Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvacet let...

06. 07. 2009
21
49
1960
Autor
avox

ze šuplíku - úvaha z r. 1966 a může za to jejdavilda vlastně za to můžu sama nechala jsem se vyprovokovat :-)

Dvacet let... To je ten věk kdy člověk touží pohledem dychtivým obejmout svět poznat vše život, lásku a dlaní něžnou vyhladit vrásku na tom druhém bolavém čele Tak rád by hleděl do života směle Jenže když kolem roste bodláčí pak jenom hledět věru nestačí a k boji zase nestačí často síla...

49 názorů

avox
22. 01. 2012
Dát tip
já ti nevím... já bych nic vracet nechtěla, opakovat stejné chyby, zase znovu bolestně ztrácet ideály...

Kočkodan
21. 01. 2012
Dát tip
I kdyz jsem v sedesátýmsestým nebrecel asi denne stestím, tu dobu zpátky bral bych radsi, zivot mi pripadal tak nejak sladsí.

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Pokusím se časem najít nějaký příklad toho, jak je jedna věc chápána díky věkovému odstupu naprosto odlišně. Zatím se měj!

avox
13. 08. 2009
Dát tip
Přenos pocitů, bez vzájemné komunikace nefunguje ani v reálném světě :-) Každý vnímá po svém, ovlivněn mnoha faktory, takže přenos nemusí fungovat ani v rámci jedné generace... nemusí přece jít o sdílení stejných pocitů, jen porozumění, nebo toleranci :-)

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
Komunikace ano, ale velké množství pocitů nelze přenést.

avox
13. 08. 2009
Dát tip
nevěřím, mezigenerační komunikace celkem pohodově funguje :-)

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
Písmák je rozdělen na několik cizích zemí. V každé žije jiná generace.

avox
31. 07. 2009
Dát tip
jak k čemu, člověku sil přibývá cca do 45let... a jak zvolna ubývá ideálů, stačí i méně sil? :-)

jejdavilda
31. 07. 2009
Dát tip
Ve dvaceti nesačí síla? a v kolikati stačí?

avox
30. 07. 2009
Dát tip
díky za návštěvu, možná "tehdy dvacetileté", svět už je jinde, přečti si, jak je charakterizuje Flavia...

Diana
30. 07. 2009
Dát tip
Myslím, že báseň ty dvacetileté přímo definuje! Moc dobře vyjádřeno. Ne, nechtěla bych mít znovu dvacet!****

avox
28. 07. 2009
Dát tip
Tak bych řekla, že být mladý je fajn asi bez ohledu na dobu... zeptej se dcerky... moje vnučka si taky nijak nenaříká, jen nechápe, jak jsem mohla žít bez videa, mobilu, MP3, PC... :-)

avox
28. 07. 2009
Dát tip
která doba byla ta tvoje? :-) tipuji léta osmdesátá...

avox
22. 07. 2009
Dát tip
ani já ne... dík za návštěvu :-)

macecha
22. 07. 2009
Dát tip
vzpomínání - dvacet je sice krásný věk, ale nechtěla bych je znovu prožívat ... napsáno je to hezky T***

avox
17. 07. 2009
Dát tip
jaké zacláněla, máš vlastní názor, tak se neomlouvej, díky za návštěvu :-)

Líbí.

avox
09. 07. 2009
Dát tip
já se neptala co bude, věřila jsem, že to zvládnu a bude to, co budu chtít... všechno nebylo, to se ví, ale zaplať pánbůh za to co bylo :-))

nostalgik
09. 07. 2009
Dát tip
Co bude za dvacet let? To mi připadalo jako nikdy. Co bylo před dvaceti lety? Jako včera..!

synáček
07. 07. 2009
Dát tip
*

Robinia
07. 07. 2009
Dát tip
*

avox
07. 07. 2009
Dát tip
hm, tak trošku podle Konráda - bez pěnez, ale šťastni? :-)) je mnoho rivality a závisti mezi lidmi, tenkrát neměl skoro nikdo skoro nic, nebylo co si závidět

Já ti nevím. Připadá mi, že bylo víc humoru. Dnes se sice můžeš smát každýmu veřejně, ale nějak už to není ono.

avox
07. 07. 2009
Dát tip
naprosto... srandovní překlep, sorry

avox
07. 07. 2009
Dát tip
Nemrač se Květoňu, já z Wolkera maturovala, ale vím parosto bezpečně, že má úvaha se netýkala budování... co ti na té době přišlo srandovní?

Já jsem ročník 62, tak si z té srandovní doby ještě leccos pamatuji.

avox
07. 07. 2009
Dát tip
Docela jsi mne dojal, Květoni... znáš tu dobu z čítanky, stejně jako Wolkera? Celý svět je dneska otevřený, my tenkrát mohli tak leda na MBT do Bulharska sklízet rajčata... :-)) každá doba má svoje klady i zápory...

V té době mladého člověka-budovatele čekala jen samá pozitiva. Světlé zítřky a sociální jistoty. Nebylo důvodu k depresím. Leda snad mírné pochybnosti typu: překročím plán - nepřekročím plán? Tak rád by hleděl do života směle - to je rukopis přímo wolkerovský!

avox
07. 07. 2009
Dát tip
ano, dnešní dvacetiletí jsou dál, už znají i skepsi... díky za návštěvu :-)

guy
07. 07. 2009
Dát tip
myslím si, že každému je těhle tvých dvacet v různém věku .. nemyslím nějaké fyzikální jednotky, ale stav mysli což je asi dobře

avox
07. 07. 2009
Dát tip
Milá Flavie, to bude tím (dvougeneračním) posunem času. Já si to psala, když mně bylo dvacet, několik let jsem páchala taková zamyšlení. Dík za nakouknutí

Flavia
06. 07. 2009
Dát tip
když je člověku dvacet let, má chuť se jít bodnout, neboť není ani ryba ani rak a nemá tušení, zda bude aspoň někdy v budoucnu ten korýš. Věřte mi, mám to z první ruky...

Marlav
06. 07. 2009
Dát tip
pěkné*

Bíša
06. 07. 2009
Dát tip
Už tehdy jsi byla milá a krásně jsi snila...

a taky moje mladší sestra :o)

Háber
06. 07. 2009
Dát tip
a jéje, v r. 1966 som sa narodil:)*

avox
06. 07. 2009
Dát tip
ne, nore, to jsem ještě měla na mysli jiné boje... když přijely tanky, přešlo mne snění i básnění a myslím, že nejen mne... ale dík za návštěvu

Norsko 1
06. 07. 2009
Dát tip
Jakobys věděla, že stejně přijedou tanky

*

Ferry
06. 07. 2009
Dát tip
Co s námi bude za dvacet let? šeptlo úzkostně naše já To bylo před čtyřiceti lety Mysleli jsem tehdy že se v nás něco snad zbláznilo Nevěřili jsme, že by svět mohl po dvaceti letech ještě existovat t*

avox
06. 07. 2009
Dát tip
avi jejdánkovi :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru