Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEUMÍM - UMÍM - NEUMÍM - UMÍM

26. 04. 2009
6
12
746
Autor
Krasavice

Neumím ochránit břehy

před plynoucími příběhy.

Nasávají do sebe krajinu,

vonící po pepři, po kmínu.

 

Neumím ochránit vody

rozčeřené na příhody.

Průhledné, a přesto skrývající

podobají se mlze spící.

 

A ještě tolik toho neumím!

Ale umím chránit.

Chránit vším.


12 názorů

Cícha
28. 04. 2009
Dát tip
Paní autorko, učitelko. Co tak zhurta? To ti zazněl můj dotaz jako ironický, že v odpovědi tolik sarkasmu? Nebyl tak míněn ale. Slibuji, že příště si v případě nutkání zakážu na tvá díla reagovat,aby mi zas za odpověď nebylo do breku jak žákyňce.

Krasavice
26. 04. 2009
Dát tip
POČÍTÁM,ŽE MĚ ROZCUPUJEŠ ZA PŘEKLEPY ( 1. sloveso v singulár prézenta....vid nedokonavý,2. sloveso vid dokonavý - dělá to ta předpona) :)

Krasavice
26. 04. 2009
Dát tip
1.sloka:óda na řeku,jenž svou dynamičností ( a nejen tou, např. symbolikou atd.), vytváří příběhy projektující se do rozmanité krajiny. do krajiny.Jedná se tu o směr " z řeky do okolí" 2. sloka: jedná se o směr " Z okolí do řeky" - jinak variačně kopíruje první sloku a podtrhuje, že ve, by´t na první pohled čitelné, má svá tajemství( chceme-li je odkrývat) 3.sloka -1.ř. - nabídka neohraničeného množství, které by člověk mohl ještě poznat,bez ohledu na věk a zkušenosti 2.ř. - ... ale má i své jistoty 3.ř. - ... a na nich staví P.S.Chválím Tě,že poznáš vid nedokonavý a dokonavý - chceš to i latinsky? měj se pěkně SE VŠEMI SVÝMI JSOUCNY :)

Cícha
26. 04. 2009
Dát tip
Takže břehy neumíš ochránit, vody neumíš ochránit, plyne z toho, že vše ostatní umíš ochránit? A z čeho soudíš, že umíš tato i mnohá další jsoucna ve vidu tentokrát nedokonavém alespoň chránit? Že nevím čím "vším", to přičítám vlastní nedostatečnosti a neptám se. Prosím o naznačení mnou nepochopených skutečností. Díky...

Krasavice
26. 04. 2009
Dát tip
to teda možu

daddy
26. 04. 2009
Dát tip
možeš oplatit :)

Krasavice
26. 04. 2009
Dát tip
dík za návštěvík :)

daddy
26. 04. 2009
Dát tip
tak jo...:)

moorgaan
26. 04. 2009
Dát tip
uplna samurajka:-)) /*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru