Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Něco jako F.M.Dostojevskij

26. 05. 2009
17
18
1787
Autor
StvN

Ani po pětistech stranách v Dostojevského románech nevím, kdo je kdo. Snažil jsem se přijít na to, čím to je způsobeno.


Vezměme trojúhelník A miluje B, B miluje C a C miluje A.

Přidejme jména:

Adam miluje Boženku
Boženka miluje Cyrila
Cyril miluje Adama.

Přidejme druhá jména:

Adam Václavovič miluje Boženku Tomášovnu
Boženka Tomášovna miluje Cyrila Petroviče
Cyril Petrovič miluje Adama Václavoviče

Přidejme třetí jména:

Adam Václavovič Novák miluje Boženku Tomášovnu Procházkovou
Boženka Tomášovna Procházková miluje Cyrila Petroviče Černého
Cyril Petrovič Černý miluje Adama Václavoviče Nováka

Přidejme sourozence:

Petr Václavovič Novák a Andulka Václavovna Nováková sourozenci Adama Václavoviče Nováka
Maruška Tomášovna Procházková sestra Boženky Tomášovny
Tomáš Petrovič Černý bratr Cyrila Petroviče

Nebudeme to dále komplikovat jmény rodičů a jejich sourozenců, i když bychom nakrásně mohli.

Kniha první, odhadovaný počet stran 150:

Andulka Václavovna zaslechla rozhovor Boženky Tomášovny a její sestry Marušky, v němž se Boženka sestře svěřovala, že hyne touhou být představena Cyrilu Petroviči, kterého potkala náhodou na večírku u Novákových, avšak Adam Václavovič ji z neznámého důvodu Cyrilu Petroviči zapomněl představit. Protože Boženka Tomášovna ví, že se Maruška schází s Tomášem Petrovičem, mohla by pozvat jejich dvě rodiny na společný oběd. Andulce samozřejmě došlo, proč Adam Boženku Cyrilovi nepředstavil, proto si s ním domluví schůzku. Adam zpočátku odolává výslechu své sestry, avšak později přece nevydrží skrývat to, co sám chce vykřičet do celého světa a svěří se Andulce, že již několik měsíců je zamilován do Boženky Tomášovny a chce si ji vzít. Se sestrou vymyslí plán, že se o Cyrila bude na oko zajímat sama Andulka Václavovna a Boženku Tomášovnu se budou snažit držet od Cyrila co nejdál. Zároveň Andulka Václavovna požádá bratra Petra Václavoviče, aby promluvil se svým spolužákem Tomášem Petrovičem, jestli by nemohl zařídit společný oběd rodiny Novákových se sestrami Procházkovými, kde by se jistě našla příležitost pro Adama Václavoviče, aby si o samotě promluvil s Boženkou Tomášovnou.

Kniha druhá, odhadovaný počet stran 150:

Druhá kniha řeší vesměs nedorozumění mezi Cyrilem Petrovičem a Boženkou Tomášovnou (ano, ti dva se konečně setkali), které nastalo během jednoho předlouhého rozhovoru, jehož tématem byl Adam Václavovič, respektive celá jeho rodina Boženkou nepřímo označována za intrikáře, zatímco Cyrilem chválena pro upřímnost a takt. Rozhovor se nesl v duchu marnivého pošťuchování, které si Boženka vysvětlila jako námluvy, zatímco Cyril jako urážku svých citů, neboť on se rodiny Novákových zastával zejména proto, že miloval Adama.

Kniha třetí, odhadovaný počet stran 200:

Petr Václavovič umírá tragickou smrtí v souboji, který podstoupil s Cyrilem Petrovičem. V tomto souboji oba dva hájili čest Adama Václavoviče, avšak Petr z lásky bratrské, zatímco Cyril z lásky milenecké. Stalo se totiž toto: Cyril neudržel během jedné návštěvy Novákových své city na uzdě a políbil Adamovi ruku, přičemž to vše viděl Petr Václavovič a vyzval Cyrila Petroviče na souboj, v němž padl. Cyril zničen zabitím bratra svého milence a zároveň studem z odhalení odjíždí do západní Evropy. Boženka Tomášovna odchází do kláštera, neboť je svou láskou k homosexuálnímu Cyrilovi zdrcena, útěchu hledá samozřejmě u Boha. Adam Václavovič tedy požádá o ruku Marušku Tomášovnu, která mu svou ruku přislíbí, protože se Tomáš Petrovič z odhalení bratrovy homosexuality zbláznil.




18 názorů

Kelis
18. 01. 2010
Dát tip
nezaškrtnul jsem tip. Tak ještě jednou

Kelis
18. 01. 2010
Dát tip
velmi pěkné a výstižné *t*

~jana~
29. 06. 2009
Dát tip
:)

jejdavilda
29. 05. 2009
Dát tip
taky jsem jednou čučel na telenovelu a tam si to asi vzali za vzor*

Winter
27. 05. 2009
Dát tip
Ha prokoukl jsem tě: v textu máš slovo Bůh jen jednou a slovo víra ani jednou! Ale budiž ti odpuštěno, české sekularizované prostředí není pro ruskou duši žijící z víry stavěné .)

No a neni to kouzelný?

katugiro
26. 05. 2009
Dát tip
geniální :))) *

reka
26. 05. 2009
Dát tip
Jo, sorry, ted to vidim, ze je to neni Dostojevskij, jen neco jako Dostojevskij.

reka
26. 05. 2009
Dát tip
Cyril miluje Adama? Co je to za Dostojevskeho?

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
to je bomba :-)))

America
26. 05. 2009
Dát tip
Začni Zločinem a Trestem. K Pochopení se člověk musí dopracovat:)

Agibail
26. 05. 2009
Dát tip
:-))

Janina6
26. 05. 2009
Dát tip
:-) To by se dalo krásně zfilmovat... a vysílalo by se to na Nově jako 120dílný seriál...

Ještěže Dostojevskij nebyl Španěl. To by bylo nohem horší...

Vaud
26. 05. 2009
Dát tip
skvely *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru