Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Experiment

15. 09. 2001
5
0
1526
Autor
Gekon

hmm...

Už se definitivně rozhodl. Půjde do toho sám, nikomu přece nemůže věřit. Pomalu spojil svou mysl s počítačem a dal se do práce. Chtěl udělat reálnou simulaci, proto začal naprosto od začátku. A tak se zrodil vesmír. Rozmýšlel co dál. Najednou věděl vše, vše se mu otevřelo, myslí se spojoval s informacemi po celém světě a během nepatrných okamžiků byl expertem v mnoha oborech. A pak stvořil hvězdy. Dal si na nich záležet. Dlouho formoval mraky nově vzniklých prvků a tvořil z nich, cokoliv HO jen napadlo. Hmoty měl dostatek, přesněji řečeno, měl jí, kolik chtěl. Během několika vteřin ubíhaly miliardy let. V srdcích hvězd vznikalo železo a další těžké kovy, které se dostávaly do prostoru pokaždé když nějaká hvězda zemřela. Spolu s nevyužitým stavebním materiálem daly vzniknout planetám. Tuto událost vzal na vědomí až za chvíli, neboť měl zrovna na práci něco jiného. Stvořil řetězce, ne nepodobné základním chemickým řetězcům jeho světa. Na několika místech tak vznikl život. Pozoroval jeho průběh, nezasahoval. Hvězdy se rodily a hvězdy umírali, na některých planetách se civilizace zbavily gravitačních pout a vrhly se zkoumat prázdnotu vesmíru, rušenou občasnou přítomností nějaké hvězdy. Čas plynul. Civilizace vznikaly a zanikaly během mrknutí oka. Něco HO napadlo. Takový experiment. Našel vhodný prostor nedaleko mladé hvězdy daleko od ostatních civilizací, trochu uspíšil vznik planet a čekal. Z původních 11 planet se zdály být vhodné jenom tři. Nebyly ani moc chladné, ani horké a co hlavně, byly mu podivným způsobem sympatické. Začal od začátku. Nesupěl. Škoda, že se civilizace tak rychle zničila. Ještě větší škoda, že znehodnotila celou planetu. Nezasáhl. Přešel dál, na druhý konec. Trochu upravil podmínky, zdrsnil, aby si  nová civilizace uvědomila cenu bytí. Opět neúspěch, tentokrát ne sociální, nýbrž pouze náhoda. Jeden asteroid trochu vychýlil dráhu planety a život se nedokázal přizpůsobit. Další poučení, musí zajistit odolnost. Zbývala poslední planeta (kromě zbytku vesmíru). Dal si záležet. Počátky života nyní umístil do vody a ne na souš. Po chvíli se začaly objevovat první náznaky života. Pak se mimo rostlin objevili i živočichové. Za další chvíli již první odvážlivci objevovali souš. Nezdáli se příliš chytří, jedli se navzájem. Umožnil jim čas k rozvoji ale ustrnuli na mrtvém bodě. Měl v úmyslu jít mnohem dál. Pozměnil dráhu kolem prolétajícího asteroidu a přidal mu trochu hmoty. Ten se v gravitačním poli rozpadl, část spadla dolů a část zůstala kroužit kolem. Nechal to tak, nevadilo mu to. Každopádně, dosáhl tak toho, čeho dosáhnou chtěl. Na povrchu zbyla jen nejmenší zvířena, dostatečně odolná, aby přežila tu menší apokalypsu. Přesně to potřeboval. Vývoj začal znovu, rychlejším tempem, během několika málo okamžiků (miliónů let) dal vzniknout zřejmě poslednímu článku, který mohl z daného vkladu vytvořit. Pro sebe si jej pojmenoval- člověk. Člověk se postupně rozkoukával  a osměloval. Jen na jednom místě byl už jaksi napřed. Začal zkoumat svět kolem sebe a využívat přírodní zdroje. Když již neměli co objevovat, začali mezi sebou soupeřit. Poradil se s e svými pomocníky- počítači- a jejich radu uznal jako moudrou. Proto jim zjevil část své podstaty a dal jim víru. Zpočátku šlo vše dobře, ale objevovali se i zkažení jedinci, kteří v něj věřit odmítali, a tato zkaženost byla čím dál větší. Za nějaký čas již o něm nevěděl nikdo a lidé se opět pustili do zbrojení. Planeta se otřásala pod silou výbuchů a oni hynuli po statisících. Možná byla jejich chybou přílišná koncentrace v jednom místě, proto vyhynuli takřka beze zbytků a s nimi se ztratilo všechno jejich vědění. Bylo mu jich líto, vznešeného národa Atlantidy (jak sami sebe nazývali). Ti co  zůstali  se postupně promísili s ostatními národy, které na tyto věky postupně zapomněly a dál žili jako dosud. Znovu vznikaly říše a další zanikaly a pomalu se opět začala projevovat ona zkaženost a nenávist se závistí ovládaly svět. Začínat zase znovu se mu nechtělo, ale přímý zásah jako tehdy zamítl. Vtělil proto část své mysli do jednoho z nich.  Chodil po světě a snažil se lidem vysvětlit co dělají špatně. Jen malé množství jich však poslouchalo. Nakonec byl zabit dle rozkazu mocných. Jeho učení se časem pokroutilo ale setrvávalo dál. Na chvíli se musel zaměřit na jiný kout vesmíru, protože jedna dominantní rasa terorizovala všechny ostatní. Chvilku jen tak nečině naslouchal a když už násilí přesahovalo všechny únosné meze, jednoduše ji zničil. Konečně zpět u jeho pokusné planety. Lidstvo zatím spoutalo energii atomů a podmanilo si techniku. Nebo si možná technika podmanila lidstvo. Jednu chvíli byla planeta úplně přelidněná, další chvíli bylo lidí tak málo, že by je musel hledat lupou. Ptal svých rádců, co to znamená. Odpověď byla stručná-planeta se brání. Nakonec se technika stala dokonalejší než její stvořitelé, kteří postupně umírali a zbývalo jich čím dál méně. Tu se jeden člověk naprosto odloučil od ostatních a začal tvořit na vlastní pěst.ON věděl dobře, co je cílem toho člověka. Děsil se toho. A v přesně stejném okamžiku, když se rozhodl člověk, jak naloží se svou prací, rozhodl se i ON. Tak zanikl jeden vesmír. Člověk vstal. ON na chvíli zaváhal a pak zničil toho člověka a s ním celý jeho vesmír. Osvobodil svou mysl z počítačového lůžka a vstal. A to byla ta poslední věc, co udělal….


Semeno
16. 11. 2002
Dát tip
Hele děte do háje! A vraťte se do středověku, jo? StvN: O.K., takže se nebudu se stydět za "ženskou logiku"(jako by byla jiná než ta vaše chlapská), dojde mi , že žena nikdy nebude mužem a muž zase ženou (to midošlo už dávno). zaměňovat pohlaví by šlo asi taky těžko (jako bych s o to snažilo). V některejch věcech je ovšem tvoje dělení na pohlaví dost votravný. A dít by se nemělo. Děje se a to neni dobře. proč nemůžeš brát když už masu, tak lidskou, a ne ženy, muži, jako dvě, po rozumový stránce neslučitelný masy?

StvN
16. 11. 2002
Dát tip
A o co ti jde? O to, aby s tebou jednali s chlapem, tak ti řeknu něco, co říkal zase náš dějepisář, až budou ženský kácet v kanadě sekvoje, pak můžeme mluvit o rovnosti, zetim je to ale tak, že tu rozdíly jsou a být musí, protože žena si musí zachovat ženskost, jinak bychom vás přece nemilovali, tím končím s vysvětlováním Gekon - to je ale kacířská myšlenka

Semeno
16. 11. 2002
Dát tip
Fajn, du kácet sekvoje (což bych v životě neudělalo, když už něco, tak zabít ty co to tam kácej) Vždycky sem se snažilo ženskost v sobě popřít. Naučili mě tomu doma. Poslední dobou je to ale čim dál tim horší. Jde mi o uspokojení potřeb a tužeb civilizovaného člověka.

StvN
15. 11. 2002
Dát tip
ženská logika

Semeno
15. 11. 2002
Dát tip
Co to kecáš? To měla bejt urážka?

StvN
15. 11. 2002
Dát tip
to bylo míněný na Materulu, ženská logika, jako že si spojuje nekonečno s energií a kdyby na tebe, nevim co se durdíš, nejsi na sebe snad hrdá? Já neurážim, říkám pravdu a člověk se potom uráží sám

Semeno
15. 11. 2002
Dát tip
A tobě by nepřipadlo urážlivý ke´d bych řeklo, " To je ta mužská logika!" A s tou ženskou je to ještě horší. jako bych nemělo stejnou logiku, či ještě lepší. Se mi dvakrát nezamlouvá dělení na pohlaví!

StvN
15. 11. 2002
Dát tip
mě nevadí, když se řekne mužská logika, prřece se za sebe nebudu stydět a dělení na pohlaví se ti líbit nemusí, ale skutečnost je taková, že žena nikdy nebude mužem a muž zase ženou, tak to je tak to být má

Gekon
15. 11. 2002
Dát tip
mno, u nas ve skole v biologii sme zavedli nazor, ze zenska je nejchytrejsi tvor na svete, teda hned po cloveku ale dotahuje ji delfin ;) co se tyce one zenske logiky, zkouma je specializovany tym vedcu.. zatim ji nenasli ;)

StvN
14. 11. 2002
Dát tip
Materula - co má co dělat nekonečno s přeměnou energie?

Semeno
14. 11. 2002
Dát tip
Wow, to taky nechápu!!! :o))

Shammann
13. 11. 2002
Dát tip
Tak tady mi něco hodně připomíná Pratchetta, bez urážky!!

Semeno
13. 11. 2002
Dát tip
Eh,..... no, tohle asi bu¨de beze slov... to sem nečekalo, že mě takhle dostaneš,...to né... .... z tohohle díla mám pocity, jako když mi děda(když sem bylo menší a děda tu eště byl), četl pohádky , ty různý krásný příběhy, a já jenom poslouchalo, a nic neřikalo, ......a.......pak se mi o tom zdálo.

StvN
18. 09. 2001
Dát tip
nekonečno, nepředstavitelnej vejmysl

Deltex
17. 09. 2001
Dát tip
Hezké...

Skleboun
16. 09. 2001
Dát tip
hmmm...libi, i kdyz obvykle moc povidky nectu :)) sranda je, ze vznik vesmiru ted bereme v chemii... ze bych to odnesla nasemu chemikari? :)))

Gekon
16. 09. 2001
Dát tip
To danny... bylo mysleno, ze zadna uroven neni nejvyssi a vse pokracuje az do nekonecna (nebo jeste dal) :-)

Danny
15. 09. 2001
Dát tip
hmmmm... dobrá scifka. ale která úroveň reality je nejvyšší ? jak to poznat? to jsou otázky, co? radím ti přečti si knihu Summa technologiae od Lema (tip)

Eternal
15. 09. 2001
Dát tip
Doost dobrý. Podstatné na životě a evoluci není to k čemu směřuje, ale čím vším projde.. protože energie nechce být nečinná, chce žít a zažít vše a ve všech formách. Stejně tak i člověk má touhu poznat všechno, a všechno si vychutnat, a mezi tím vším najít to co mu opravdu chutná, a to si užívat. A jakmile už nemá chuť něco na něco nového, zemře, protože není pro energii užitečný, splnil svůj úkol.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru