Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Unavená bezmocí

11. 08. 2009
3
6
1084
Autor
Kaja.darlie

Občas mám pocit, že jsem konečně tu válku vyhrála. A pak prásk, další rána a jsem zase dole. Je těžké pořád znovu začínat. Někdy bych to chtěla konečně vzdát, ale nemůžu. Jsou věci, které si prostě člověk nevybere. A ať už je příliš silný nebo příliš slabý musí proti nim (za ně) neustále bojovat. Znovu a znovu. Krůček po krůčku se drát k cíli. Jenže boj vyčerpává. Obzvláště když byste nejraději složili všechny zbraně. Je to těžké. Těžké dosáhnout nedosažitelného. Ale co člověku jiného zbývá. Snad porážka?! Poražení jsme v tom nekonečném boji pořád. Trpět?! Vždyť trpíme. Trpíme, protože musíme a snad i proto, že chceme. Uklidňuje nás pouze to, že boj nemůže trvat věčně. Nebo může?! Či snad musí?! Ne, nejsem pesimista. Ve skutečnosti jsem ztřeštěný optimista a snílek. Ale ani to člověk nedokáže pořád. Obzvlášť, když mu někdo zrovna podrazil nohy. A jsme zase u toho.

Já vím, co chci a ví to i všichni okolo. Jenže? Jenže život je složitý. Na můj vkus až příliš a neustálý boj ten vyčerpává. Jednoho dne vám prostě musí dojít zbraně. Všechny. Stojíte, sedíte, ležíte na tom zpropadeném světě a najednou víte, že nic nemůžete. Jste naprosto bezmocní. Každý pohyb je těžký. Chtěli byste… Co byste vlastně chtěli? Vyhrát? Přestat bojovat? Vzdát to? Snad ani to ne. Nejspíš byste chtěli, aby vás konečně někdo chápal, rozuměl vám, abyste nebyli sami. Chtěli byste napsat dopis lidem všem, ale chybí vám první řádek. Chtěli byste konečně začít žít a ne jen přežívat. A k životu potřebujete to – něco. Celý boj se odehrává vlastně ve vás. Boj mezi chtěním a nechtěním. To vy jste vojsko obou stran. Podrážíte si nohy a znovu vstáváte, abyste znovu upadli. Nemůžete čekat pochopení ostatních, protože se sami nechápete. Nerozumíte si. Nemůžete si rozumět. Možná si nechceme rozumět. Chceme o něco se rvát, až tu nezůstane stát na kameni kámen. A tohle marné úsilí vyčerpává. Jsme slabí, unavení, zničení. Z lidské osobnosti zůstává pouhý skelet. Usínáme vedle sebe a něco v nás praská. Ale co když to jednoho dne doopravdy praskne…


6 názorů

Ostrich
17. 03. 2010
Dát tip
Dalo by se říci, že skvělé... tedy vyjádření:-)

Marlav
11. 08. 2009
Dát tip
také podobné pocity zažívám...jak píšeš asi každý svým způsobem...rozumím ti...:)

raja
11. 08. 2009
Dát tip
no hlavně že už je pryč;)

Kaja.darlie
11. 08. 2009
Dát tip
vlastně máš pravdu - byla to pořádná depka - ale je to krapet staršího data :-D Jen jsem zjistila, že s tím stále souhlasím :-D

raja
11. 08. 2009
Dát tip
no, tak opravdová bezmoc, je asi ta nejhorší emoce co znám. Tohle vypadá spíš na pořádnou depku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru