Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanec

31. 05. 2009
5
20
1050
Autor
Poko

Jak řekl Čapek: Nejkrásnější nejsou věci, ale okamžiky. Zmiňované fotky je možno shlédnout na: http://ohyl.rajce.idnes.cz/Tanec_s_prosteradlem_09/ Za všechny přínosné komenty děkuji.



Její snědý ramena a kolem ty černozelený kopce a nad našima hlavama velký mraky.
Vycházíme, držíme se za ruce, na obzoru bílý slunce a ten druhej a já na něj koukám a myšlenky se mi ztáčej bůh ví kam.
No jasně, pojď s náma.
Co jinýho mám taky říct, a tak poslouchám a koukám na to všecko co nemám, neumim a mít a umět ani nebudu. Nějak se za nima opožďuju, ať se s ním projde, je pěkně, řikám si.
Kouříš? slyšim ho a ta snad ještě moje koketně odpovídá: Cigarety né...
A tak se pomalu zastavuju, nechávám je jít, co jinýho mi taky zbejvá. Koukám střídavě na ty černý mraky, co se těžce valej po nebi a na tu dvojici.
Stojim sám na chodbě, koukám z okna a broukám si: Hmmm, co na to říct a čas je zas najednou nějak moc pomalej a nechce se mu utíkat.
Co ty tu takhle sám, slyšim tu novou, co ji moc neznám, otáčim se a zvu ji k sobě.
Stojíme ve dveřích pokoje, tam hroznej bordel, house music a za oknem tmavý mraky, co vypadaj že brzo vlezou dovnitř.
Ty seš bordelář, to je děs...
Bere do ruky prostěradlo, co leží na koberci, ale já ji už moc nevnímám, zase mě pohlcuje ten tón, co padá někam dolů, kde se mísí s nepříjemnejma a zlejma věcma.
Kácím se na postel, zavírám oči a přímo vidim sýta, ozubený kola a hroty, co se překrývaj a křížej, ale  nezapadaj do sebe .
Ty vole, Drážinka by řekla propady v psýché, napadá mě, uchechtnu se tomu a vidím jak si ta, co ji moc neznám, to prostěradlo omotává okolo sebe jako tógu a za chvíli s ním všelijak a se smíchem mává a do toho ty tóny, co mě svíraj a plněj sílícím neklidem.
Odkudsi z krajin, které neznám a ani nechci, se vynořuje tenká mladičká melodie, která vedle těch starejch a hnusně rezavejch tónů působí neskutečně a já koukám, že ta, co ji moc neznám, s tím prostěradlem tančí po pokoji v tom všem nepořádku. Fascinovaně na ni koukám a současně hledám můj spásnej Nikon.
To pomačkaný prostěradlo, ten krásnej  a v tu chvíli jedinej pravej závoj Májinej se spojuje s hudbou, která už nevyvěrá z mrtvejch těl a šedejch krajin, ale s neuvěřitelnou odvahou, ze který mě celým tělem běží mráz, vykračuje vzhůru a já se pomalu kácím z postele na zem, aby mi z toho zázraku hudby náhodou netekly slzy před tou, co ji moc neznám.
Ale žádný zázraky netrvaj věčně, a tak se do vší té krásy pomalu začíná zapojovat melodie, která  vše navrací zpátky. Něžně, ale nesmlouvavě mě snáší opět mezi milion všednodenních problémů, v jejichž záplavě mi zůstane jen pár fotek prostěradla v rukou té, co ji moc neznám.



20 názorů

skoda tech hrubek... jinak zaujalo, velmi

Poko
03. 06. 2009
Dát tip
chjo to píšu po třetí a neodešle se mi to tvá fotka je skoro helénská, o kráse myslí si, to jsem ich nechtěl, spíš o všednodenních hnusech, zdůraznil jsem že je to prostěradlo né tvůj závoj, možná je ta žena víc nasr- než co jinýho, šedivý dny plný problémů, né vytržený extatický a smysl pro krásy mimo žití, no nic zkusim tyhl ekecy po 4. odeslat... ještě jednou dík za fotku

raja
02. 06. 2009
Dát tip
neaktualizuj stránku a rád tě mít bude:)

raja
02. 06. 2009
Dát tip
není zač poko, já vybrala zrovna tuhle "skorohelénskou" bo byla ze té série snímků jakoby nejslušnější:)) A byla to prostě volná asociace, jen podoba vizuelní. Však jsem psala že ty Tvé, připomínají jen lehce;)

Poko
02. 06. 2009
Dát tip
ne-jsu-scho-pen-vložit-další-od-po-vě-di-můj-komp-mě-ne-má-rá-d-howgh

Poko
02. 06. 2009
Dát tip
Jó, díky za pěknou fotku, Rajo, no tahle je skoro helénská a o kráse, ta má měla bejt o jetejch chvílích a zdůraznil jsem že má v ruce prostěradlo, aby to bylo spíše o šedivejch dnech a delírkách bez konce, o kráse těla jistě ne. No ještě jednou díky.

Poko
02. 06. 2009
Dát tip
Jó, díky za pěknou fotku, Rajo, no tahle je skoro helénská a o kráse, ta má měla bejt o jetejch chvílích a zdůraznil jsem že má v ruce prostěradlo, aby to bylo spíše o šedivejch dnech a delírkách bez konce, o kráse těla jistě ne. No ještě jednou díky.

Poko
02. 06. 2009
Dát tip
Jó, díky za pěknou fotku, Rajo, no tahle je skoro helénská a o kráse, ta má měla bejt o jetejch chvílích a zdůraznil jsem že má v ruce prostěradlo, aby to bylo spíše o šedivejch dnech a delírkách bez konce, o kráse těla jistě ne. No ještě jednou díky.

zas jedna opravdová věc, nijak hřejivá ale hezky důvěrná. A fotky.. ač to nebyl záměr, významů evokujou dost vcelku.. líbí.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
díky za fotku Rajo ač se mi tahle moc líbí tu mou bych oddělil jako nezáměrnou, bez uměleckejch ambicí, měla být spíš o kouzlu okamžiku a snažil jsem se v ní vystříhat jakýkoliv elegance bo vznešenejch pocitů, významů. mělo to bejt spíš o sračkách těžkýho dne a o posmutnělejch časech, co vyjdou do prázdna, nic okázalýho, tohle od tebe je skoro helénský a ta moje spíš soc šdivýho dne i s trochou nenávisti k osudu se kterým nejde nic dělat, v každým případě ještě jednou díky pro tě

raja
01. 06. 2009
Dát tip
Mě ty Tvoje fotky, lehce, jen opravdu lehce, připoměly fotky Narcisovi. Má jednu stylově podobnou sérii, teda trošku odvážnější ale asocioval se mi.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
Díky za zastavení a lakonický kom.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
Díky za zastavení a lakonický kom.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
Ahojky, Ar..., děkuji za zastavení a velmi mně lébé kom.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
děkuji za zastavení a kom,Rajo,moc potěšilo.

Poko
01. 06. 2009
Dát tip
děkuji za zastavení a kom,Rajo,moc potěšilo.

m11
01. 06. 2009
Dát tip
t

raja
31. 05. 2009
Dát tip
pěkně zachycená vzpomínka, fotky 1. a 2. taky fajn*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru