Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Boží trest

14. 05. 2009
3
39
907
Autor
NO*name
Já,od dětství věřící,
se k tobě obracím,
a v modlitbách mých pokorných
jméno tvé velebím.

Pak sním a sním
a opět sním ten sen,
kde v mukách velkých umírám,
ten kde jsem zavražděn.

Tak vracím se k mým modlitbám,
k agonii v kleče,
a žádám tě můj pane,
o anděly a meče.

Pak sním a sním
a opět sním ten sen,
kde v mukách velkých umírám,
ten kde jsem zavražděn.

Pak k tobě zas se obracím
a bičuji se pro tebe.
A snažebně tě prosím,
že se mi nechce do nebe.

Pak sním a sním
a opět umírám
a čekám stále anděly,
však jenom svůj kříž mám.

Celý život jsem ti zasvětil,
dal jsem ti vše-a co ty..?
Tak ses mi bože odvděčil,
jsem se teď na kříži přibitý.

Tvůj J.C.

39 názorů

NO*name
07. 10. 2009
Dát tip
sry,nevim,proc se to poslalo znovu... No...souhlasim treba s nepokrades nebo nezabijes...ale nesesmilnis,Nebudeš mít jiné bohy mimo mne,Nevezmes meno bozi nadarmo atd... Me vadi cela ta podstata...nevncuju nikom svuj nazor a nerikam,ze je 100% spravnej...ale ridit se regulemi a pravidly pro velke nic se mi opravdu nechce...

NO*name
07. 10. 2009
Dát tip
tady ale záleží na tom o jaká pravidla de...pokud budu řídit auto,tak jsou pravidla logická a hodlám je respektovat...společenská pravidla a všechna podobná též...ale přece nebudu omezovat svůj život,pokud nemusím...a pokud z toho nebudu mít prospěch...

NO*name
07. 10. 2009
Dát tip
tady ale záleží na tom o jaká pravidla de...pokud budu řídit auto,tak jsou pravidla logická a hodlám je respektovat...společenská pravidla a všechna podobná též...ale přece nebudu omezovat svůj život,pokud nemusím...a pokud z toho nebudu mít prospěch...

NO*name
06. 10. 2009
Dát tip
a život zasvěcený víře má nějaký význam..? Co z toho,že 60 let zasvětím klečení u obrázku panenky Marie..? Celej život se řídit pravidly a celý život žít v oddanosti někomu,kdo třeba vůbec není...a nakonec zemřít v agonii na nemocničním lůžku...ano...to je opravdu smyslný život...a není lepší poznávat krásy života..? V té nicotě a prázdnotě skončíme pravděpodobně oba...tak nač si kazit život regulemi...

NO*name
06. 10. 2009
Dát tip
uznávám,že toto dílo není zdařené...ale o to mě u tohoto díla nešlo...co se poezie týče,když píši poezii,tak převážně lyrickou...toto bylo pouze pokus o vyjádření mého pohrdání bohem z důvodů již vyslovených... jinak co se týče mého věku,opravdu jste se nemýlil neboť mi je jen 15 let...ale i tak si myslím,že můj názor na danou věc není zas až tak zvrácený... Podle mě celé křesťanství mohlo vzniknout tak trochu "pro jiný účel" nebo chcete-li s jiným záměrem...Římský císař Gaius Iulius Caesar Octavianus jak známo bojoval za upevnění mravů a správného chování v římské shnilé společnosti...a já si myslím,a nemusel to být přímo Augustus,že někdo s podobnými úmysly začal "vytvářet" něco na způsob křesťanství...jen považte...v této době to byl ten nejlepší nástroj,jaký se dal zvolit...a co si budeme nalhávat,taky zabral... A proto jsem na toto chtěl,ač nedokonale,poukázat...Že existují lidé,kteří mrhají svými životy a přitom je za to nic nemusí čekat...a to mě mrzí...

Miroslawek
06. 10. 2009
Dát tip
Lidé jsou si rovni v tom své názory vyslovovat a být slyšeni na místech k tomu určených. Ale hodnota jejich soudů, ta se holenku poměřuje jinak. Záleží na tom, jak jsou ony názory podloženy argumenty, fakty, úvahou či myšlenkou. Na základě toho se dá zvážit tvůj názor na teorii strun, na kocoura botách i na Boha. Otázku Boží existence, smyslu všehomíra i svého života řeší asi každý, jen trochu přemýšlivý člověk. Dříve nebo později. Výsledek je důležitý hlavně pro něj, neb jemu je třeba dobrat se nějaké odpovědi. Nebo se alespoň pokusit. Povaha tebou převedených argumentů je mírně řešeno naivní a svědčí o tom, že jsi o celé věci ještě příliš nepřemýšlel a nebo taková věc není ve tvých možnostech. Nemám-li tě pokládat za blbce, musím připustit onu druhou možnost. Tedy, že ti nechybí inteligence, nýbrž životní zkušenost, vyspělost. A pak se otázka věku přímo nabízí. Abys rozuměl, mně je jedno věříš-li, nevěříš, případně je ti Bůh lhostejný nebo se třeba neumíš rozhodnout. Co se tohoto tématu týče, nemám žádný důvod tě přesvědčovat o své pravdě. Jen říkám, že tvé argumenty nejsou logicky udržitelné, ba jsou hloupé. Ovšem ani o nich se nechci přít, a proto ti je s vědeckou důkladností nevyvracím, i když by to vlastně bylo docela snadné. Mé komentáře i zájem směřují a vždy směřovaly k textu jako k útvaru literárnímu. A tam říkám, že to cos napsal není poezie, ale sračka. To je, oč tu běží. S prostým ateismem si běž evangelizovat na christnet.cz, tam tě uvítají s otevřenou náručí, zdejší diskuse pod texty jsou (alespoň primárně) určeny něčemu jinému.

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
jo...zaseklá myš s enterem,to mě dycky dokáže rozbrečet...

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
i kdyby mi bylo 15,neznamená to,že nemůžu zaujmout názor,který by byl považován za rovný s tvým...možná chodím zatím jen na gymnázium,ale to neznamená,že můj názor na určitou věc,ať už jestli je kocour v botách pěkná pohádka nebo jestli je teorie strun pravdivá,je rovný tomu tvému...

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
to vůbec není vtipné, to je smutné

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
Protože na něm ve vztahu k hodnocení projevům tvého intelektu v určitých, například těchto otázkách záleží.

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
ach jak vtipné...

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
proč ti záleží na věku..?

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
Ano, to už jsi říkal, zasekl se ti spolu s myšlením i Enter?

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
konecne rozumny slova...prostě je to můj názor...a dosmrti mě nikdo nepřesvědčí,že náš svět,osud,umírání a rození je řízeno boží silou...gravitační konstanta pro mne navždy zůstane fyzikální veličinou a ne silou boží,voda pro mě vždy bude H2O a ne dar boží a Vesmír bude pro mne až do smrti místem s vesmírnými tělesy,které mají svě fyzikální zákony...a ještě poslední "detail"...Podívej se na pár dílů SG...vím,že to je trochu infantilní,ale tam bozi jsou bráni jako lidé s pouze vyššími vědomostmi...kdyz prijdete do Afriky a řeknete,že jste bůh ohně a vytáhnete sirky,tak vás budou obdivovat...jen proto,že dokážete vyvolat oheň...a přitom je to pouze směs síry na dřívku...

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
NO*name: když už jsem na rozdíl od minule, kdy ses tvářil hovořit směrem ke mně, dostal avízo, musím ti prozradit, že si z tebe petr.ix dělá legraci. A nebo někdo ze mne, protože tohle už začíná vypadat jako umělý konstrukt. Ještě se pro jistotu zeptám, kolik je ti let? 15?

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
konecne rozumny slova...prostě je to můj názor...a dosmrti mě nikdo nepřesvědčí,že náš svět,osud,umírání a rození je řízeno boží silou...gravitační konstanta pro mne navždy zůstane fyzikální veličinou a ne silou boží,voda pro mě vždy bude H2O a ne dar boží a Vesmír bude pro mne až do smrti místem s vesmírnými tělesy,které mají svě fyzikální zákony...a ještě poslední "detail"...Podívej se na pár dílů SG...vím,že to je trochu infantilní,ale tam bozi jsou bráni jako lidé s pouze vyššími vědomostmi...kdyz prijdete do Afriky a řeknete,že jste bůh ohně a vytáhnete sirky,tak vás budou obdivovat...jen proto,že dokážete vyvolat oheň...a přitom je to pouze směs síry na dřívku...

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
A copak tě uráží, rozmilý jinochu? Nejsem si vědom, že bych se vyjadřoval nevěcně. Jen konstatuji, co je z předvedeného zřejmé. Žádnou teologickou debatu jsem nevyvolával, to musíš mít vlčí mhu. Ad zatřetí - ne. A pro inspiraci http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking#Religious_views

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
Zaprvé si nech ty urážky...Za druhé nechápu,proč jsi tuto teologickou debatu vyvolával,když tě nezajímá...A zatřetí...Neříká náhodou křesťanství,že bůh je ve všem a vše řídí..? A neříká nám studium fyziky,chemie a matematiky,že tomu tak není..?

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
Zaprvé si nech ty urážky...Za druhé nechápu,proč jsi tuto teologickou debatu vyvolával,když tě nezajímá...A zatřetí...Neříká náhodou křesťanství,že bůh je ve všem a vše řídí..? A neříká nám studium fyziky,chemie a matematiky,že tomu tak není..?

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
Já nemůžu věřit v nic. Ó kéž bych mohl. Jakékoliv vědecké poznatky nejsou s případnou existencí boží v nijakém rozporu. Věda jen odhaluje a popisuje, jak se věci dějí, neodpovídá na skutečnou, dětsky prostou otázku: proč? Každopádně mě tahle teologická diskuze nezajímá, už jen proto, nakolik jsou tvé argumenty primitivní a nezralé. Vyjadřoval jsem se k literárnímu dílu, resp. značně nezdařilému pokusu o něj. Nejen matematika, fyzika a chemie mají své zákonitosti. I jazyk. A ty neumíš ani sčítat.

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
Jasne ale tady de o naprostej blábol...Já zase věřím ve fyziku a vědu...a moje vědomosti,byť nemusí být nijak závratné, jasně vyvrací existenci něčeho,co by vše řídilo...to si opravdu myslíte,že si bůh uplácal kuličku,z hélia splácal sluníčko dostatečně velké,aby na té první kuličce udrželo teplotu a pak tu kuličku cvrnkl přesně tak,že obíhá po elipse kolem toho sluníčka..? A řekl si,že se mu to líbí,tak udělal človíčka,který měl naprosto užasně vytvarovanej desing.? Tomu přece nemůžte věřit...Zákony fyziky a chemie...ty řídí svět...a ne boží ruka...a to že jste agnostik...tady jde o jednoduchou logiku a o základy vědění...

Miroslawek
05. 10. 2009
Dát tip
Výborně, a jak k tomu všemu takový agnostik jako já vlastně přišel, prosím pěkně? Bože, Bože, do čehos to duši dal?;D

NO*name
05. 10. 2009
Dát tip
Miroslawek: já to vidím podobně...ale to poznáš sám...jak říkám...jen si protrp život klečením se sepjatýma rukama u kříže...já prožiju život se všemi krásami co nabízí...a věř mi...já na tom budu líp...a řekni mi jedno...když bůh mou babičku nechal umřít na nádor,ačkoliv byla věřící...bylo to správně..?Zatím co jsem psal tuto zprávu umřelo na hlad,malárii a další nemoci v africe několik malých dětí...a já se ptám...Je bůh tak strašně úžasnej,když toto dopouští..?Já se s ním potkat,tak bych mu za toto vlepil...a pokud ty ne,tak ani nejsi člověk ale zrůda jako ten v koho věříš...

Miroslawek
04. 10. 2009
Dát tip
NO*name: vidím, že nejen ve verších mluviš z cesty, ale za to stále...

NO*name
03. 10. 2009
Dát tip
na hoře ty pobožný střevo...jen si věř svý falešný modle...zasvěť život nepravé víře...já si užiju celej svůj život a pak oba společně vkročíme do prázdna a temnoty...jedinej ty si budeš moct nadávat,že jsi věřil fiktivní síle,která ti je v této situaci na 2 věci...

Miroslawek
03. 10. 2009
Dát tip
NO*name: básnička? Kde?

NO*name
03. 10. 2009
Dát tip
Tato básnička měla poukázat na to, že existují lidé,kteří zasvětí bohu život a ten s něma zamete jak se smetím...Bůh není...A pokud je, tak je to strašná svině...

Miroslawek
15. 05. 2009
Dát tip
Doporučuji Bridelovo Co bůh? Člověk?, abys pocítil tu barokní sílu a trochu se za tuhle chatrnost přes propast staletí zastyděl.

Věřící nevěří, že za čárkou se patří mezera?

Labud
14. 05. 2009
Dát tip
Mám rád náboženská přirovnání nebo metafory, ale toto je na mne moc...

Petr Scream
14. 05. 2009
Dát tip
Osobně se mi to libí...náboženství atd mě sice nějak special nebere a když pominu fakt že snad vše co jsem doposavaď viděl o "J.C" nasvědčuje tomu že to udělal pro lidi a chtěl to udělat na místo snění pro zachranu vlastního života tak se jedna o originalní dílo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru