Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní

19. 09. 2001
13
0
1889
Autor
zolli

psáno pro rodinu

 

Jablíčko ke tvé svačině

zrálo jablůňce na klíně.

Po chlebu na hnědém poli

jen zjizvená brázda bolí.

Déšť splétá provázky.


Chlad zkřehl vycházky.

Víno kulí se ze strání

do sklípků. Čeká na zrání.

Nehoří rolí ohýnky,

když pytlují se vzpomínky.

 


Hackman
18. 10. 2001
Dát tip
*

Doubi
04. 10. 2001
Dát tip
:-)))))*

zolli
25. 09. 2001
Dát tip
Bibíí, jste nemocné? Ach, to je mi líto..... :o(

lubi
24. 09. 2001
Dát tip
mne sa to tiež veľmi páči... *

Bacil
24. 09. 2001
Dát tip
Kapituluju :o)))))))))

Bibša
24. 09. 2001
Dát tip
Naladila jsi mě. Naneštestí se v dešti s kočárem a chřipkou nedají pouštět draci... tak sedím dál a čtu si tě:-)

Krel
22. 09. 2001
Dát tip
:-)) moc se mi líbí..!*

zolli
21. 09. 2001
Dát tip
Bacil tohle nebyla basnicka, pro děti jako na recitaci, ale PRO MOJE děti na poslech a já ji umím recitovat, tak, abych nedrhla. Proste UMIM!!! Myslím, že Ti co mě znají vědí....Takže tak, ale máš kus své pravdy. Tohle je basen PRO MOJE DETI, ale kategorie asi mate, takže ji změním. Navíc, jsem si tam zaškrtla DOLE!!! AUTOR NESTOJÍ O HLUBŠÍ KRITIKU!!! Takže mi ji sem nepiš, tentokrát to opravdu nebylo žádoucí! Ale jinak dík, myslel si to dobře.

Bacil
21. 09. 2001
Dát tip
Promiň, přehlédl jsem Tvé "Autor nestojí...", nezlob se.

zolli
21. 09. 2001
Dát tip
To nic...byla to jen pocitovka, pro mojeho mladšího, když jsme spolu recitovali. Měl na češtinu umět podzimní básničku od pana Seiferta. A tak jako odmněnu za tu dřinu, jsem mu já na oplátku vymyslela jednu čistě pro něj. Pochopil ji dobře, žádný strach, děláme spolu pravidelný rozbor mých básní. :o)))

Bacil
21. 09. 2001
Dát tip
Tvých????? Já jsem myslel, že básní Ducha Nesvatého! :-))))))))))))))))

zolli
21. 09. 2001
Dát tip
Bacile Janovo evangelium je taky JANOVO ;o)))), Lukáše, Matouše, Marka...jako bys neznal ony axiomy. Nepouštěj se do takových polemik, tady nemůžeš zvítězit ;o)))))) Mám dost značnou průpravu. :o))))))

Print
20. 09. 2001
Dát tip
*!:-)

Vio
20. 09. 2001
Dát tip
Chlad zkřehl vycházky... tak tohle bych nechtěl recitovat ;-) TIPík

Pája
20. 09. 2001
Dát tip
*

zolli
20. 09. 2001
Dát tip
Vio recitovat to jde suprově, jsem to říkala klukům a nebyl problém....

Bacil
20. 09. 2001
Dát tip
Půjdu trochu proti proudu, obsahově MOC líbí, ale podle mě si děti zaslouží básničky, které jsou "v rychtyku" i zvukově, a to tahle, nezlob se na mě, bohužel není. "Po chlebu na hnědém poli jen zjizvená brázda bolí" - počet slabik sedí, ale rytmus ne. U básničky pro dospělé bych to odpustil, ale na tvorbu pro děti bychom měli být přísnější (bohužel, bývá to spíš naopak). Děti si vytvářejí normu, kdežto dospělí ji už mají, a proto jim nevadí odchylka... jestli je mi rozuměno... Nezlob se, Zolli, mám Tě rád, ale nemohl bych chválit něco, co mi... prostě nesedí.

Albireo
20. 09. 2001
Dát tip
Mně to Bacilem vytýkané dvojverší nedrhne. To předsazené "jen" v recitaci znepřízvučním jako předrážku v notách a dá se to číst tak, že si posluchač vůbec neuvědomí, že má "pod sebou" 3 slabiky na 2. Spíš se bojím, že pro děti může být obtížné na pochopení: Nehoří rolí ohýnky,/když pytlují se vzpomínky. Omlouvám se, že sem zavádím prvky "vážné kritiky", ale chtěl jsem reagovat na Bacila. Ale je to krásné a tipuhodné!

kafka
19. 09. 2001
Dát tip
zollinko, to je nádherný... ****!

Falka
19. 09. 2001
Dát tip
* :o)

Wiki
19. 09. 2001
Dát tip
když pytlují se vzpomínky. Chlad zkřehl vycházky. jůů. to jsou hezké nápady :-))))))))))*

alina
19. 09. 2001
Dát tip
Tak tahle básnička strašně krásně VONÍ!!!***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru