Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska II.

15. 09. 2009
1
4
372
Autor
Ezechian
Domnívám se, že ačkoli cit zvaný ,,láska" stavíme na jakýsi piedestal vyšší úrovně lidského bytí, stále se v základu jedná o chemickou reakci. Myslím si, že vyzdvihování tohoto citu, kdy se chvástáme, že láska  je něco ušlechtilého, vysoce lidského atd, souvisí s naším egem a pýchou. Tedy, že si nedovolíme byť jen na okamžik připustit, že něco dle nás tak úžasného, je produktem pouhých hormonů a jiných chemických sloučenin našeho těla. Myslím, že toto je dáno tím, že za žádných okolností se nechceme chovat jako zvířata, jejichž bytím víceméně opovrhujeme, že ,,jsme prostě lepší". Nechceme si připustit, že v určitých ohledech jsme stále primitivní, tuplem v citu, který pro nás znamená mnohé.

4 názory

neroušek
26. 09. 2009
Dát tip
Pojem láska neboli přesně řečeno hodnota láska,měřítko je produktem lidského ducha,nikoliv nějakých chemických reakcí.Pokud někdo nesobecky miluje cokoliv,je to mimo biologický program.*****

Ezechian
16. 09. 2009
Dát tip
1. Však také píši ,,v základu" :-) 2. Pokud se jen na okamžik odprostíme od možné přítomnosti duše v našem těle, není ta myšlenka pouhým výsledkem činnosti našich neuronů, jejich synapsí atd atd? 3. Pokud je odpověď na otázku v odstavci 2 kladná, nemohlo by to eventuelně znamenat, že Tvá teorie ,,duševní nadstavby" vychází právě z oné pýchy, kdy si nedokážeme připustit, že jsme pouhopouhou změtí chemicko-biologicko-atd. reakcí? 4. Vím, všechny tyto myšlenky jsou velmi přízemní, nicméně myslím, že na ,,věci" je třeba dívat se nezaujatě(!!) ze všech stran, jinak je skutečně(!!) nepoznáme. A proto se na tuto záležitost dívám takovýmto způsobem. I za cenu nepochopení a nepopularity. 5. De omnibus dubitandum est. Dubito, ergo cogito, ergo sum. 6. Děkuji za reakci :-)

Prosecký
15. 09. 2009
Dát tip
Řekl bych naopak. Dáváme té chemicko-fyziologické rekaci myšlenkovou nadstavbu a ta dokáže situaci dovést do slepé uličky nebo podstatně snížit efektivnost konání. Je to daň za schopnost myslet. Určitou nadějí je, že živočišný druh, který přijde po nás, už se této evoluční větvě vyvaruje.

Prosecký
15. 09. 2009
Dát tip
Řekl bych naopak. Dáváme té chemicko-fyziologické rekaci myšlenkovou nadstavbu a ta dokáže situaci dovést do slepé uličky nebo podstatně snížit efektivnost konání. Je to daň za schopnost myslet. Určitou nadějí je, že živočišný druh, který přijde po nás, už se této evoluční větvě vyvaruje.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru