Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padající hvězda

27. 05. 2009
10
18
1649
Autor
25veronika3

Jsi jako hvězda, co mi z nebe spadla..

 

 ,,Podívej!‘‘

 ,,Ano, vidím ji, je krásná..‘‘

 ,,Ne, není krásná,‘‘zakroutila dívka blonďatou hlavou a povzdechla si. ,,Je dokonalá.‘‘

Nebe bylo plné hvězd. Třpytily se a zářily. Byly tak volné a krásné. Rozprostřené po celém nebi.

 ,,Přála by sis být jako ony?‘‘zašeptal jí.

Objal ji zezadu kolem pasu a položil si bradu na její rameno.

 ,,Myslíš, že tam nahoře opravdu někdo je?‘‘

 ,,Jestli tomu věříš, pak ano,‘‘usmál se. ,,Ale dovolil jsem ti jen chvilinku, Mary, víš že máš ležet.‘‘sundal si kabát, zachumlal ji do něj a přitiskl k sobě.

 ,,Ještě chvíli, prosím,‘‘zamumlala se zrakem upřeným ke hvězdám.

Opřel se a přivinul ji k sobě tak, aby ji nebylo chladno. Opřela se mu temenem o prsa a povzdechla si.

 ,,Je ti zima?‘‘

 ,,Ne, jen..to ti tak jde.‘‘

 

**

 

 ,,Celá se třeseš, Mary, ten zábal potřebuješ,‘‘

 ,,Nic mi není!‘‘bránila se. ,,Dnes má být jedna z nejjasnějších nocí, prosím, chci se podívat.‘‘snažila se mu vykroutit a vyhlédnout z okna ven.

 ,,Neuteče ti to, musíš si lehnout.‘‘

 ,,Ale já jsem v pořádku.‘‘

 ,,Vždyť se na sebe podívej..‘‘

 ,,Ještě chvíli.‘‘zaprosila.

 

**

 

 ,,Mary..Mary? Mary!‘‘

Běhal po celém domě a hledal dívku, kterou jen na pár minut zanechal samotnou. Jen aby skočil pro čaj. Vrátí se a ona je pryč. Srdce mu bušilo v hrudi a strach s ním cloumal.

Pak ji uviděl. Stála bosá, v dlouhé noční košili, která vlála v mrazivém větru a pozorovala zářící noční nebe. Dnes byl úplněk a nebe bylo zářivě jasné.

Stála tam, každou chvíli s ní zacloumala zima, každou chvíli se zatřásla, ale ani trochu ji to nevadilo. Zima ale neměla na její výraz vůbec žádný vliv. Fascinovaně hleděla do kukátka dalekohledu a každou chvíli pootevřela rty v údivu. Přešlapovala bosýma nohama po ledové dlažbě.

Rychle vyrazil k ní. Přehodil přes ní deku a ani trochu si nevšímal jejích protestů.

 ,,Už to bude, budeme doma,‘‘šeptal, zatímco ji odnášel dovnitř.

 

**

 

O pár dní později dívka zkolabovala. V nemocnici konstatovali těžký zápal plic a její organismus byl příliš zesláblý na to, aby nemoc zvládl.

Zemřela. Zemřela mu, protože milovala hvězdy. Toužila být jednou z nich. Svobodná. Krásná. Zářící.

 

**

 

Klečel na verandě. Obličej měl v dlaních a mezerami mezi prsty protékaly slzy.

 ,,Proč ona?‘‘zašeptal. Nebyl nikdo, kdo by mu odpověděl.

 ,,Proč zrovna ona? Proč jsi to dopustil? Čím jsem se provinil?‘‘

Zvedl hlavu a vzhlédl k nebi. Dnes bylo opět plné hvězd. Nenáviděl ty hvězdy, skoro tak moc jako sebe.

A právě teď. Když žal zachvátil jeho život, když i ten nejjasnější den byl černý, když jeho maják zhasnul, podivil se. Právě padala hvězda. Pozoroval ji, jak letmo přelétla přes nebe a zmizela. Právě tak jako Mary. Ona byla jeho padající hvězdou. Přelétla přes jeho nebe a než se nadál, byla pryč.

Zůstal na nebi viset očima. V údivu na něj hleděl, ani nemrkl. Tolik mu připomínalo jeho Mary.

Čekal na další padající hvězdu.

 


18 názorů

Bíša
01. 12. 2009
Dát tip
Pohled ve dvojici na hvězdy, je fascinující...

akakipi
29. 11. 2009
Dát tip
Co má většina lidí proti ,,čučení na hvězdy ve dvacátém prvním století"? Vždyť hvězdy jsou překrásné... Nejdřív jsem si myslela, že se jedná o lidi, kteří spolu chodí. Ale od té druhé části mi to připadá spíš jako milující otec a malá dcerka... Ale máš to moc pěkné! Tip

Ty dialogy mi nezní, zdají se mi moc vykonstruované. Líbí se mi ale příběh a má to hezkou atmosféru, když si to člověk představí:).

Krásne... jednoducho nádherne romantické a dojímavé... Tip.

25veronika3
02. 06. 2009
Dát tip
Uff..tak to jsem ráda, děkuju:)

Janina6
02. 06. 2009
Dát tip
Řekla bych, žes to příjemně proškrtala. Líp se to čte a přitom se z celkového dojmu nic neztratilo. Příjemně jsi mě překvapila (ne každý je ochotný "sáhnout" na hotové dílko a dělat opravy). Fandím ti o to víc :-)*

25veronika3
02. 06. 2009
Dát tip
Jo já vím, taky mě došlo že to není moc k pochopení a omlouvám se. Nu, nyní zkusím druhý pokus:) Snad se to povede.

Janina6
02. 06. 2009
Dát tip
Jasně, píšu jen, jak to na mě působilo. Můžu být málo chápavá, nebo to může být z textu špatně poznat. To už je na tobě.

25veronika3
02. 06. 2009
Dát tip
V pohodě..je to tvůj názor a já ho beru. A ona už byla nemocná předtím, tímhle se to prostě ještě zhoršilo.

Janina6
01. 06. 2009
Dát tip
Ke slohové stránce: co má vyjadřovat spojení "sotva nehybnými rty"? Třeba "sotva veselý úsměv" znamená, že úsměv má být veselý, ale tenhle není ani trochu. S těmi rty tomu ale nerozumím. Měly snad být nehybné? Jen v prvním odstavci se ti čtyřikrát opakují ramena (kolem ramen, kolem ramen, za ramena, na rameno)... To je fakt hodně. "Osláblý" organismus je podivné slovo. Zesláblý nebo oslabený by mi znělo víc česky. Samotný příběh je plný citu, jen se prostě nedokážu dojmout nad tím, že se někdo k smrti nachladí při pozorování hvězd... promiň.

Já sice nechápu, proč se musí dva lidi pořád osahávat, proč romantika musí být dokonána smrtí, nevím, koho baví ve dvacátém prvním století čučet na hvězdy, ale po slohové stránce je to dobré :-)

25veronika3
28. 05. 2009
Dát tip
Ona se může dávat jen jedna měsíčně?..to je ujetý

kachen
28. 05. 2009
Dát tip
no je to hezoučké...hrozně pěkné...za mě taky tip. ale nemáš těch povídek nějak moc? Povolena je jedna měsíčně do arény...

K_ačenaa
27. 05. 2009
Dát tip
Moc pěkný__

beruška
27. 05. 2009
Dát tip
Moc se mi to líbí. Tenhle příběh se ti fakt povedl....tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru