Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.niekedy je len dážď na vine

21. 08. 2009
5
4
717
Autor
dandan

Našiel som sa, ako sedím na posteli a nemo pozerám na obrovskú ženu ležiacu pri mne. Moja hlava je groteskne miniatúrna v porovnaní s tou jej. Ruku mám zaborenú v ženiných ryšavých chlpoch na ohanbí.

Nad mestom sa zmráka a začína pršať. Asfalt tmavne a veľmi rýchlo sa začínajú vytvárať kaluže v početných puklinách a priehlbinách. Skláňam sa po rozmočený papier s odchodmi vlakov, dážď mi nepríjemne klopká na zátylok. Strasie ma. Na ulici už skoro nikoho niet, len poslední chodci utekajú pod brány.

Ak sa prizriem lepšie, vidím detailne ako jej pod kožou pulzuje krv a vystupujú zreteľné modré žily. V obrích záhyboch len tuším slaný pot. Potláčam nutkanie jej oholiť nohy a odvraciam zrak.

V diaľke znie Johny Cash. Johny Cash? Ktovie. Pri kontajneri leží pohodená škatuľa od topánok, v ktorej sa niečo mrví. Podídem bližšie, zo škatule vylieza starý potkan. V okamihu je preč a ostáva po ňom len handrová bábika s rozhryzeným bruchom. Beriem ju do rúk, jemne, aby sa mi nerozpadla, je vlhká, cítiť z nej potkaní moč.

Včera som sa jej díval do očí, potom na prsia, a nakoniec ju surovo znásilňujem rukou. Barová stolička ešte dlho potom vonia ťažkým pižmom. Dlho. Omamne. Imponuje mi, ako sa naoko zdráha, ale v láskavej tme, ktorá všetko ukryje, bezostyšne rozťahuje nohy.

Pokúšam sa vrátiť kúsky molitanu späť do bábiky. Nakoniec ju prelepujem páskou a staviam na policu s knihami. Usmieva sa, keď sa nepozerám, a sleduje každý môj pohyb.

Obryňa zrazu otvára oči. Vidím v nich vlakovú stanicu, rušeň, škrípajúci pri brzdení. Ľudia ako bábky, meravo nastupujú do vozňov. Je zvláštne, že obraz sa nemení ani vtedy, keď sa vraciam z kuchyne s veľkým nožom v jednej a lepiacou páskou v druhej ruke. Mám však pochybnosti, stále premýšľam, či ju radšej opäť nerozhryziem.


4 názory

dandan
04. 09. 2009
Dát tip
.smrdi ci nie, naviac som sa nezmohol...

klobúk
03. 09. 2009
Dát tip
Ten posledny odstavec uz mi smrdi.. ale napisane vyborne, mas zaujimavy a na urvoni styl.*

dandan
21. 08. 2009
Dát tip
.diky moc

filemon
21. 08. 2009
Dát tip
Uf! Je to dobré, výborná pointa.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru