Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zo súkromnej manéže

20. 07. 2009
9
18
1988
Autor
slovak

Sú také dni, sú, keď sa mi zdá,

že som na tej zemi omylom.

Vyhasla moja šťastná hviezda,

alebo ju niečo prekrylo.

 

Ústa, čo som tak rád bozkával

menia sa na chvost škorpióna,

v duši aj v srdci nastal zával,

láska je zakázaná zóna.

 

Na visutom lane dva tiene

predvádzajú tanečné sólo,

porozumenie v kúte drieme,

 

nemá im kto ani zatlieskať.

Nenávisť vraj pozná sto polôh,

promiskuitná  ľušta aj kat.


18 názorů

Bíša
08. 02. 2010
Dát tip
Hmm!

Adamova Eva
23. 10. 2009
Dát tip
už viem, prečo to slovo neviem, bývala som v Žiari len do 4.roku :O)))))))))

slovak
22. 10. 2009
Dát tip
ľušta - u nás sa tak vraví ľahkým ženám. Nenávisť si tiež nájde cestu ku všetkým. vďaka za návštevu Eva

Adamova Eva
22. 10. 2009
Dát tip
prajem ti, aby také dni neboli i ked sú krásne poskládané vo verších *O) čo je to ta "ĽUSTA"? tiež by ma zaujímalo :O)

Rajmund
23. 07. 2009
Dát tip
Po přečtení dajakbola přidávám T. Mám výhrady jenom ke slovním obratům o šťastné hvězdě a o ústech, to jsi nemoh vymyslet něco svojstého?:-)

slovak
22. 07. 2009
Dát tip
V pohode, ešte si mal spomenúť niečo o asonáncií. Ináč tu veľa básni, alebo pokusov o ne v takej podobe nevidím, samozrejme okrem niektorých tvojich, tak som sa trochu pohral, čo to urobí. Toto nie je vyložene môj štýl.

dajakbol
22. 07. 2009
Dát tip
Rytmus: Veľmi nesúrodý. Miešaš trochejské verše ("že som na tej zemi omylom") s jambicky orientovanými ("menia sa na chvost škorpióna") aj s rytmicky rozpačitými ("predvádzajú tanečné sólo") - to pri čítaní ruší, ruší, ruší. Dosť nešťastne je napísaný hneď prvý verš - v dlhšom rade jednoslabičných slov je ťažké rytmicky sa zorientovať ak ma neusmerňuje sila rozbehu z predchádzajúcich veršov. Rýmy: Pestrá paleta. Rozdelil by som ich na a) uspokojivé ("omylom - prekrylo") b) eufonicky nedostatočné ("zdá - hviezda") c) eufonicky chudobné ("kat - zatlieskať") d) rýmy idúce ruka v ruke s rytmickou anarchiou ("zdá - hviezda", "bozkával - zával") e) rýmy doplácajúce na rytmické bezvládie - rýmy ťažko započuteľné, stratené ("sólo - polôh") Čo sa týka rýmovej schémy, tá je dnes v sonete veľmi variabilná, zvlášť v tercetách, takže "aba cbc" je úplne v pohode a dokonca to nie je až také zriedkavé riešenie. Len je tu riziko, že ak k textu pristúpiš "bezcitne", podarí sa Ti... viď bod e). Obsah: No, budem úprimný, vŕšiš jeden klišéovitý verš na druhý. "Vyhasla moja šťastná hviezda", "Ústa, čo som tak rád bozkával", "v duši aj v srdci nastal zával"... - takéto "myšlienky" spoľahlivo sploštia výpoveď na umelecky nemý text. Čo chýba,je obraznosť, invenčné uvažovanie smerom k originálnej reflexii, jazyková sviežosť, imaginácia... Sorry, Adam, ale tak to vidím.

Rajmund
21. 07. 2009
Dát tip
Dobrý pokus.

obsahově kvalitně napsané a forma je taktéž dobrá*

slovak
21. 07. 2009
Dát tip
No, pôvodný sonet má byť abba/abba/cdc/dcd, ale tzv.anglický sonet, alebo Shakespearov je voľnejší. Schému aba/ cbc v posledných tercinach použil trebars Petrarca, alebo aj K.H. Mácha. Neberte ,že sa k ním prirovnávam, ale už som to videl takýto spôsob, tak som ho použil,lebo prišiel vhod, ale používa sa veľmi zriedka. Vďaka všetkým za ohlas.

rozebírat poezii na ABCD a 4-4-3-3 nechejme "básňologům",ať si zkoumají,jak to autor poskládal...poezie je o citu k zdělenému ději a úcta ke květnatosti rodné mluvy ...já dávám T

avox
21. 07. 2009
Dát tip
ba jo, jsou dny různé... */ prosím, co je to "ľušta", neznám to slovo

Háber
21. 07. 2009
Dát tip
vnímaj*obsah*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru