Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samota

22. 11. 1999
2
0
927
Autor
madoka

Jen pro úvod, "hrdina je Petr a je mu 14 let"

Petře, nech mě už konečně na pokoji a přestaň mě otravovat. Ale mami, chtěl bych si s tebou jen o něčem promluvit, o něčem, co je pro mě velmi důležité. Ty jsi mě nepochopil,co? Nemám na tebe teď čas, nevidíš, kolik mám práce? Tak teda promiň. Já už jdu pryč.Pomalu jsem se odšoural do pokoje a zavřel za sebou dveře. Do očí mi vstoupily slzy a já začal brečet jako malý kluk. Nikdo mě nechce, nikdo mě nechápe. Proč je ke mě život tak nespravedlivý? Nikdy jsem nepotkal nikoho, komu bych se mohl svěřit a teď už si nemůžu promluvit se svou vlastní mámou. Jak rád bych se jí svěřil, jak rád bych se s ní podělil o svou samotu. Proč musím být tak sám?Kapesníkem jsem si osušil slzy a rozhlédl se po pokoji. Vše mi najednou připadalo hrozně neosobní, jako by mi to ani nepatřilo. S povzdechem jsem se svalil na postel a snažil se spát. Nešlo to. Stále jsem musel myslet na sebe a na ty ostatní, jak jsou ode mě odlišní. Čím je to? Mou neschopností žít, nebo se životu přizpůsobit?Nevím. Nebo je snad chyba ve mě? Blázním? Možná. Vtom se otevřely dveře a dovnitř vstoupila matka. Zhasni konečně a běž už spát. Zítra jdeš do školy, tak ať zase nezaspíš. A ne, že zase doneseš poznámku, že jsi ve škole nedával pozor. Těch tvých vylomenin už mají všichni tak akorát dost. Ano mami. S hlasitým bouchnutím za sebou zavřela a já se ocitl zase sám. Někdy se sám sebe ptám, proč jsem se vůbec narodil. Svět se ke mě staví zády a nikdo mě neposlouchá. Nemám žádného přítele, se kterým bych si mohl otevřeně promluvit. Já vlastně nemám nikoho.Jsem nepotřebný. Ulehl jsem do postele a přikryl se peřinou. Musím s tím něco udělat. Musím. Smrt. Ten nápad mi proletěl hlavou jako blesk. Musím zemřít. Začal jsem si pomalu uvědomovat hloubku své myšlenky. Pokud zemřu, tam, na druhé straně si najdu spousty přátel, spousty. Snad tam dosáhnu většího pochopení, lásky i soucitu. Bože, dej mi vědět, zda konám správně. Jak se mám rozhodnout? Vtom jsem uslyšel hlasitý zpěv ptáka. Upoutal mě natolik, že jsem zapoměl na své problémy. Vstal jsem z postele a vyšel na balkón. Venku byla už tma a já se jí snažil proniknout. Uviděl jsem ho. Byl celý černý, jen zobáček mu žlutě svítil. Vzlétnul. Viděl jsem, jak stoupá k obloze a pozoroval ho, jak se pomalu ztrácí ve svitu měsíce. Asi je také sám. Jako já. A stoupá vzhůru, k nebi. Bůh mi poslal znamení. Musí to být ono. Chce, abych k němu také vzlétl. S vrávoráním jsem se postavil na okraj balkónu. Zbohem mami, zbohem tati, jdu za přáteli, za bohem. Skočil jsem.
Dlouho jsem přemýšlel, kde já to jen viděl, nenapsal jsem to? Ne to asi ne, ale co to tedy je? No nic. Hlavní je, že se mi to líbí, Stephen King napsal spostu nádherných knih, ale já četl jen čtvero ročních období, protože na horory prostě nejsem, mám raději sci-fi a fantazi, ale to je taky podřadné. Líbí se mi to dávám ti Tip, ale jen když si přečteš Tajemství a Hlídače Nebe - odemne- TIP

Katčenka
11. 07. 2003
Dát tip
Proste se mi to libilo i kdyz nevim proc...A navic ja rada davam tipy...

Katčenka
08. 03. 2003
Dát tip
Pride mi to fakt umely a ten konec je predvidatelnej...ale hezky,davam ti tip

reportage.... ....

Anonym
04. 09. 2000
Dát tip
Jseš pěknej exibicionista Sašo a ty tvý rádoby vtipný rýmovánky jsou pod psa

Johana
14. 12. 1999
Dát tip
Martin, rozumiem, Merle - mávam chuť urobiť to aj bez dostatočného dovodu. Veď toľko vecí robím bez motívu..
Drž hubu skřítku ! Merle, to nebolo tebe :-)))

Saša
23. 11. 1999
Dát tip
To nebyl dobrý nápad
z balkonu ven skákat!!!
to je fakt moc špatná iluze
přátelství kupovat na burze
doufat že třeba "tam"
nebudeš tolik sám...

Zkus ještě chvíli tady žít
zkus oči vážně otevřít
každý má někdy své černé dny, roky i měsíce
zas ale VŽDYCKY vyjde slunce smějíc se
vždyť jenom zlehka nás zkouší, zda naděje
ještě nám srdce i duši zahřeje...

Merle
23. 11. 1999
Dát tip
Nepřišlo mi to moc reálný. Taky bych čekal něco víc, protože samotná sebevražda na motiv nestačí. Po roční čtení tady už v ní nevidím žádnou romantiku.

Franta
23. 11. 1999
Dát tip
pokud vím, tak křes'tanství sebevraždu [obecne] nepřijímá, takze čekání na znamení od Boha je poněkud hloupé. Ale budiž neznalým prominuto.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru