Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hortenzie

15. 04. 2009
0
11
1235
Autor
Něha

V koutku zahrady

růžová hortenzie

právě vykvetla


11 názorů

Zvrhlík
18. 04. 2009
Dát tip
Něha: Protože je tu velice málo dobrých haiku... Je potřeba se učit od Bašóa, Issy, Santóky (nejlépe z japonských originálů) a jim podobných než od místních pisálků... Na druhou stranu, jak můžeme po zdejších "haikuistech" chtít, aby psali pořádná haiku, když neexistují ani dostatečně fundované překlady haiku do češtiny... Utíkat k anglickým překladům taky není zrovna ideální a japonsky umí mimimum Čechů...

Něha
18. 04. 2009
Dát tip
Děkuji za konkrétní vysvětlení. Velice mi to pomohlo v pochopení principu./To ovšem neznamená, že to zvládnu :-)/.

Paulart
18. 04. 2009
Dát tip
Chybí tam jistý přesah, tajemství. To se těžko vysvětluje. "V koutku zahrady / růžová hortenzie" bych tam nechala, ale nějak bych opsala, že "právě vykvetla".

Něha
17. 04. 2009
Dát tip
díky,díky. Ale zdá se mi, že teorie je jedna věc, praxe druhá. Když pročítám haiku ostatních ,většina kritických poznámek hodnotí neúprosně - velice málo dobrých.

Zvrhlík
17. 04. 2009
Dát tip
Tak zkus www.haiku.bloguje.cz Trocha teorie nikoho nezabije... :) Možná. :) Nebo, pokud umíš anglicky se můžeš dokonce přihlásit do online haiku "kursu" na www.allpoetry.com.

Něha
16. 04. 2009
Dát tip
dobře,začínám, ráda se nechám poučit:-)

moorgaan
16. 04. 2009
Dát tip
je to vsechno mozne .. jen ne haiku...

Něha
15. 04. 2009
Dát tip
nic víc,než obraz skutečnosti...

Něha
15. 04. 2009
Dát tip
přesněě to, co napsal:-)

Zvrhlík
15. 04. 2009
Dát tip
haijin samozřejmě v uvozovkách...

Zvrhlík
15. 04. 2009
Dát tip
Co tím chtěl haijin říct?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru