Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlčení v dešti

03. 06. 2009
1
11
496

Mlčení v dešti


Kapky deště bubnují do střešních oken mezonetu,
ty pod těmi okny mlčíš další větu.
Kapky líně po okně stékají,
tvé rty dnes všechna slova utají.

Já sám sebe ptám se,
kam všechna ta slova ztratila se ?
Proč ústa jindy tak výřečná,
jsou dnes k mým prosbám netečná ?

Rád bych k těm rtům zase našel klíč,
ale mám strach, že můj čas je už pryč.
I přesto své snahy nevzdávám
a těm rtů se po sté poddávám.

Noční déšť vytrvale na okno buší,
tvá ústa neřeknou co zřejmě tuší,  
že s každou kapkou co na okno dopadne,
má láska k těm rtům trochu povadne. 

11 názorů

Miroslawek
17. 01. 2010
Dát tip
No jo, ale i v poezii, když nedodržíš syntax, kód nezkompiluješ. Navíc opravdový básník si vymýšlí vlastní jazyk, z C dělá C++, a ten co přijde po něm C#

Pro mě je báseň vyjádřením určitého vnitřního pocitu a způsobem jak tento pocit ze sebe dostat a myslet při tom na nějaká pravidla či pseudopravidla by mě omezovalo. Tím neříkám, že nemáš pravdu a že to není jak ty říkáš v "rytmickém nesouladu". Navíc mým mateřským jazykem je nyní Java a SQL :-)

Miroslawek
05. 06. 2009
Dát tip
Škoda, že jsi nepostoupil alespoň do sedmičky, tam se to probírá. Z nynějších učebnic doporučuji např. Český jazyk. Literatura a komunikace 7. autorů J. a B. Hoffmannových, s. 105-107, kapitolka Metrum, rytmus. Trochej, jamb, daktyl.

Promyň, višel jsem z 6. třídy a tam se žádní Trockeje nebo datle nebraly, výš ?

Promyň, višel jsem z 6. třídy a tam se žádní Trockeje nebo datle nebraly, výš ?

Promyň, višel jsem z 6. třídy a tam se žádní Trockeje nebo datle nebraly, výš ?

Miroslawek
04. 06. 2009
Dát tip
Vidím, že je na tebe příliš intelektuálních víc věcí - třeba posílání avíz ;o) Takže se zeptejme jinak - čím je tenhle verš vázán?

Miroslawek
04. 06. 2009
Dát tip
Vidím, že je na tebe příliš intelektuálních víc věcí - třeba posílání avíz ;o) Takže se zeptejme jinak - čím je tenhle verš vázán?

ROMYNIKA
04. 06. 2009
Dát tip
nádhera/*

Naštěstí vůbec nevím o čem mluvíš ... Je to na mne moc intelektuální :-)

Miroslawek
03. 06. 2009
Dát tip
zdá se mi, že ses snažil vybudovat čistě trochejské řady, což se ti ovšem nezdařilo - např. hned v prvních dvou verších by čtení "BUBnuJÍ do STŘešních" nebo "TY pod TĚmi" vyžadovalo transakcentaci proti duchu a pravidlům českého jazyka. V reálu to vypadá asi takto: (X - přízvučná slabiky, x - nepřízvučná) Kapky deště bubnují do střešních oken mezonetu, Xx Xx Xxx X xx Xx Xxxx = 2x trochej, 2x daktyl, 3x trochej ty pod těmi okny mlčíš další větu x X xx Xx Xx Xx Xx = předrážka, daktyl, 4x trochej a vzniká ti tam jistý rytmický nelad, nesoulad.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru