchaná. To co jí Anna poradí nemá v sobě nic osobitý, je to chladný a suchý. Nevím ze profilu kolik je autorce let, odhadoval bych že úplně vypsaná není, i dyž přímo chyby stilistický jsem v textu neviděl, což je třeba pochválit, i dyž je na to ten text krátkej. Pokudo pravdu je autorka začátečník, radím v téhle věci na pokračován ískutečně pokračovat, páč na tom se může člověk dobře vypsat a získat ty zákoadní psací zkušensoti. A přihlídnout třebas k nějaké té mé radě, dyž bude libo. A eště, pokud jde autorce o větší čtenost, je dobré číst a komentovat samosebou cizí díla, páč pak je dobrým zvykem si přečíst i dílo od koho mám koment. třebas dyž já se tu vyžvatlal v této kritice, klidně si autorka může přečíst cokoliv z mých děl a také ho takto hrubě zkritizovat. budu rád.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru