Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Orel

18. 06. 2009
1
4
372
Autor
Lorien

Nechci se držet pravidel, které určují úspěch! Pravidla jsou daná, já chci tvořit! Možná jsem barbar, když nedodržuji v této básni stylistiku, avšak přesně to je mým cílem! Důležitá je myšlenka a tu jsem skryla v hádankách.

Vysoké a tvrdé,

Tyčí se v obzoru,

Přístup těžkým se zdá,

Však jen jeden život,

 Nedobytné obry zdolá.

 

Tajemné oči,

Průzračné a čisté,

Tak jemné když se do nich člověk podívá,

Však jedním mrknutím se změní,

V obávané a dravé.

 

Rozpětí křídel, zbývá jen údiv.

Hleďte! Svoboda na dosah ruky!

Ale jen pro ty s lehkým peřím.

 

Je čas sklonit hlavu zpátky.

A i když se objeví hluboké vrásky,

Je nutné zatnout zuby, přes bolest v 

V raněném srdci.

 

Přiletí zas, tak hlavu vzhůru!

Sen je nadějí a naděje pomocí,

O kterou žádá každý.

Oni to vidí! A nepomohou!

Kdo by se dobrovolně stával otrokem.

 

Život orlů není jistý,

Jen málo tvorů žije v skalách.

Zvedni pírko z prachu země a

Mysli na svou víru.

A jestli hledíš přímo k bohu,

Nehleď, tvůj osud nespasí.

 

Však stejné oči máš

 i když slzy smutku stékají po tvářích.

Svobodu máš v sobě, nemůžeš jí získat od jiného.

Jen si vzpomeň na přítele, jak si shání potravu.

Tak se vzepři a trochu se snaž!

Nebo skončíš v prachu země,

Stejně jako kamarád.


4 názory

moorgaan
01. 07. 2009
Dát tip
prolog je v norme..a to ze to mas v arene neni na skodu..dilo ma myslenku a tvar, i kdzy si myslis ze nema..vubec to neni spatne!

BBarkku
24. 06. 2009
Dát tip
když varuješ před porušováním pravidel, čekala jsem větší divočinu:) začátek mi i něco dal (fakt až překvapivě dobrý) ale pak se to dost rychle běží utopit k řece..

Adhil
18. 06. 2009
Dát tip
Když začneš prologem, jakým jsi začala, jednoho to lehce odradí. Vždyť větší umění je v tom, když člověk dokáže svým veršům dát řád. Neříkám vzdát se myšlenky za cenu stylu, ale splést je dohromady a za takového přediva pak vytvořit báseň, to je umění. Takhle musím říct, koneckonců jsme v Aréně, vyznívá tvoje dílo strašně hluše. Není v něm rytmus, budiž, to by se dalo zachránit nějakými figurami - ty tam ale taky nejsou. A pokud ti jde o myšlenku, tak jsi ji asi skryla moc důkladně. Ech, já to nemyslím zle, byť trošku ostře píšu - když ale začneš, jak jsi začala a dílo pak dás do Arény, člověk čeká trochu víc. Přitom se zdá, podle celkového tónu a směřování textu, že svou ideu, zajímavou, máš a že ti fantazie pracuje, takže se neboj tvořit. Jenom to chce trochu víc sebereflexe a nevnímat formu jako nepřítele.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru