Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krásná tvář

22. 05. 2009
0
12
1149
Autor
Astallan EiE

Když poprvé jsem spatřil tvou tvář,

vzbudil se ve mě ohromný žas.

Znenadání se ve mě ocitl lásky žhář.

Umřu dříve než obdivovat tě budu zas.

.

Představil jsem si louku barevnou,

kde právě rozkvétají nejhezčí květiny.

Kdy ústa tě proměňují v úsměvnou.

Kdy rozzáříš ty nejchudší krajiny.

 


12 názorů

Miroslawek
25. 05. 2009
Dát tip
"žas" je jako od Vrchlického... ale ten zbytek ne ;o) hana Kupčíková: prosím tě, nešiř bludy mezi mládeží

Vázaný verš je pro začátečníka těžký,nemá-li to být dětská říkanka.Zkus verš smíšený,kde můžeš různě střídat verše,které se nerýmují s rýmovanými.Já jím hodně píšu,přečti si třeba moji poslední báseň Flotila.Volný verš je pro začátečníka taky těžký.Musí být totiž rytmický,tak se liší od prózy.Začátečník neumí ten rytmický verš vytvořit a sklouzává k próze.To bych Ti tak asi poradila.Čti na Písmáku,co se Ti líbí a pak o básni přemýšlej, proč se Ti líbila.Všimni si,jaké má rýmy,jaká vyjádření.Jazyk poezie by měl být nápaditý,aby vyjadřoval ryze konkrétní skutečnost.Jazyk, kterým se běžně mluví, je pro poezii příliš obecný a nekonkrétní.

Nevim co mě měli naučit, nebo co sem se naučil já. ??

Norsko
23. 05. 2009
Dát tip
kde tě to naučili ? Nebo to ty sám ?

Rajmund
22. 05. 2009
Dát tip
Mám pocit, že jsi do záležitosti veršů skočil rovnýma nohama. Někdy je lepší se napřed trochu porozhlédnout po okolním světě. Pilování asi hned tak nepomůže, ledaže by se jednalo o hrot nějaké zbraně, kterou bych měl nablízku, abych mohl rychle ukončit svoje trápení.

Třeba tebe?

Díky strašně moc..

sepiolite
22. 05. 2009
Dát tip
typický téma, vázaný je těžký..ale pro začátek..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru