Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku k bublanině

13. 06. 2009
2
26
1925
Autor
Semipalakva

Toto haiku 5-7-5 - snad jsem se nepřepočítal vypadává trochu z kontextu dalších textů, které jej obalují. Není to jen vulgární paskvil :-/ No alespoň ve změti mých předešlých depresí, zanechá trochu úsměvu na tváři mých čtenářů...

ta bublanina
má milá přítelkyně
se špatně mrdá

26 názorů

clovrdik
21. 08. 2013
Dát tip

...ale dobře se žere

 

a pak záleží na momentálních prioritách :-)


Semipalakva
23. 07. 2009
Dát tip
takže výsledek je tento? ta má milá se mrdá

Vole
18. 07. 2009
Dát tip
este tu bublaninu by som vynechal :D

Paulart
19. 06. 2009
Dát tip
Samozřejmě: "bublanina" (jde-li o metaforku :-)), "přítelkyně" i "špatně", všechno je špatně.

Zvrhlík
19. 06. 2009
Dát tip
O tom, že konstatování dokáže v mysli čtenářově vyvolat obraz není pochyb ani sporu. Jenže haiku nemá primárně žádný obraz vyvolávat, haiku má primárně obrazem být. Má přítelkyně špatně mrdá je tvrzení, nikoliv obraz. Obraz je to co píšeš později: "Muž - s bezradným a ztroskotaným výrazem, s napůl staženým spodním prádlem, v rukou třímajíce zbytky rozm*dané bublaniny - vyčítavě tázavý pohled na slečnu ve dvěřích, právě přijivší domů po dlouhém dni v práci, načapavše svého milého při nevěře s bublaninou, kterou minulý den pracně upekla. Byla totiž její první..." - Na haiku je to ovšem příliš ukecaný obraz. S nadsázkou řečeno tento "zažlutěný" obraz má k haiku blíž než původní pokus. Aspoň z hlediska obrazovosti.

raja
18. 06. 2009
Dát tip
Toz to me nenapadlo...ono vetsinou nezbude...mozna ti to prijde divny ale mi tu bublaninu spis jako jime;-)

Semipalakva
18. 06. 2009
Dát tip
podle mě se dá zmrazit, ostatně jako všechno... zmražené rohlíky jsou po rozmrazení jako čerstvé...

raja
17. 06. 2009
Dát tip
depák, na vzduchu ztvrdne, v troubě zplesniví...si nevybereš:) tejden je moc, jedině že bys měl spešl spaceback a vakuoval...:D

Semipalakva
17. 06. 2009
Dát tip
raja: je tam minulý den - ale řekl bych, že při dodržení jistých skladovacích zásad by i týden vydržela :-D

raja
16. 06. 2009
Dát tip
minulej týden?!! Sakra, ta musela bejt tvrdá... (dostala jsem od autora avi, jen aby VT opět nenabyl jakéhosi dojmu:p)

Semipalakva
16. 06. 2009
Dát tip
Zvrhlík: Asi mám nadměrně rozvinutou představivost, protože po opakovaném přečtení svého haiku ten obraz vidím stále stejně jasně jako na začátku. Muž - s bezradným a ztroskotaným výrazem, s napůl staženým spodním prádlem, v rukou třímajíce zbytky rozm*dané bublaniny - vyčítavě tázavý pohled na slečnu ve dvěřích, právě přijivší domů po dlouhém dni v práci, načapavše svého milého při nevěře s bublaninou, kterou minulý den pracně upekla. Byla totiž její první...

Zvrhlík
16. 06. 2009
Dát tip
Semipalakva: Ani zkrácení tomu nepomůže, protože základem haiku je obraz (viděného, slyšeného apod.), nikoliv konstatování (nespokojenosti se sexuálním životem). Pokud bys chtěl zachovat stejný námět (a s takovým námětem napsat opravdové haiku je velmi těžké, ne-li nemožné), pak musíš skutečnost ukázat, nikoliv tvrdit. Zobrazit, nikoliv o ní mluvit. Haiku je jako fotka ve slovech.

Semipalakva
15. 06. 2009
Dát tip
Zvrhlik - takže po úpravě, kterou na vrhuješ by mi tam zbylo toto: Bublanina - má přítelkyně. Protože milá je z mého pohledu také hodnocení...

Zvrhlík
15. 06. 2009
Dát tip
v haiku nebývá hodnocení - pryč se slovem špatně ta - ukazovací zájméno se mi zdá dost nadbytečné, někdo se tu zřejmě drží 17 slabik jako klíště... druhý a třetí řádek je tvrzení, ne obraz ja by v haiku mělo být haiku to opravdu není a co víc není to ani vtipné, spíš trapné...

raja
14. 06. 2009
Dát tip
forma v pořádku, moment překvapení by byl, přesah taktéž (okamžitá asociace filmu prci prci prcičky, autor vtipně zaměnil americký koláč za ryze českou bublaninu)sezoní slovo je tu také, bublanina- jasně vidím třešně či jahody, takže odkaz na kidai máme. Kireji je ovšem nevyrazné, takže na tip to u mě není i přes zvukomalebnost tvého haiku, snad příště:)

Semipalakva
14. 06. 2009
Dát tip
Je to trojverší na 5-7-5 slabik. Tak snad je to opravdu haiku...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru