Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro Vanno po Anno ať už je kdekoli

30. 08. 2001
3
0
1014
Autor
Dalmatika

Pro mou kóňskou lásku, již říkala jsem Vendulka. Ať už stojíš v kterékoli stáji, přeji ti šťastný cval, neb to bylo to co jsme spolu nejvíc milovaly.

Cválá a prameny hřívy má rozevláté,

cesta kopyty duní a slunce je rozesmáté.

napína svaly, běží

a země jí u nohou leží.

 

Ve větru se mé vlasy s hřívou mísí,

krajina kolem nás podivně rychle mizí.

Jedno srdce a jedno tělo,

kupředu letí, kéž znovu by se tak cválat smělo.

 

Vendulko kobylko, svéhlavá, rezavá,

často jsi podlehla svým vlastním náladám

záludná kousavá, peklo i nebe,

v tvých očích poznala jsem sama sebe.

 

Děkuji, za volnost, svobodu ruchu,

přeji ti k udidlu jen klidnou ruku.

 

 


Dalmatika
23. 11. 2001
Dát tip
CHtěla bych vykřičet do světa, ač to možná bude znít rasisticky, že mnou milovanou "Vendulku" VANNO po vinikajícím hřebci Anno, plnokrevnou ryzku bez oznaků, šežrali nějací cikáni na svojí hnusné svatbě. Nenívidím to černé plemeno a proklínám je až do desátého kolena. Doufám, že všichni chcípnou na plochy nohy. Omlouv ám se všen cikánům kreří nejedí koně a upozorňuji, že toto není myšleno jako rasově motivovaný útok a bylo to napsáno v dočasném pominutí smyslů, takže autora není možné stíhat.

Spvrivs
22. 11. 2001
Dát tip
Búúú :-((((((( To je mně hrozně líto. Každopádně ta básnička moc líbí. *! ...úúúú :-(((

Dalmatika
05. 10. 2001
Dát tip
Nic se neděje, to je básnička kterou jsem napsala už před několika lety. I já uznávám, že není nic moc ale je v ní to co bych teď chtěla povědět Vendulce. Víš, jak je to težký když ti prodají koně.

Wolfling
03. 10. 2001
Dát tip
No... Tipnu za téma, ale zpracování se mi moc nelíbí. nešly by ty rýmu trošku učesat? Zbavit se gramatického rýmu (nebo jak se to jmenuje rozevláté - rozesmáté)? Udělat trošku stabilnější rytmus? Asi nešlo, ono se to dneska už nenosí, tak se nezlob ne někoho kdo se zhlídnul v Erbenovi.

Dojemné... a rozkošně přímé ŤOP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru