Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku jako od Paulart

Výběr: Krytyk
09. 09. 2009
14
28
2206
Autor
StvN


Pod pomníkem padlých spí dítě

*

V oknech paneláku panelák

*

Mravenec obchází tank

*

Dírou v plotě leze slimák

*

Pod listím na stezce – Puma

*

Jednosměrkou leze rak

*

Na dně vína leží pes

*

Babička zabila broučka

*

Štěká na svůj stín

*

Kámen dopadl na zem




28 názorů

Manuamanua
23. 07. 2010
Dát tip
Pousmála jsem se nad prozaickou pravdou "V oknech paneláku panelák".

BigBivoj
28. 11. 2009
Dát tip
no to je strašný, piš radši ty povídky!

StvN
15. 11. 2009
Dát tip
Jo, já si to také myslím.

Luxusní srandu z toho dělá teprve Zborův... rozbor (Zboro, ohledně rozborů máš navýsost nevhodný nick). Bez něho je to spíš pro zasvěcené.

Paulart
10. 09. 2009
Dát tip
Dobrá imitace. Ale jen imitace.

Stvn píše hajku upocená ruko jeť vidle trčí z hnoje

irem
10. 09. 2009
Dát tip
Dílo stojí za to, ale Zborův rozbor tomu nasadil korunu :) * oběma

makros
10. 09. 2009
Dát tip
hm, to se ti moc nepovedlo, špatná parodie na parodickou kritiku. M.

jejdavilda
09. 09. 2009
Dát tip
Aspon, že jsou kritici za jedno, jen Pišta zklamal

moorgaan
09. 09. 2009
Dát tip
jednosmerkou leze rak - je vskutku trefa! /*

Winter
09. 09. 2009
Dát tip
Je to "zlé" .)

Markéta
09. 09. 2009
Dát tip
***

Jinovata
09. 09. 2009
Dát tip
pěkné kousky, žádný polovičatý

Janina6
09. 09. 2009
Dát tip
No tohle! Já se chtěla poučit o haiku... takže haiku je dneska v podstatě cokoli? :-) Mně se to líbí, i když jsi to nejspíš myslel jako parodii. Jsi vtipnej a máš oči na metafory.

halcon.
09. 09. 2009
Dát tip
ale mne sa prve dve vlastne dost pacia ironia-neironia

Krytyk
09. 09. 2009
Dát tip
cca 11/3 hajku vyjadřuje nebývalé "možnosti" libovolného vyjádření, jímž se haiku pod perem západních básníků stává...

Vaud
09. 09. 2009
Dát tip
hm, nuda, neoslovilo

guy
09. 09. 2009
Dát tip
vtipný; tip si rozdělte se Zborou :) *

katugiro
09. 09. 2009
Dát tip
vtipný; tip si rozdělte se Zborou :) *

děkujeme Zborově...rozboru :o)

Zbora
09. 09. 2009
Dát tip
Stývne, zde jsi ukázal všem Písmákům, že jsi vskutku sepisovatel hodný přízviska kritik, a to, že se věnuješ výhradně povídkařině, děláš jen a pouze z toho důvodu, abys nás ostatní nezahamboval. Prokoukl jsem Tě! Sloka hokku správně plní úlohu nejdůležitější části celku a je úžasné, jak jemně koresponduje s přicházející wakiku, jakož se i jemnými nitkami protahuje celou skupinou. Hned zprvu bych však chtěl vypíchnout sloku Babička zabila broučka, kde nejúspornějšími prostředky sděluješ jasně čtenáři, že Božena Němcová v soutěži Kniha mého srdce s přehledem a trošku neprávem převálcovala Jana Karafiáta. Vynikající se mi zdá také sloka Na dně vína leží pes, která takřka geniálním způsobem spojuje známé české přísloví s německým Wo ist der Hund begraben a svým nenásilným způsobem se dotýká otázky českoněmeckého vyrovnání. Některé sloky sázejí na obrazotvornost, přestože za nimi stojí další skryté vrstvy významů, jako například ve sloce: V oknech paneláku panelák. Další, zdánlivě jen obrazotvorné sloky mají přesah poměrně jasný, jako například sloka Dírou v plotě leze slimák - která se jemně dotýká vzájemné propletenosti dvou zdánlivě nesouvisejících světů. Ve stejném duchu se nese i sloka Mravenec obchází tank, která má ovšem ještě navíc i antimilitaristický podtext. Za velice zdařilou povařuji i sloku Pod listím na stezce – Puma, jenž už jen konstatuje skutečnost, že nadnárodní korporace definitivně prosákly i do těch nejzapadlejších lůn světa. Sloku jednosměrkou leze rak snad ani nenutno komentovat. Jistě každý z ní musí ucítit předvolební lehce ironickou agitku. Podobné je to i se slokou Štěká na svůj stín, kde se básníkovi podařilo pouhým zasazením citace omletého a zažitého přísloví do kontextu ostatních slok uplatnit vskutku inovativní přístup k haiku. Sloka Kámen dopadl na zem je už pak "pouze" logickým vyústěním celé skupiny. Zaválel jsi TIP!

Můra73
09. 09. 2009
Dát tip
chybí mi v nich něco, co u Paulart bývá

Asi satira, nicméně mou maličkost minula.

Norsko 1
09. 09. 2009
Dát tip
autorem díla-stývn

Alojs
09. 09. 2009
Dát tip
V oknech paneláku panelák... tohle je nejlepší. koneckonců mohu potvrdit jakožto obyvatel 13. patra jednoho betonáku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru