Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ROMANTIKA - a jej miesto v živote

07. 09. 2001
0
0
1041
Autor
Naso_kritik

k debate v dnešnej básni ROMANTIKA

Ahoyte,

tušil som, že moja na dnes zaradená báseň vzbudí rôzne názory. Stalo sa a som tomu rád. Nechcem sa teraz "pardónovať" za obsah básne, len k reakciám na ňu pridávam svojich pár slov...

 

Báseň nevznikla z môjho osobného deficitu romatizmu. Tí, čo ma bližšie poznajú vedia prečo. Bez potrebnej dávky romantiky by som sa do poetizovania nikdy nepúšťal.

Báseň je skôr reflexiou na uponáhľanosť, kariérovosť, bezvýchodiskovosť atď. v živote dnešnej spoločnosti ako takej, v spoločnosti, kde byť romantickým sa takmer "nenosí"... Pravdaže okrem filmov á la Hollywood, ktoré ako všetci dobre vieme, vyjadrujú skôr túžby Američanov ako tamojšiu realitu.
Netvrdím, že romantika vymizla. Nie-e-e-e... Verím, že aj upratovačka, aj maklér aj prefajčená gymnazistka ba aj pornoherečka môžu byť romanticky naladené.
Len mám dojem, že je jej - tej romantiky - akoby čoraz menej a keď prichádzam do styku s terajšou prudkodospievajúcou a prudkodrzou generáciou (česť výnimkám) - čo sa mi ako novinárovi a človekovi z veľkomesta stáva dosť často - aj sa bojím, že sa stane kategóriou minulosti ...

:-(

 

A čo vaše názory???


britwa
23. 08. 2002
Dát tip
Veru.Akoby tu romantiku chceli ludia potlačiť.Už asi nie je v kurze.Iba suché anromantické rácio.Ale toto všetko je len na vonok.V každom sa ten kus romantiky nájde.A ten kto ju vie dať na javo vyhráva /aspoň u mňa/.A z vlastnej skúsenosti viem,že romantici ani z ďaleka, ba ani zo široka nevymreli:o)Len su vzácny.Je to nádhera,keď takého stretnete.Ale veď...tu je romantikov kopec,tak...???...sa nemusíme báť:o) Naso_kritik, nezúfaj! Papa britwa

Bříza
11. 09. 2001
Dát tip
Je-li romantika náhlé neobvyklé hluboké vnímání věcí "všedních" (jsou-li jaké), pak může vymřít až s lidstvem samým - protože vyplývá z hlubokých duševních potřeb člověka. Mám spíš problém - kam umístit hranici mezi romantikou a kýčem .....

Bezejmenny
11. 09. 2001
Dát tip
Bříza: o to se ani nepokoušej. Žádná taková hranice neexistuje. Jen pozvolné prolínání. ;o))))

Bhati
07. 09. 2001
Dát tip
Myslím, že romantika tu bude vždycky...vždycky. Nezanikne, nespolkne ji žádná černá nebo červí díra. Bude tu pořád, s námi, v nás. Je mi dvacet a cítím, že lidi v mým věku - a mladší- občas na romantiku zapomínají. Spíš ji potlačují. Stala se totiž něčím směšná, nepotřebná. Jakoby to byla zbytečnost. Konkrétně u kluků, mužů se to- zejména v klukovských partách- se "být romantikem" považuje mnohdy až za jakousi slabost, či co...ale...já věřím a taky vidím, že schopnost oživit v sobě romantiku má i člověk, který působí na první, druhý, desátý pohled jako barbar a bezcitný ničema. Romantika neumírá, nemizí, jen ji občas někdo někam zasune, do odlehlé části srdce. A myslím, cítím, že máme tu moc kdykoliv ji oživit... O sobě si myslím, že jsem dost romantická a citlivá...a je mylné domnívat se, že ´večeře+svíčky=romantika. Romantika jde zevnitř, ze Srdce, z Duše...děkuji za možnost vyjádření se k tomuto tématu...

Bhati
07. 09. 2001
Dát tip
Ajajajajaj! Tolikrát slovo "myslím"...:-)))))))))))))))

S
07. 09. 2001
Dát tip
Naso - dokud tu budou plující mraky v podobě zvířat a ptáků, dokud tu bude zlaté a rudé slunce, stříbrná a temná luny zář, hvězdná obloha se lvem, medvědem a lubutí letící vysoko nad hlavou - dokud bude znít bubnování deště na okap, přijdou alespoň jednou za rok vánoce a naděje a nový věk a nový rok - potud tu bude i romantika. Co na tom, že v supermarketu ji nekoupíš, co na tom, že správce sítě Ti ji nenainstaluje na PC. Až přijde zima, jdi se projít večer, za svitu žlutých lamp na betonový chodník plný koberce ledových květin - a potkáš-li na své cestě alespoń jednoho člověka, který si jich taky všimne a usměje se - potom budeš znát i odpověď na svou otázku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru