Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milosrdenství či výsměch Boha???

16. 09. 2001
2
0
1767
Autor
CrazyFairy

Umírajíc pláči

Horké slzy bezmezné beznaděje

propalují ledový sníh,

jenž je zbrocen Tvou krví

Ach, miláčku, proč jen . . .proč???

 

Modlíc jsem prosila za odpuštění Všemohoucího

Slova tryskala z hlubin mé milující duše,

překřikujíce pokrytectví jeptišek,

jež ve své panenství ukrývají hříchy své duše

Samy odmítají svou zhýralost myslíce si,

že slovy Bible vykoupí své spasení

 

Vysmál se mi Bůh či to bylo milosrdenství??

Dal nám převzácný okamžik,

kdy jsme své duše navěky před nebesy spojily

Však vzápětí vzal mi nejvzácnější poklad, Tebe

 

Bože, proč jsi se od nás odvrátil,

vrhajíc mě teď do hlubin spalujícího utrpení

Toužil po další mučednicí,

jež by prolévala krvavé slzy u Tvých oltářů??

Tady ji máš, ale řekni proč jen...proč???

 

Ještě teplá je tvář Tvá

Hledím do očí, co mě milovaly

Teď mrtvé nevnímají mě

Naposledy líbajíc Tvé rty doufám v zázrak

Snad jako by mé vřelé polibky život vrátit Ti měly

Otírám krev z ran, jež nikdy se nezhojí

Vím, odcházíš a má duše s Tebou

Navždy, lásko, spojeni

 

Víru Bůh vzal mi, když dech Tvůj utichl

V té chvíli šíp, co zahubil Tě, probodl mé srdce navěky

Zůstala tu bytost bez víry

Chodící mrtvola bez duše

Bůh zabil duši a zanechal tu jen soužící se tělo

očekávající vysvobození smrti


g_morr
12. 07. 2003
Dát tip
a četlas kocourku něco jiného od pána vančuru? a srovnej si přechodník ve druhém řádku 4 slohy, má být mužský.

CrazyFairy
01. 10. 2001
Dát tip
BadAngel, Teskna: Nejsem teolog, to jest pravda. Psala jsem to z jejího pohledu a vzhledem k tomu, že musela být šílená bolestí, i ona báseň je plná rozporů. Slovo ke slovu... Teskna: mimochodem Ty jsi asi věřící nebo mi to jen tak přijde??!!

BadAngel
26. 09. 2001
Dát tip
Jasně, teď už to chápu. Já jsem prostě trošičku citlivej, když někdo kritizuje nějakou skupinu lidí, když napíše, že jeptišky (nebo třeba cikáni) jsou takoví a takoví, a proto jsou to blbci/pokrytci/cokoliv. Teskna: Jasně, že to nedává smysl. Ale ta báseň je o zoufalství, a ženě, která ztratila smyls života, nemůžeš od toho čekat učenou filosofickou meditaci na téma je-li Bůh. Ta ženská je prostě na dně a nějak moc neví, co plácá.

teskna
22. 09. 2001
Dát tip
Hezke,ale....sposta nepochopitelnych protikladů./Víru Bůh vzal mi?/ Proč by to dělal? Bylo by to v jeho prospěch? /Bůh zabil duši?/ Proč by byl Tvůrcem? Leč Bůh nemůže být naším rozumem uchopitelný, přec myslím, že je milující. Snad spíláme mu, když naše vůle jsou rozdílné...ale věřím, že On chce pro nás dobro. Spoustu jeptišek znám a jsou to super lidi. Veselí a ochotní vzdát se pro druhé svého pohodlí. alespoň ty,ktere znám.

CrazyFairy
20. 09. 2001
Dát tip
Asi jsem měla napsat, co mě k této básni inspirovalo. Byl to film Markéta Lazarová. Možná jsi ho viděl či četl tuto skvělou knihu. Byla jsem jím uchvácena a modlitby jeptišek mi v té chvíli připadaly malicherné a nicneříkající, jen prázdná slova...fráze. A oproti tomu zde byly modlitby Markétiny, jež tryskaly z hlouby její duše. Proto ta kritika...jinak proti jeptiškám nic nemám. Vlastně pro mě jsou to zvláštní osoby...Docela bych ráda nějakou poznala...

BadAngel
19. 09. 2001
Dát tip
Nevím... trošičku nechápu, proč se lidé tak často utíkají ke kritizování Boha a shazování "panenskejch jeptišek". Báseň je to pěkná, nicméně pocity se dají vyjádřit i jinak... toho Boha chápu, ale vyjádření osobního náhledu na jeptišky do takovéhle básně podle mě prostě nepatří.

Atala
18. 09. 2001
Dát tip
*

Marigold
17. 09. 2001
Dát tip
hmmm... tak toho Boha neznám...

alina
17. 09. 2001
Dát tip
Marigolde: já asi ano. Myslím, že podobnými pocity si v životě projde každý, kdo někoho blízkého ztratí. A je to dlouhá cesta, skrz velkou bolest a prázdnotu, než se z tohohle člověk prokouše zase někam ke světlu....

Danny
16. 09. 2001
Dát tip
aj vaj *

BarbaraLee
16. 09. 2001
Dát tip
smutny...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru