Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HRANICE ZOUFALSTVÍ ….

14. 11. 1999
5
0
250
Autor

Věnováno ...
všem dívkám ...
a ženám ...
které jsou ...
NA HRANICI ...
ZOUFALSTVÍ ...!

Stála jsi na rohu rušné ulice, opovrhovaná všemi tak rádoby počestnými lidmi …. Stála jsi na rohu, jen abys prodala trochu své ctnosti za pár hloupých berných mincí …. Stála jsi na rohu, s duší rozdrásanou, poskvrněná neLáskou, sama sebe nenávidíc, a lidé okolo chodící, Tě sjižděli mlsným pohledem svých chlípných očí …. Stála jsi na rohu, s nenávistí ke všem mužům, zákazníkům, kteří se za úplatu na Tobě provinili svou chlípností, svou neLáskou, svým chtíčem …. Když tu náhle k Tobě přistoupil On a do své dlaně vzal Tvou dlaň …. Když tu náhle se Tě zeptal, co pro Tebe může udělat hezkého, pro Tvoje štěstí …. Když tu náhle, po prvním pocitu, že je to cvok, jsi pocítila něco neznámého, tak krásného …. Když tu náhle se zadíval pevně do Tvých smutných, blankytně modrých očí toužebných …. V nádherné noci jsi Ho svlékala, něžně hladila, sténajíc nehranou opravdovou rozkoší tak šíleně roztoužená náhlou láskou …. V nádherné noci Tě svlékal, něžně se usmíval, líbal Tě na ústa chvějící se touhou, na víčka, jež se zalévala slzami dojetí …. V nádherné noci Jsi plakala, stulená do klubíčka v Jeho náručí, úlevou, že není stejný jako ti druzí a ty slzy stékaly po tvářích, očišťujíc Tvou duši …. V nádherné noci Ti splnil všechna tajná přání, tak vysněná, však dávno zapomenutá krutým způsobem života, jež Tě shodil do bahna poznání neReality, aby přišel On, a byl tu jen pro Tebe …. To ráno, když ocházel, vztáhla Jsi prosebně ruce Své a řekla: „Lásko,ne!!! Já chci zůstat s Tebou …!“ „Lásko,ne!!! Vezmi mne s sebou …!“ „Lásko,ne!!! Vím, že se už nevrátíš …!“ „Lásko ne!!! proč mě takhle trápíš …?!“ To ráno, když ocházel, se na Tebe něžně usmál: „Bejby,já vím, že jsi smutná , ale budu pořád s Tebou, v Tvém srdci, kdykoliv Ti bude nejhůř, zase se tu objevím a budu jen a jen Tvůj. Vždyť Ty mne dobře znáš,jen si asi nevzpomínáš, kdo jsem. A tu břitvu, tak ostře nabroušenou, kterou Jsi chtěla použít na cestu do pekel, raději zahoď!“ „Bejby,já vím, že život není jenom hezký rým, ale špinavost a zmar, jež se tváří jako nejvzácnější dar, a pak padáš, padáš, na dno zvrhlosti a utrpení! Ty to nesmíš nikdy, nikdy vzdát, té ubohosti v Sobě dovol nevyhrát! Lásko! Já Tě budu mít vždycky rád, jen musíš žít …!“ S těmi slovy odešel, ptáš se sama Sebe, kdo to byl? Kdo o Tebe tak stál? Snad Anděl, z nebes sestoupil, možná to byl sám Král, Který si jen za svou poddanou na kratochvíli zaskočil. Možná to byl Tvůj vysněný Princ, z bájí a pohádek, možná proto teď spěchal na Hrádek …. Svět se teď trochu jiný zdá, ani ta břitva v nočním stolku už není zlá, víš,že Ho možná nikdy více nespatříš, ale tu noc, kdy s Tebou byl, Ti všechny plány na odchod do Nicoty překazil a pomohl Tvé unavené duši …. …. překonat HRANICI ZOUFALSTVÍ ….
DeGra
08. 12. 1999
Dát tip
kačka - hledal jsem v tom podobně... Daimone - famózní styl... A i když mi to nebylo věnováno :), tak (jak jinak)... *

Naja
18. 11. 1999
Dát tip
Tohle dlko ve mne zanechalo opravdu jakejs rozporuplnej pocit.
Jinak souhlasim s nazorem Brizy, ze ten borec byl vazne prase. Pozvedl ji do nebes jen aby ji mohl pustit zase volnym padem dolu .... Tva basnicka konci v te chvili, kdy ji pousti a ona je stale v nebesich. A potom volnej pad. A ona se ocitne jeste hloub nez byla pred tim.
Ano hranice zoufalstvi byla opravdu prekrocena, ale na jak dlouho ???

Bibša
17. 11. 1999
Dát tip
Na poprvé? Zdálo se mi to jako pohádka věřících.
Na podruhé? Kýč, to už tu tolikrát bylo ...
Na potřetí ... stále ještě i po třetí šel mráz po zádech ... proč? Je v tom něco, co mi opravdu nikdy nedovolí překročit hranici zoufalství, nevěřím v toho prince, stejně v nočním stolku místo břitvy budu mám jeho fotku. Zachraňuješ životy, Daimone.

kačka
16. 11. 1999
Dát tip
Nádherné. Pojala jsem to u výkladu "po svém". On jí pomohl překonat tu hranici zoufalství a je pro ni Králem, kterého vyhlíží s nadějí v srdci, kterou On nezklame, protože je jejím Bohem, přestože musel odejít, žije v ní. Ona MÁ a drží Jeho slovo ve svém srdci. Král ho nemůže lehkovážně vracet ani měnit. Plní sliby, pečetí prstenem, jeho korunou je Láska, byť ji měl předtím z trní... děkuji, moc.. to láska nás zachraňuje na hranici zoufalství, ze zkázy vykupuje život.. nikdy neopustí a nikdy se nás nezřekne; ..a navíc nikdy nebyla prodejná... potkala ho jako "chudáka" a on z ní učinil královnu svého srdce navěky...je to píseň vítězství života nad temnotou. Ti, které milujeme jsou skuteční. Za sebe se vztahuji k tomu, který odešel proto, aby za ni sám zemřel, nyní živý, život dává..

slavek
16. 11. 1999
Dát tip
nádherné

Bříza
15. 11. 1999
Dát tip
za pár obličejů a několik frází ušetřil peníze ?
byl ještě větší prase, než ti druzí ... vzbudil naději na život, pravou lásku, pak stejně odešel. Příště dotyčná neuvěří tomu, kdo to bude myslet upřímně.
život není jen špinavost a zmar- může být to, co z něho dělají lidé ...

Kate
15. 11. 1999
Dát tip
nemyslim si, že to nebylo prase,vzbudil v ní chut žít,dal naději a to není málo, to že odešel neznamená, že byl stejný jako ostatní Břízo,.
Ale souhlasím s tím, že lidé si sami ten život dělají takový, jaký je teď.
Tvoje báseň je opravdu kouzelná, sice jsem nikdy nezažila to, o čem ve své básni píšeš,ale jednou jsem byla i já na hranici zoufalství, sice jsem neměla břitvu v šuplíku, ale pět pater pod sebou, ale díky té naději, díky tomu, že přišlo podle Břízi "prase", jsem tady naživu, jsem tu s váma a můžu vám zasílam svoje básně.

Bříza
15. 11. 1999
Dát tip
Tak promiň - třeba máš pravdu Ty ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru