Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neviditelný

13. 05. 2009
1
14
868
Autor
Adrabus

Někdy se stane, že si člověk během svého života sáhne na dno. Svou situaci pak řeší dle toho, co si myslí,a co je podle něj správné udělat. Co když ale neudělá to, co je správné?!?

     Byl unavený…byl unavený a to nejen ze školy, ale i z rodičů…

Jen co přišel domů, už ho nabádali, aby si uklidil, udělal si věci do školy, udělal tohleto a tamhleto, že už přeci není malý kluk, že už by se měl chovat jako inteligentní mladý muž, a ne jako puberťák…!!!
Kecy, kecy, kecy!!! Nálada mu klesla na bod mrazu. Ale on přesně věděl, co mu ji alespoň trošku zvedne.
Nebyl si tím úplně jistý, ale předtím to tak fungovalo…
    Popadl bundu a zmizel těm takzvaným rodičům, kteří stejně usnuli- což je naprosto běžné a normální, ven.
Mohl si v klidu popřemýšlet, neboť nohy moc dobře věděly, kam ho mají donést. Žádné výčitky si už nepřipouštěl.

Co to sakra se všema je??!! To se všichni zbláznili??!! Ale já vám všem ještě ukážu, sakra!!!
Vzedmula se v něm taková vlna vzteku, že bez myšlení shodil popelnice stojící na chodníku. No a co!?!
A najednou stál na místě, na kterém chtěl stát, nebo ne?? Ten, jehož právě teď potřeboval, se na něj podíval
s velkým zájmem.
,,Nazdar, neříkej, že jdeš za mnou?!“ Ušklíbl se.
,,Haha, naval to, nemám náladu a ani čas!“
,,Pán má blbou náladu, tak mu ji zvedneme..“
      To, co se tam odehrálo, hned zase vypustil z hlavy.

 
      Byl unavený…byl unavený a to nejen ze školy, z rodičů, ale i ze života…

Cestou domů mu hlavou vířily myšlenky a věci, které by chtěl změnit. Kdyby jen všichni věděli…
Chtěl dělat to, co ho bavilo a ne to, co vyžaduje společnost. Tak povrchní!! Vyžaduje určité vzdělání, které by zajistilo peníze, peníze a zase jen peníze. Všechno je jen o barevných papírkách, které vládnou světem.

Jednou nás zahubí, pomyslel si. A co láska? Není i ta nakonec povrchní?!
Cítil, že mu něco chybí, schází…
      S povzdechnutím třískl domovními dveřmi a bez zaváhání zamířil do svého pokoje. Bylo mu špatně a klepal se. Doufal, že mu pomůže to, co nade vše miloval. Hudba. Hudba upřímná, která má stejné názory
jako on a rozumí mu. Začal se prohrabovat cédéčkama, ale jak se mu třásly ruce, tak mu popadaly na zem.
Avšak svou milovanou placku našel. Jeho duše po ní tolik toužila…
     Jakmile si ji pustil, hned si vzpomněl na jejich koncert. Byli tady poprvé a on je viděl. Na živo! Lístek nebyl zrovna nejlevnější, ale vidět tuhle kapelu bylo něco. Poprvé v životě se cítil tak nějak divně..
…snad šťastně?? Když si na to vzpomene…
,,Koukej to ztlumit! Copak jsi hluchej, nebo co?! Takovou hrůzu musíš poslouchat! Kdyby si se raději učil!!!“ Do pokoje vtrhla jeho máti, která už byla zase ve svém živlu. Křičela. To dělala často. Zvykl si na to.
Jak dospíval, tak to bylo čím dál horší…
,,Tomu nerozumíš..“ Zahuhlal. Ne proto, že by se jí bál, ale v jeho hlase bylo slyšet utrpení, bolest, nepochopení…
jenže kdo by si všímal jeho hlasu?? A tak se zavřel ve svém útočišti. Volume vrátil na původní místo, přesně tam,
kam chtěl on.
     Udělalo se mu špatně. Sedl si teda jen tak na zem a koukal na zeď. Přímo na ní civěl. Byl mimo…
…poslední myšlenka, která mu proběhla hlavou, byla: ,,Jsem to, co jsem. Tak proč mě nechtěli pochopit???“


14 názorů

Adrabus
02. 06. 2009
Dát tip
Jasne, pochlap me-aspon se mi na rtech objevi usmev...neber to spatne, proste te to pobavi, kdz se nekdo takhle splete:) nemyslela jsem to spatne:_)

Adrabus
02. 06. 2009
Dát tip
ok., nadsazka..jen-ja jsem slecna, takze na konci sloves a! pr. jakos napsalA,..kdybys nechapalA...atp:) diky!!!

Adrabus
02. 06. 2009
Dát tip
Ta veta je tam z toho duvodu, aby si ctenar uvedomil, jak jednoduche je neco vypustit z hlavy, nemyslet na to, byt ho to szira ze vsech stran. Volume je hlasitost, vetsinou je to takove kolecko, popr. cudlik a ta veta vyjadruje, ze jej vratil tam, kde ho mel, jakmile si cd pustil. Spise by me zajimalo, co vyjadruje veta: Psat umis, ale davas tomu desnej chaos- to nedava smysl, snad kdybys napsal: Neco na tvem psani je, lec dej se mi zda chaoticky,ne???:)jinak diky za pripominky z jineho uhlu pohledu!!!:)

JPat
14. 05. 2009
Dát tip
Díky za vysvětlení. Pak tedy ta poslední věta sedí. Já jen přeji hodně zdaru a ostré pero při dalším psaní.

Adrabus
14. 05. 2009
Dát tip
JPat: Právě že dostal. A vzal si toho moc najednou. Všechno, co ,,koupil"!Tzn.:předávkování...tak jsem to myslela...:o)a to, že to tam není jasně napsané, to je záměrné...:)

JPat
14. 05. 2009
Dát tip
Mně je jasné, pro co tam přišel, jen jsem nevěděl, jestli to dostal nebo nedostal, ale zřejmě ne.

Adrabus
14. 05. 2009
Dát tip
To Athena5: Jejda, omlouvám se, překlep..ano, má tam být ZAHUHLAL:) To JPat:vlastně jsem myslela, že věta:,,Pán má blbou náladu, tak mu ji zvedneme.." naznačí, že dostane to, pro co tam přišel...:) děkuju moc za přečtení a poté za zkritizování:))

JPat
14. 05. 2009
Dát tip
Perfektní název povídky, který jsem zcela pochopil při psaní této kritiky. Velice zdařilý popis BOJE dvou generací dovedený až k extrému. Mládí (pohrdá všemi hodnotami, neuznává autoritu, navíc narkoman) proti Rodičům (sobečtí jedinci, kteří chtějí pro sebe urvat co nejvíce volného času na úkor výchovy dětí). Přesně taková je konzumní společnost. Duševno postav už zhodnotila Athena5. Mně jen nesedí poslední věta. Pokud hrdina nesehnal zboží a prožíval absťák, bude nadávat na sebe. Pokud ovšem zboží sehnal, tak ta věta je výstižná.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru